Θεσμικό διάλογο με τη Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας για το θέμα των ιερών εκτάσεων επιδιώκει η ΠΕ Ηλείας καθώς και νομοθετική πρωτοβουλία της κεντρικής διοίκησης για την οριστική λύση του θέματος προς όφελος των κατοίκων, επισήμανε ο Αντιπεριφερειάρχης Ηλείας Νίκος Κοροβέσης στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Περιφερειακού Συμβούλου της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση Δυτικής Ελλάδας», Άγγελου Κολόσακα, σχετικά με τις διεκδικήσεις της Ιεράς Μονής Αγίων Θεοδώρων Αροανίας σε εκτάσεις της Ηλείας, ο κ. Κοροβέσης χαρακτήρισε το θέμα πρωτίστως ως κοινωνικό και ηθικό, παρά ως μια απλή νομική διαφορά.
«Η διεκδίκηση περίπου 20.000 στρεμμάτων- στα χωριά Χειμαδιό, Κουτσοχέρα και Περιστέρι- από τη Μονή δημιουργεί έντονη ανησυχία, καθώς επηρεάζει την καθημερινότητα και την επιβίωση εκατοντάδων οικογενειών που δραστηριοποιούνται στον πρωτογενή τομέα» τόνισε.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο γεγονός ότι οι κάτοικοι καλλιεργούν τις συγκεκριμένες εκτάσεις εδώ και γενιές, αποτελώντας τη βασική πηγή εισοδήματός τους. Πρόκειται κυρίως για μικρομεσαίους αγρότες και κτηνοτρόφους, οι οποίοι ήδη δοκιμάζονται από τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, την ακρίβεια και τις χαμηλές τιμές των προϊόντων. Παράλληλα, υπογραμμίστηκε ότι οι κάτοικοι διαθέτουν νόμιμους τίτλους ιδιοκτησίας και έχουν δηλώσει κανονικά τις εκτάσεις τους, γεγονός που εντείνει το αίσθημα ανασφάλειας από την επανεκκίνηση των διεκδικήσεων. Υπενθυμίστηκε, μάλιστα, ότι αντίστοιχη προσπάθεια το 2018 είχε ανασταλεί έπειτα από έντονες αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας.
Ο κ. Κοροβέσης ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να περιοριστεί σε νομικές ερμηνείες, αλλά θα προχωρήσει σε ουσιαστικές πολιτικές πρωτοβουλίες. Στο πλαίσιο αυτό, επιδιώκεται θεσμικός διάλογος με τη Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, με στόχο την εξεύρεση μιας βιώσιμης και κοινά αποδεκτής λύσης που θα διασφαλίζει την κοινωνική συνοχή και την τοπική ανάπτυξη. «Επιδιώκουμε συνεννόηση με το Μητροπολίτη για μία λογική και μόνιμη λύση: Επιδιώκουμε θεσμικό διάλογο με τη Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, μεταφέροντας το μήνυμα ότι η τοπική ανάπτυξη και η κοινωνική ειρήνη στην Ηλεία δεν μπορούν να θυσιαστούν στον βωμό οποιασδήποτε περιουσιακής διεκδίκησης» δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης.
Ταυτόχρονα, απηύθυνε κάλεσμα προς την κεντρική διοίκηση για ανάληψη νομοθετικής πρωτοβουλίας υπέρ των πολιτών, προκειμένου να δοθεί οριστική λύση στο ζήτημα. «Στεκόμαστε δίπλα στους ανθρώπους του μόχθου. Η γη ανήκει σε αυτούς που την δουλεύουν και την προστατεύουν εδώ και γενιές. Η Περιφέρεια θα είναι ο εγγυητής αυτής της κοινωνικής απαίτησης. Δεν κλείνεται πίσω από νομικά επιχειρήματα, διεκδικεί και λύνει ζητήματα με γνώμονα τον πολίτη και την κοινωνία, αποσκοπώντας στη βελτίωση της καθημερινότητας» κατέληξε ο κ. Κοροβέσης.





























