Παρράς Euronics
Παρράς Euronics
Silk Oil Παρασκευόπουλος
Silk Oil Παρασκευόπουλος
Κέντρο Ειδικών Θεραπειών Noesis
Αυτοδιοίκηση

Σύσκεψη στην Π. Ε Ηλείας για τη μελέτης υπογειοποίησης του αρδευτικού μας δικτύου

Σύσκεψη στην Π. Ε Ηλείας για τη μελέτης υπογειοποίησης του αρδευτικού μας δικτύου
Θάνος Καράμπελας - Ελαιοκομικό Μητρώο
Θάνος Καράμπελας - Ελαιοκομικό Μητρώο
Κέντρο Ειδικών Θεραπειών Noesis

Πόσες παρεμβάσεις "χωρούν" το νέο ΕΣΠΑ ; - Αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός του δικτύου - τεράστιο το κόστος του νερού σήμερα

Το ζήτημα της συντήρησης, του εκσυγχρονισμού και της αναβάθμισης των εγγειοβελτιωτικών έργων του νομού μας, αποτελεί προτεραιότητα για την Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας, δήλωσε χθες ο αντιπεριφερειάρχης Γ. Γεωργιόπουλος με αφορμή τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του, παρουσία του θεματικού αντιπεριφερειάρχη Π. Πλατανιά, του Δ/ντή της αρμόδιας διεύθυνσης της Περιφέρειας Δ. Ελλάδας κ. Μιχαλόπουλου και υπηρεσιακών παραγόντων που εμπλέκονται με τη λειτουργία του δικτύου στο νομό μας. Η σύσκεψη είχε ως σκοπό την ενημέρωσή τους από τους μελετητές που έχουν ολοκληρώσει από το 2013 μελέτη για την υπογειοποίηση του αρδευτικού δικτύου στην Ηλεία ( στα σημεία όπου ακόμα υπάρχουν εν λειτουργία καναλέτα ), προκειμένου να διερευνηθεί η δυνατότητα να αξιοποιηθεί η μελέτη αυτή που είχε ανατεθεί από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, από τα κονδύλια της νέας προγραμματικής περιόδου 2014- 2020.
Όπως δήλωσε στους εκπροσώπους του τύπου ο κ. Γεωργιόπουλος η μελέτη αυτή στο σύνολό της ανέρχεται σε ένα ποσό της τάξης των 67 εκατ ευρώ και υπό τις παρούσες συνθήκες κατά την εκτίμησή του ( χωρίς να γνωρίζει ποιες είναι οι προθέσεις και οι δυνατότητες του υπουργείου και του τομεακού του προγράμματος )είναι αδύνατον να υλοποιηθεί. Ωστόσο είπε ότι υπάρχει πρόθεση να διατεθεί στις Περιφέρειες ειδικό κονδύλι για την αγροτική ανάπτυξη και επομένως εξετάζεται η δυνατότητα μήπως μπορούν να ενταχθούν σ΄αυτό και να υλοποιηθούν μικρά εγγειοβελτιωτικά έργα της τάξης των 2-2, 5 εκατομμυρίων ευρώ έκαστο. Τα έργα αυτά θα αφορούν σε εκσυγχρονισμό αντλιοστασίων, διωρύγων κλπ.
Ακολούθως ο αντιπεριφερειάρχης Παναγιώτης Πλατανιάς, αναφερόμενος στην χθεσινή σύσκεψη είπε ότι το αρδευτικό δίκτυο της Ηλείας είναι πια πενήντα χρόνων και επομένως απαιτούνται σοβαρές παρεμβάσεις για να συνεχιστεί η λειτουργία του, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι εξ αυτής της αιτίας ( παλαιότητας του δικτύου) το κόστος του νερού στο νομό μας για την άρδευση των 400χιλ στρεμμάτων στα οποία εκτείνεται το δίκτυο Αλφειού Πηνειού, είναι τριπλάσιο από ότι θα έπρεπε.
Επομένως κατέληξε μέσα από την μελέτη την οποία μας παρουσιάζετε σήμερα από τους αρμόδιους που την συνέταξαν, εμείς θέλουμε να εξετάσουμε τις δυνατότητες παρεμβάσεων στα σημεία που το δίκτυο μας είναι ακόμα υπέργειο ( καναλέτα ) στην περιοχή της Γαστούνης πρωτίστως, αλλά και σε άλλα σημεία στην Αμαλιάδα, τον Πύργο το Πελόπιο και να δούμε ποια έργα μπορούμε και αν μπορούμε να τα εντάξουμε στο νέο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης.
Εξέφρασε δε την πάγια θέση του ότι δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να σπαταλάμε το πολύτιμο αγαθό το νερό με τον τρόπο που το συνηθίζουμε, αλλά θα πρέπει -και αυτό έχει να κάνει και με τα ίδια τα έργα, τον τρόπο λειτουργίας τους, αλλά και την εκπαίδευση των αγροτών – να κοστολογείται το νερό βάσει της κατανάλωσής του. Δηλαδή να πληρώνεται με το κυβικό. Σήμερα το κόστος του νερού είναι τεράστιο κατέληξε και αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί…

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Το Μαγειρείο της Σόνιας
Το Μαγειρείο της Σόνιας
Τρέχω και δεν φτάνω
Τρέχω και δεν φτάνω