Μείωση των θανάτων καταγράφηκε στην Δυτική Ελλάδα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2026. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ οι θάνατοι τις πρώτες 14 εβδομάδες του έτους, διαμορφώθηκαν σε 2.169 , έναντι 2.267 το αντίστοιχο διάστημα του 2025. Η μεταβολή αντιστοιχεί σε μείωση 98 θανάτων ή 4,3%, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο από τη συνολική μείωση που καταγράφηκε πανελλαδικά.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η μείωση στη Δυτική Ελλάδα προέρχεται κυρίως από τον γυναικείο πληθυσμό. Οι θάνατοι γυναικών μειώθηκαν κατά 8,8% (από 1.140 σε 1.040), ενώ στους άνδρες παρέμειναν ουσιαστικά σταθεροί με οριακή αύξηση 0,2% (από 1.127 σε 1.129).
Κατά το ίδιο διάστημα, 2026 οι θάνατοι σε ολόκληρη τη χώρα ανήλθαν σε 35.604, έναντι 36.393 το αντίστοιχο διάστημα του 2025. Η μείωση ανέρχεται σε 789 θανάτους ή ποσοστό 2,2%.
Ακόμη πιο ενθαρρυντική είναι η εικόνα σε σύγκριση με τον μέσο όρο της εξαετίας 2020-2025, καθώς οι θάνατοι το 2026 ήταν λιγότεροι κατά 2.461 άτομα, καταγράφοντας πτώση 6,5%.
Η εικόνα στην υπόλοιπη χώρα
Από τις 13 Περιφέρειες της χώρας, οι 9 παρουσίασαν μείωση των θανάτων. Τις μεγαλύτερες μειώσεις σε απόλυτους αριθμούς κατέγραψαν η Αττική (-349 θάνατοι), η Θεσσαλία (-163) και η Κρήτη (-101).
Αντίθετα, η σημαντικότερη αύξηση παρατηρήθηκε στη Δυτική Μακεδονία, όπου οι θάνατοι αυξήθηκαν κατά 10,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2025.
Οι ηλικίες άνω των 85 ετών εξακολουθούν να συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο αριθμό θανάτων, ενώ οι σημαντικότερες μειώσεις καταγράφηκαν στις ηλικιακές ομάδες 85-89 ετών, 65-69 ετών και 75-79 ετών.
Παρά τη συνολική πτωτική εικόνα, οι τελευταίες εβδομάδες της εξεταζόμενης περιόδου παρουσίασαν αυξητική τάση. Ειδικότερα, η 14η εβδομάδα (30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2026) εμφάνισε αύξηση 11,1% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2025, ενώ αύξηση σημειώθηκε και κατά την 13η εβδομάδα (+5,3%).































