Παρράς Euronics
Παρράς Euronics
Silk Oil Παρασκευόπουλος
Silk Oil Παρασκευόπουλος
Κέντρο Ειδικών Θεραπειών Noesis
Αυτοδιοίκηση

Καμίνης από τα Λεχαινά: "Δίκτυα αλληλεγγύης δήμων και αξιοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων η λύση"

Καμίνης από τα Λεχαινά: "Δίκτυα αλληλεγγύης δήμων και αξιοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων η λύση"
Θάνος Καράμπελας - Ελαιοκομικό Μητρώο
Θάνος Καράμπελας - Ελαιοκομικό Μητρώο
Κέντρο Ειδικών Θεραπειών Noesis

Ομιλία δημάρχου Αθηναίων Γ. Καμίνης προσκεκλημένου της Πολιτιστικής Ομάδας ΦΡΑΓΜΑ στα Λεχαινά για τα προβλήματα των ΟΤΑ και την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης

Γράφει η Ελένη Παπαδοπούλου

Ενδιαφέρουσα ήταν η προχθεσινοβραδυνή εκδήλωση στο καφέ ΟΣΕ Λεχαινών που διοργάνωσε η Πολιτιστική Ομάδα Φράγμα που συνήθως διοργανώνει ημερίδες, ομιλίες, ποιητικές και πολιτιστικές βραδιές αλλά και συζητήσεις οικονομικού και πολιτικού περιεχομένου με διάφορα πρόσωπα από πολλούς και διάφορους χώρους. Έτσι την Πέμπτη το βράδυ, προσκεκλημένος ήταν ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης που μίλησε με θέμα «Τοπική Αυτοδιοίκηση: Προβλήματα και προοπτικές στον καιρό της κρίσης». Η ομιλία μάλιστα του κ. Καμίνη, στάθηκε αφορμή για πολλές ερωτήσεις από τους παρευρισκόμενους και κυρίως από στελέχη της αυτοδιοίκησης, καθώς τα όσα ειπώθηκαν κέντρισαν το ενδιαφέρον τους και έτσι έγινε ένας γόνιμος διάλογος σε ότι αφορά ειδικότερα θέματα των ΟΤΑ. Ωστόσο οι δικοί μας μικροί δήμοι της Ηλείας δεν μπορούν να συγκριθούν με αυτόν του δήμου Αθηναίων και τα μεγέθη είναι μη συγκρίσιμα, γι αυτό και κάποια πράγματα που έθεσαν οι δήμαρχοι Ανδραβίδας – Κυλλήνης και Ήλιδας, φάνηκαν λίγο… ακατανόητα στον κ. Καμίνη, διότι δεν μπορούσε να καταλάβει για ποιο λόγο δεν μπορούν να αναπτυχθούν με γρήγορους ρυθμούς ή δεν έχουν ως τώρα εκμεταλλευτεί διάφορα ευρωπαϊκά προγράμματα πέραν του ΕΣΠΑ. Ο ίδιος έκανε μια μεγάλη αναφορά στο ΕΣΠΑ και στα προγράμματα υψηλών κονδυλίων που διαχειρίζεται ο δήμος της Αθήνας και που είναι σε θέση να αλλάξουν την πρωτεύουσα της χώρας, αλλά και σε άλλα χρηματοδοτούμενα προγράμματα όπως ένα από μια διακρατική συμφωνία με την Νορβηγία για την στέγαση των προσφύγων.
Δραττόμενοι της ευκαιρίας ορισμένοι από τους παρευρισκόμενους ρώτησαν τον κ. Καμίνη για το θέμα των προσφύγων που συνεχώς ο πληθυσμός τους αυξάνεται και στα νησιά και στην Αθήνα ( υπολογίζεται ότι μόνο στην πρωτεύουσα τον Ιούνιο έφτασαν 30.000 Σύριοι) , τόνισε ότι το θέμα δεν είναι απλό άρα και η απάντηση δεν είναι απλή, ωστόσο θα πρέπει να τους εκφράσουμε την συμπαράστασή μας και την αλληλεγγύη μας και τόνισε ότι οι κοινωνικές υπηρεσίες του δήμου Αθηναίων βρίσκονται δίπλα τους από την πρώτη στιγμή, αλλά το προσφυγικό και μεταναστευτικό ζήτημα είναι τεράστιο και υπάρχει η ανάγκη ενός ριζικού μεταρρυθμιστικού σχεδίου στους δήμους σε όλα τα επίπεδα. Επισήμανε όμως ότι «βοηθάμε όσο μπορούμε αλλά είμαστε μόνοι γιατί ουδέποτε σχεδιάστηκαν πραγματικές υποδομές από το κεντρικό κράτος, ενώ σημαντικά κονδύλια λιμνάζουν στην Ευρώπη» Ωστόσο τόνισε ότι οι δήμοι για να ξεπεράσουν την κρίση, θα πρέπει να αξιοποιήσουν κάθε πρόγραμμα ανθρωπιστικής κρίσης που είναι διαθέσιμο, γιατί μπορεί να βοηθήσει τις αδύναμες οικονομικές ομάδες και να ανεβάσει το βιωτικό επίπεδο του πληθυσμού. Ο δικός του δήμος αξιοποιεί όπως είπε στο έπακρο όλα αυτά τα επισιτιστικά προγράμματα για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης.

«Οι δήμοι δεν βγήκαν αλώβητοι από την τραπεζική αργία».
Ο δήμαρχος Αθηναίων ανέφερε βεβαίως ότι οι δήμοι δεν βγήκαν αλώβητοι από το πάγωμα κάθε χρηματοδότησης και τις κλειστές τράπεζες, που ήρθαν στα προστεθούν στα ήδη σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δήμοι , υπάρχει ανησυχία για τη χρηματοδότησή μας από τον κρατικό προϋπολογισμό, γι αυτό και πρέπει , πόλεις και δήμοι να συγκροτήσουν ένα λειτουργικό Δίκτυο Αλληλεγγύης, Δίκτυα Δήμων υπερβαίνοντας και παραμερίζοντας τυχόν ιδεολογικές ή πολιτικές διαφορές. Ο δήμαρχος. Ναμπίλ Μοράντ από την πλευρά του στην λογική που έθεσε το θέμα της αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας μεταξύ των δήμων, τόνισε ότι ο δήμος Ανδραβίδας- Κυλλήνης δεν έχει στελεχωμένες τεχνικές υπηρεσίες και δεν υπάρχει μεγάλη εμπειρία διαχείρισης ευρωπαϊκών προγραμμάτων και ζήτησε τώρα που θα ανοίξει το νέο ΕΣΠΑ αν χρειαστούν τεχνική υποστήριξη από τον δήμο Αθηναίων να την έχουν σε ένα πλαίσιο καλής συνεργασίας. Βεβαίως ο κ. Καμίνης ήταν θετικός και φάνηκε διαθέσιμος, ενώ ενδιαφέρον είχε και η συζήτηση που έκανε με τον δήμαρχο Ήλιδας κ. Χ. Χριστοδουλόπουλο για το θέμα της εκμετάλλευσης κονδυλίων του ΕΣΠΑ. Στην ομιλία Καμίνη, παρευρέθηκες αρκετός κόσμος αλλά και πολλοί νυν και πρώην αυτοδιοικητικοί, όπως οι δήμαρχοι Ανδραβίδας- Κυλλήνης Ναμπίλ Μοράντ, Ήλιδας Χ. Χριστοδουλόπουλος, οι πρώην δήμαρχοι Δ. Χατζηγιάννης και Γ. Ράλλης, οι αντιδήμαρχοι Ανδραβίδας- Λεχαινών Α. Μίγκος, Χ. Παλαιολόγος, Λ. Δημόπουλος, ο πρόεδρος του Δ.Σ Ανδραβίδας- Κυλλήνης Ν. Σοφιανόπουλος, η πρόεδρος του Νομικού Προσώπου Α. Γεωργοπούλου, ο πρόεδρος της Τ.Κ Λεχαινών Κ. Γαλάνης, ο δημοτικός σύμβουλος Τ. Λαϊνάς, η Δ/ντρια Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κ. Ζ. Βουρλούμη κ.α

Φωτογραφίες Ανδρέας Μίγκος

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

vlaxantoni pop xmas24