Δύο ώρες διήρκησε η συζήτηση εκτός ημερήσιας διάταξης – Πρόεδρος της ΔΕΥΑΠ ομόφωνα ο Γ. Ανδριόλας
Του Γιάννη Σπυρούνη
Η διαμάχη του δημάρχου Γαβρίλη Λιατσή με τον επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του ΔΣ Τάκη Αντωνακόπουλου έχει περάσει σε άλλο επίπεδο. Οι δύο άντρες που πριν από μερικούς μήνες φωτογραφίζονταν χέρι – χέρι με πλατιά χαμόγελα και με ταύτιση απόψεων στο θέμα των σκουπιδιών, τώρα «σφάζονται» σε κάθε ευκαιρία δημόσια. Και η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου χθες ήταν μια καλή ευκαιρία για ένα ρεσιτάλ πολιτικής κόντρας που «εμπλουτίστηκε» από πληθώρα χαρακτηρισμών. Για την ιστορία η συζήτηση των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης ξεκίνησε σχεδόν μετά από δύο ώρες… Νέος πρόεδρος της ΔΕΥΑΠ ορίστηκε ομόφωνα ο δημοτικός σύμβουλος και πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πύργου Γιώργος Ανδριόλας. Στο θέμα του Διαβαθμιδικού Συνδέσμου όπου αναζητείται το πρόσωπο που θα αναλάβει τα καθήκοντα του προέδρου, ο κ. Ανδριόλας επανέλαβε τη θέση του πως ο πρόεδρος του πελάτη δεν μπορεί να είναι και πρόεδρος του προμηθευτή. Ο κ. Καράμπελας επέμεινε να μην συζητά την δική του εμπλοκή και ο κ. Λιατσής πρότεινε τον κ. Αργυρόπουλο, ο οποίος επιφυλάχθηκε να απαντήσει.
Η κόντρα Λιατσή – Αντωνακόπουλου στα άκρα
Την ενημέρωση του Γαβρίλη Λιατσή στο σώμα περί της έκτακτης συνεδρίασης που θα γίνει σύντομα για το θέμα της παρουσίασης του Τοπικού Σχεδίου Διαχείρισης Απορριμμάτων και των εξελίξεων στο θέμα του Πανηλειακού. Στην τοποθέτησή του ο Τάκης Αντωνακόπουλος ξεκίνησε σε ήρεμους τόνους νέο κύκλο κριτικής στο θέμα των σκουπιδιών που παρά τις δεσμεύσεις της δημοτικής αρχής δεν μαζεύτηκαν αλλά παραμένουν επικίνδυνα στους δρόμους του δήμου και ξεσπούν πυρκαγιές που απειλούν κατοικημένες περιοχές. Ο κ. Αντωνακόπουλος ανέφερε πως ο ίδιος και η παράταξή του έκαναν ότι ήταν δυνατό στη λογική του διαλόγου με τη δημοτική αρχή, όμως σχολίασε απευθυνόμενος προς το δήμαρχο, πως έχει ξεφύγει και πως ακολουθεί παλιές ξεπερασμένες πρακτικές στο θέμα της διαχείρισης των σκουπιδιών. Οι αναφορές στο δεματοποιητή – «πρώτη φορά βλέπω εμπάθεια του έμψυχου προς το άψυχο» είπε ο κ. Αντωνακόπουλος – και στην μεταφορά και μεταφόρτωση με μη αποδεκτό τρόπο ζητήματα για τα οποία θα ζητήσει έλεγχο από τη δικαιοσύνη, ήταν το σπίρτο που άναψε τη φωτιά και έκανε τον Γαβρίλη Λιατσή να σηκώσει τους τόνους και να περάσει στην αντεπίθεση. «Έχετε περάσει από πολλές θέσεις και τώρα φαίνεται πως πήγατε στους παλαιοημερολογίτες. Θα χάσετε εύκολα την επόμενη φορά, όχι από μένα αλλά από έναν φρέσκο άνθρωπο, γιατί ο Πύργος σας έχει απορρίψει για δήμαρχο». «Δεν κρατάτε πισινή». «Το δημαρχιλίκι είναι λούφα για εσάς». «Σας πιάνει λιγούρα όταν βλέπετε κάμερες». «Ήσασταν έξυπνος όταν επιλέξατε να γίνετε γιατρός, αλλά πονηρός όταν θελήσατε να γίνετε πολιτικός». «Βάλε μυαλό και έλεγξε τη γλώσσα σου και να είσαι σοβαρός όταν αναφέρεσαι στα σκουπίδια». «Δεν έχετε τύχη να γίνετε δήμαρχος όσο υπάρχω εγώ» ήταν μερικές από τις βαριές εκφράσεις που ακούστηκαν από το στόμα του δημάρχου για να ακούσει από τον κ. Αντωνακόπουλο να απαντά «εγώ δεν τελώ υπό περιορισμό για τη διαχείριση δημοσίου χρήματος». Λαμβάνοντας το λόγο ο κ. Καράμπελας και θέλοντας να χαμηλώσει τους τόνους ζήτησε ενημέρωση για το θέμα των σκουπιδιών και σχολίασε πως «δεν μπορούμε να παρακολουθήσουμε τις φαντασιώσεις που ζουν κάποιοι» για να ακολουθήσει και δεύτερη έκρηξη του δημάρχου με τον κ. Καράμπελα να του ζητά να προσέχει τον τρόπο που μιλά και να κατεβάζει προς στιγμήν τους τόνους και ο δήμαρχος. Ο κ. Λιατσής επέστρεψε στο πεδίο της μάχης με τον κ. Αντωνακόπουλο αναφερόμενος σε μια σειρά από δημοσιεύματα του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας και σχολιάζοντας πως «είμαι κατά της ποινικοποίησης της πολιτικής ζωής» αφήνοντας έναν υπαινιγμό πως θα μπορούσε να κινηθεί νομικά για τα όσα έχουν γραφτεί. Απαντώντας στο θέμα του δεματοποιητή ο κ. Λιατσής παρουσίασε αλληλογραφία με τον υπουργό Περιβάλλοντος κ. Τσιρώνη στην οποία ξεκαθαρίζεται πως δεν μπορεί να συνεχιστεί η ύπαρξη του χώρου εναπόθεσης στο Ποτόκι, αλλά και η διαχείριση σκουπιδιών με δεματοποιητή που δεν είναι εναρμονισμένη με τον εθνικό σχεδιασμό. Οι τόνοι ανέβηκαν πάλι περισσότερο όταν ο κ. Λιατσής είπε στον κ. Αντωνακόπουλο «είσαι αδίστακτός, θες να εξασφαλίσεις το μέλλον σου μέσα από το δήμο» και συνέχισε «μη με ξαναπιάσεις στο στόμα σου. Ποιος είσαι εσύ, θα τα πούμε σύντομα, θα δούμε και εκείνα που χάθηκαν στη νομαρχία» αναφερόμενος στη θητεία του κ. Αντωνακόπουλου ως αντινομάρχη, με τον επικεφαλής της αντιπολίτευσης να φωνάζει «είσαι υπόδικος». Μέσα σε αυτό το κλίμα της έντονης αντιπαράθεσης αποχώρησαν από την αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου οι παρατάξεις του Αντώνη Καράμπελα, του Γιάννη Αργυρόπουλου, της Δώρας Καλάκου, του Χρήστου Γιάνναρου και του Χάρη Μιχαλακόπουλου, για να εκτονωθεί η κατάσταση. Στη συνέχεια τέθηκαν μια σειρά από θέματα προς απάντηση για κοινωνικά και εργασιακά ζητήματα (Γιάνναρος), τον κανονισμό του ΔΣ, τις σκισμένες σημαίες σε μνημεία και ένα εξώδικο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου μετά από δηλώσεις για θέματα του Κατακόλου (Μιχαλακόπουλος), το μέλλον του ΤΕΙ, της ΣΕΤΤΗΛ και της υδροδότησης του Ερυμνάθου (Αργυρόπουλος), το νέο κανονισμό του ΔΣ, τις παιδικές χαρές, το κολυμβητήριο και την δραστηριότητα διαφόρων εταιριών μεταφοράς στο Κατάκολο (Καλάκου), την εμπλοκή υπηρεσιών στον Επίτροπό του Ελεγκτικού Συνεδρίου και τη διάνοιξη της οδού Εθνικής Αντιστάσεως (Δημουλιάς). Ο κ. Παναγόπουλος από την παράταξη Αντωνακόπουλου θέλησε να σχολιάζει το χαρακτηρισμό «βαρίδια» που χρησιμοποιεί ο δήμαρχος για στελέχη της προηγούμενης δημοτικής αρχής, λέγοντας πως «αυτή κρίθηκε από το λαό, να δούμε τι θα κάνει η σημερινή δημοτική αρχή. Δεν είμαι βαρίδι κανενός, πορεύτηκα με ανιδιοτέλεια υπηρετώντας το δήμο» συμπλήρωσε για να δεχθεί φραστική επίθεση από την αντιδήμαρχο Ανδριάνα Αγγελακοπούλου.
Η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου συνεχίστηκε έως αργά το βράδυ.





















