Παρράς Euronics
Παρράς Euronics
Silk Oil Παρασκευόπουλος
Silk Oil Παρασκευόπουλος
Κέντρο Ειδικών Θεραπειών Noesis

Η Υγεία νοσεί επικίνδυνα

Η Υγεία νοσεί επικίνδυνα
Θάνος Καράμπελας - Ελαιοκομικό Μητρώο
Θάνος Καράμπελας - Ελαιοκομικό Μητρώο
Κέντρο Ειδικών Θεραπειών Noesis

Του Χρήστου Γιάνναρου

«Καραγκιόζης δεν θα επιστέψω ποτέ στον εαυτό μου να γίνει» δήλωνε (Mega 16.5.2014) με στόμφο ο υπουργός Υγείας Παναγιώτης Κουρουμπλής υποσχόμενος ότι «μέσα στο Μάιο θα βγει προκήρυξη για 4.500 προσλήψεις», τις οποίες είχε ανακοινώσει ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στις 2.4.2015 στην επίσκεψή του στο υπουργείο Υγείας.
Κι ήρθε η εκτέλεση του προϋπολογισμού για το πρώτο εξάμηνο του 2015 και στις προσλήψεις στα δημόσια νοσοκομεία έχει ένα μεγάλο μηδενικό (!) με την πρόβλεψη να γίνουν 10 προσλήψεις (!!) ως το τέλος του 2015.
Στις 25.8.2015 ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός ανακοίνωσε ότι υπογράφτηκε η Πράξη του υπουργικού Συμβουλίου για την «εκκίνηση των διαδικασιών πλήρωσης 2.440 κενών οργανικών θέσεων» και ότι «δαπάνη των παραπάνω προσλήψεων θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Υγείας για το έτος 2016».!!!!!
Κομμένη κατά 45,8% η υπόσχεση του πρωθυπουργού για του χρόνου βέβαια που θα ...συμπληρωθεί με τους 3.025 συμβασιούχους του ΟΑΕΔ όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υγείας την ίδια μέρα (25.8.2015).
Η λειτουργία των νοσοκομείων και η υγεία του λαού είναι πολύ σοβαρή υπόθεση και δεν αντιμετωπίζονται με προεκλογικά ανέξοδα λόγια...
«Με την απόφαση αυτή (για τις 2.440 προσλήψεις) υλοποιείται η δέσμευση της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Υγείας για τη σταδιακή κάλυψη των άμεσων αναγκών του ΕΣΥ με μόνιμο προσωπικό, διασφαλίζοντας την επιβίωση των υποστελεχωμένων τμημάτων/κλινικών και την αναβάθμιση της δημόσιας περίθαλψης» δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός.
Ιδού ποιά είναι η οικτρή -διαχρονικά- κατάσταση ελλείψεων προσωπικού στα δημόσια νοσοκομεία που βιώνουμε και εμείς στα νοσοκομεία του νομού μας αλλά από ότι αποδεικνύεται δεν είναι μόνο εδώ. Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 η τότε ηγεσία του υπουργείου Υγείας του ΠΑΣΟΚ είχε μετρήσει 26.000 κενές οργανικές θέσεις εργασίας. Την προηγούμενη δεκαετία το προσωπικό στα δημόσια, στρατιωτικά και πανεπιστημιακά νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας μειώθηκε κατά 19.000 άτομα εξαιτίας των συνταξιοδοτήσεων και του «παγώματος» των προσλήψεων. Μόνο μεταξύ 2012 και 2013 το προσωπικό μειώθηκε κατά 4.098 εκ των οποίων οι 4.046 αποχωρήσεις ήταν απ' τα νοσοκομεία. Σ' αυτές προστέθηκαν και 1220 αποχωρήσεις το 2014 και έπονται οι συνταξιοδοτήσεις του 2015. Δηλαδή την τριετία 2012-2015 αποχώρησαν 5.226 άτομα και τώρα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ υπόσχεται αναβάθμιση της δημόσιας περίθαλψης με 2440 προεκλογικές !!!!υποσχέσεις προσλήψεων.
Όμως «η άκαμπτη μνημονιακή εμμονή της κυβέρνησης και του υπουργείου υγείας για αλόγιστη περικοπή των δημόσιων δαπανών υγείας οδηγεί σε αδιέξοδο» όπως δήλωναν στελέχη υγειονομικών του ΣΥΡΙΖΑ -μεταξύ των οποίων και ο νύν Γραμματέας Δημόσιας Υγείας Γιάννης Μπασκόζος- στις 14.5.2014 για τις αποφάσεις της τότε συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. Τώρα έχουν καταπιεί τη γλώσσα τους ως μνημονιακότεροι των ...μνημονιακών, όπως κάνει ο χαλίφης όταν παίρνει τη θέση του προκατόχου του.
Θέλετε κάποια στοιχεία από τους προϋπολογισμούς για επιχορήγηση Νοσοκομείων;
Επιχορήγηση 2014 Α 6μηνο 762 εκ ευρω
Επιχορήγηση 2015 Β 6μηνο 258 εκ ευρω
Με την τροποποίηση του προϋπολογισμού που θα γίνει άμεσα μετεκλογικά όπως προβλέπει το νέο μνημόνιο θα υπάρξει νέα περικοπή για το 2015!!! Ας μη μιλήσουμε για το 2016……
Δεν χρειάζονται πολλοί …συνειρμοί για το τι θα ακολουθήσει.
Επιβεβαιώνεται και στον πιο δύσπιστο η διαρκής και αταλάντευτη θέση του ΚΚΕ για διαρκή ταξικό αγώνα ενάντια στα μνημόνια την Ε.Ε. και την εξουσία του κεφαλαίου. Πραγματική δωρεάν υγεία θα έχει ο λαός με κοινωνικοποίηση όλων των δόμων υγείας – φαρμάκου, με έξοδο από τη συμμαχία των λύκων την Ε.Ε., με μονομερή διαγραφή του χρέους.
Το μέγα θέμα της υγείας πρέπει να αποτελέσει και κριτήριο ψήφου στις εκλογές. Με καταδίκη και των <<παλιών>> και των <<νέων>> μνημονιακών δυνάμεων , αλλά και αυτών που κανάκευαν για 7 μήνες μια αντιλαϊκή κυβέρνηση και …ξαφνικά έγιναν επαναστάτες. Τώρα, ήρθε η στιγμή που χωρίς κανένα δισταγμό πρέπει να στηρίξουν το ΚΚΕ. Για να γκρεμίσουν την παλιά και τη νέα σαπίλα και να ανοίξουν το δρόμο της ανατροπής.

*Χρήστος Γιάνναρος, μέλος της Τ.Ε. Ηλείας του ΚΚΕ.

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

vlaxantoni pop xmas24