Ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, σε διοικητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό
Ρεπορτάζ του Ιγνάτιου Μαρίνου
Πρωταρχικός στόχος μιας κοινωνίας είναι να δίνει τα ερεθίσματα εκείνα που θα σταθούν αφορμή ώστε να διαμορφωθούν πολίτες με συνείδηση και με αυξημένο το αίσθημα της κρίσης αν θάλλει να ελπίζει πως θα συνεχίσει να έχει παρόν και μέλλον. Ένα τέτοιο εκκολαπτήριο υποτίθεται πως αποτελούν τα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Όμως το ΤΕΙ του Πύργου αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο αντιπαράδειγμα καθώς η εικόνα που παρουσιάζει είναι μια μικρογραφία τόσο της περιοχής όσο και όλης της χώρας γενικότερα. Θα μπορούσε κάποιος να παρομοιάσει την κατάσταση που επικρατεί και στις τρεις σχόλες, με την εικόνα εκείνη από σωρούς σκουπιδιών που αντικρίζεις στην πόλη, ενδιαφέρονται μόνο όσοι θίγονται άμεσα. Το προσωπικό ελάχιστο αρκούν τα δάχτυλα δυο χεριών όμως υπερβάλλοντας εαυτόν κρατούν όρθιο το ίδρυμα και εξυπηρετούν τους σχεδόν χιλίους επτακόσιους σπουδαστές (σύνολο από τα 3 τμήματα).
Δυο χρονιά μετά το σχέδιο Αθηνά και η εικόνα παρακμής που επικρατεί στα τμήματα του Τ.Ε.Ι. Πύργου πλέον θυμίζει ένα επαναλαμβανόμενο «deja vu». Το ακαδημαϊκό έτος οδεύει προς το τέλος του και οι φοιτητές για ακόμα μια χρόνια είναι στο ίδιο έργο θεατές, σε ένα τόσο κακοπαιγμένο και κακοστημένο έργο με ουσιαστικές ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, την υποστελέχωση τόσο σε διοικητικό όσο και σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Η λειτουργία των τμημάτων που βρίσκονται σε καθεστώς μεταβατικότητας έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα καθώς έχουν ημερομηνία λήξης και πλέον δεν υπάρχει καν η δυνατότητα για μόνιμους καθηγητές και προσωπικό που θα καλύπτει τις ανάγκες του ιδρύματος. Αυτή η έλλειψη εκφράζεται και με αδυναμία του ιδρύματος να ξεκινήσει κάθε εξάμηνο έγκαιρα τη λειτουργία του αλλά και με προβλήματα με τις αναθέσεις πτυχιακών εργασιών. Ένα εμπόδιο ακόμα για τους σχεδόν χιλίους σπουδαστές του Πληροφορικής & ΜΜΕ αποτελεί η μη διδασκαλία μαθημάτων που είχαν διδαχθεί σε προηγούμενα έτη, πράγμα που σημαίνει πως πρέπει να εξεταστούν στο τέλος κάθε εξαμήνου χωρίς καμία διάλεξη. Με το ήδη υπάρχον προσωπικό να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια, παλαιοί σπουδαστές που θέλουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους πριν το 2018, αδυνατούν ακόμα και να λάβουν μια βεβαίωση αναλυτικής βαθμολογίας, ενώ απόφοιτοι του 2007 δεν έχουν ακόμα ορκιστεί! Όσον αφορά το τμήμα Διοίκησης, Οικονομίας, Επικοινωνίας Πολιτιστικών και Τουριστικών Μονάδων (ΔΟΕΠΤΜ), παρά τις μεγαλεπήβολες εξαγγελίες του τότε Υπουργού Πολιτισμού Κώστα Τζαβάρα πως στην πόλη του Πύργου θα στηθεί και θα λειτουργήσει ένα τμήμα πρότυπο για τα Ελληνικά ακαδημαϊκά χρονικά, οι περίπου τριακόσιοι πενήντα φοιτητές του τμήματος βλέπουν το μέλλον τους αβέβαιο μιας και το τμήμα παραμένει υποστελεχωμένο καθώς δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα καμία πρόσληψη μόνιμων καθηγητών . Όπως επίσης εξίσου σημαντικό ζήτημα αποτελεί το γεγονός πως Μητρόπολη του Πύργου είναι αυτή που καλύπτει την μισθοδοσία της γραμματείας.




















