Μια πολύ σημαντική εξέλιξη δρομολογείται σχετικά με την, επί δεκαετιών, εκκρεμότητα του πολεοδομικού σχεδίου των οικισμών Αρχαίας Ολυμπίας και Δρούβα. Η Δημοτική Αρχή κατέθεσε πρόσφατα την ολοκληρωμένη πρόταση της Πολεοδομικής Μελέτης και Πράξη Εφαρμογής των παραπάνω οικισμών, στο Πράσινο Ταμείο προς χρηματοδότηση με τον δήμαρχο Αρχαίας Ολυμπίας Άρη Παναγιωτόπουλο, να εκφράζει την αισιοδοξία του για την θετική έκβαση της πρότασης και χρηματοδότησης αυτής.
Η πρόταση αφορά στην ολοκλήρωση του σχεδίου πόλης της Αρχαίας Ολυμπίας και την πολεοδομική οργάνωση και επέκταση του οικισμού Δρούβα. Ένα θέμα που παραμένει επί δεκαετίες σε εκκρεμότητα και επηρεάζει άμεσα την ποιότητα ζωής των κατοίκων, την προστασία της περιουσίας τους, την ορθολογική ανάπτυξη του οικισμού και συνολικά την εικόνα της παγκόσμιας πρωτεύουσας του Ολυμπισμού.
Την θετική εξέλιξη ανακοίνωσε ο κ. Παναγιωτόπουλος στο σώμα του Δημοτικού Συμβουλίου, κάνοντας λόγο για ένα από τα πιο σημαντικά αναπτυξιακά και θεσμικά ζητήματα της Αρχαίας Ολυμπίας.
Όπως ενημέρωσε, πρόσφατα πραγματοποίησε συνάντηση με τον πρόεδρο του Πράσινου Ταμείου, Γιάννη Ανδρουλάκη για το συγκεκριμένο ζήτημα με τη συμμετοχή του Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών και Πολιτικής Προστασίας, Γιώργου Λινάρδου και της Αναπληρώτριας Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών, Περιβάλλοντος και Πολεοδομίας, Ελένης Βελισσάρη.
«Ανοίγεται μπροστά μας, μετά από πάρα πολλά χρόνια μια προοπτική ολοκλήρωσης του σχεδιασμού και της επίλυσης των χρόνιων πολεοδομικών ζητημάτων της περιοχής. Η πρόταση κατατέθηκε και με αισιοδοξία αναμένουμε την οριστική έγκρισή της» τόνισε ο Δήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας.
Αναφερόμενος στην αναγκαιότητα του σχεδίου πόλεως, ο κ. Παναγιωτόπουλος τόνισε πως: «Η Αρχαία Ολυμπία δεν είναι ένας συνηθισμένος οικισμός. Αποτελεί διεθνές σύμβολο αθλητισμού, πολιτισμού και η ανάπτυξή της οφείλει να είναι οργανωμένη, βιώσιμη και συμβατή με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Προφανώς και η ολοκλήρωση του σχεδίου πόλεως είναι ένα θέμα που ταλάνιζε επί δεκαετίες.
Το 2021 άλλαξε άρδην η νομοθεσία και πλέον μπήκαμε σε άλλες ατραπούς και διαδικασίες. Όμως, ήταν μια δέσμευση της Δημοτικής Αρχής ότι το θέμα αυτό θα το αγγίξουμε και με ουσιαστικά και σταθερά βήματα είμαστε έτοιμοι και περιμένουμε την έγκριση του σχεδίου πόλεως. Η ολοκλήρωσή του, θα συμβάλλει στην επίλυση ιδιοκτησιακών και πολεοδομικών εκκρεμοτήτων, στη λειτουργία ασφαλών κοινόχρηστων χώρων, στην ποιότητα ζωής, στη βελτίωση των υποδομών και της προσβασιμότητας. Είναι ένα τεράστιο έργο και με συγκρατημένη αισιοδοξία αναμένουμε την έγκριση της πρότασής μας για την οριστική του χρηματοδότηση και την ένταξή του».
Αξίζει να σημειωθεί ότι το συνολικό ποσό της μελέτης, στο πλαίσιο του χρηματοδοτικού προγράμματος του Πράσινου Ταμείου με τίτλο «Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου 2025», ανέρχεται σε 533.904,33 ευρώ, εκ των οποίων το ποσό χρηματοδότησης από το Πράσινο Ταμείο ανέρχεται σε 323.074,00 ευρώ.





























