Στα αζήτητα δυο χρόνια τώρα η μελέτη επισκευής και συντήρησης του
Για προληπτικούς λόγους άνοιξε με εντολή της Περιφέρειας η βαλβίδα εκτόνωσης στο φράγμα του Πηνειού, λόγω της συνεχούς ανόδου της στάθμης του νερού. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα που πλήττουν την Ηλεία, κινητοποίησαν την Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας και τη δημοτική αρχή της Ήλιδας που μετά από την αυτοψία που πραγματοποίησαν στο φράγμα και σε συνεννόηση με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολο Κατσιφάρα, άνοιξαν , προληπτικά και σταδιακά, τη βαλβίδα εκτόνωσης του φράγματος, προκειμένου να πέσει η στάθμη του νερού.
Το φράγμα για λόγους προληπτικούς συνεχίζει να αδειάζει με ταχύτητα περίπου 18 κυβικά ανά δευτερόλεπτο, προκειμένου να καλυφθούν οι εισροές.
Και βέβαια όπως έχουμε γράψει πολλές φορές κατά το παρελθόν, οι τεχνικοί που γνωρίζουν κάνουν τον σταυρό τους να μην χαλάσει αυτή η βαλβίδα !
Και βέβαια να μην ανέβη η στάθμη ως τον υπερχειλιστή που… φυσικά δεν λειτουργεί. Οι μηχανισμοί έχουν να αλλάξουν ή να συντηρηθούν από το 1965 !
Για την ώρα δεν υπάρχει πρόβλημα στο φράγμα.
Ωστόσο, αυτό οφείλεται στην τύχη και μόνον !
Τα πάντα στηρίζονται σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του φράγματος Πηνειού στην θεωρία των πιθανοτήτων !
Παρά ταύτα, υπάρχουν παράγοντες που γνωρίζουν την κατάσταση και εξακολουθούν να κοιμούνται ήσυχοι!
Η μελέτη που εκπονήθηκε εδώ και δυο χρόνια για την επισκευή και συντήρηση του φράγματος, ουδέποτε εφαρμόστηκε καθώς ούτε καν εγκρίθηκε η πληρωμή της. Ο λόγος ; Κρίθηκε ως μη επείγουσα η κατάσταση στο φράγμα, οπότε θα έπρεπε αντί να ανατεθεί να γίνει διαγωνισμός με όλες τις προβλεπόμενες ( και χρονοβόρες διαδικασίες).
Οπότε εδώ και δυο χρόνια, υπάρχει μια μελέτη που όμως τυπικά δεν υφίσταται και ως μη υφιστάμενη δεν υπάρχει δυνατότητα ένταξης, χρηματοδότησης και εφαρμογής των όσων προβλέπονται για τη σωτηρία του φράγματος.
Αναζητώντας την τύχη του εγχειρήματος, μαθαίνουμε ότι υπάρχει σκέψη να δημοπρατηθεί εκ νέου με τις εκ του νόμου προβλεπόμενες διαδικασίες… Ζήσε Μάη μου …
Πριν τον Μάη όμως και συγκεκριμένα τον Μάρτη, όπως κάθε Μάρτη, οι τεχνικοί θα τρέμουν την πιθανότητα να μην εξελιχθούν όλα ομαλά. Και αυτό γιατί είναι ο κρίσιμος μήνας κατά τον οποίο στην λεκάνη απορροής του Πηνειού καταλήγουν όλα τα νερά από τα χιόνια που λιώνουν ενώ ταυτόχρονα το χώμα είναι κορεσμένο από τα νερά του χειμώνα, δεν μπορεί να απορροφήσει άλλες ποσότητες με αποτέλεσμα όλα να καταλήγουν στο Φράγμα του Πηνειού και να ανεβαίνει επικίνδυνα η στάθμη του.
Αυτό που όλοι φοβούνται και δεν ομολογούν για ευνόητους λόγους, είναι κάποια στιγμή η τύχη να μην είναι με το μέρος των Ηλείων! Να σημειωθεί δηλαδή μια απότομη και μη ελεγχόμενη εκροή των εκατομμυρίων κυβικών νερού του φράγματος με ό,τι αυτό συνεπάγεται…




















