Απαντούν με τα τρακτέρ στα σκληρά οικονομικά μέτρα - Αρχή των κινητοποιήσεων με αποκλεισμό των εφοριών σε Πύργο και Αμαλιάδα την Τρίτη
Του Γιάννη Σπυρούνη
Λίγες μόλις ημέρες μετά τα «ραβασάκια» της Εφορίας που καλούν τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους να πληρώσουν πρόσθετους φόρους μέσα από τα νέα μέτρα του τρίτου μνημονίου και στην Ηλεία ο κλάδος ξεσηκώνεται. Στην σύσκεψη που έγινε χθες το απόγευμα στο Σινέ Άστον στα Λεχαινά, οι εκπρόσωποι αγροτών και κτηνοτρόφων κατέθεσαν τις απόψεις τους για τη μορφή των κινητοποιήσεων που πρέπει να ακολουθήσουν για να αντιμετωπίσουν τη μνημονιακή λαίλαπα που ουσιαστικά δεν τους αφήνει περιθώρια επιβίωσης. Έτσι αποφάσισαν να βγουν με τα τρακτέρ στους δρόμους και να ξεκινήσουν έναν αγώνα επιβίωσης όπως οι ίδιοι λένε. Την Τρίτη κάνουν την αρχή με τον αποκλεισμό των ΔΟΥ Πύργου και Αμαλιάδας και η συνέχεια θα τους βρει στις εθνικές οδούς του νομού.
Η κλιμακούμενη αύξηση της προκαταβολής του φόρου εισοδήματος έως και το 100% το 2016, η αύξηση του ΦΠΑ στα γεωργικά εφόδια, η κατάργηση της επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης πετρελαίου, η φορολόγηση των αγροτικών ενισχύσεων της ΚΑΠ από το πρώτο ευρώ με παράλληλη κατάργηση του αφορολόγητου των 12.000 ευρώ και η φορολόγηση των αγροτικών εισοδημάτων με συντελεστή που θα αυξηθεί από το 13% στο 26%, είναι τα βασικότερα από τα μέτρα που θα πλήξουν τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους, μαζί με τη σταδιακή αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών. Δεκάδες αγρότες από πολλά χωριά του κάμπου και της Αμαλιάδας συμμετείχαν στη σύσκεψη για να καταθέσουν τις απόψεις τους και λειτουργώντας ως πυρήνες να μεταφέρουν το κλίμα στους συναδέλφους τους στα χωριά τους.
Στη σύσκεψη των Λεχαινών που συντόνισαν ο πρόεδρος Πατατοπαραγωγών Ηλείας και του Αγροτικού Συλλόγου Τραγανού, Ανδρέας Τσουκαλάς, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών Θοδωρής Βασιλόπουλος και ο πρόεδρος του Συλλόγου Κτηνοτρόφων Ηλείας Κώστας Θεοδωρόπουλος και ανάμεσα στις απόψεις που «έπεσαν» στο τραπέζι υπήρξαν πολλές ήπιας αλλά και σκληρής μορφής δράσης. Συζητήθηκε να γίνουν και νέες συσκέψεις, να συγκροτηθούν πανελλαδικές επιτροπές που να επισκεφθούν τους αρμόδιους υπουργούς, να βγουν μπροστά κυρίως οι νέοι αγρότες και να συμπαρασύρουν συνολικά τον κλάδο, να υπάρξουν μορφές ήπιων κινητοποιήσεων αλλά και σκληρών για να δοθεί το μήνυμα στην Κυβέρνηση και τους δανειστές. Τελικά οι εκπρόσωποι των αγροτών και των κτηνοτρόφων αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν ακόμα μια ενημερωτική σύσκεψη στην Αμαλιάδα το απόγευμα της Δευτέρας στις 7.30 και το επόμενο πρωί να προχωρήσουν στον αποκλεισμό των Εφοριών Πύργου και Αμαλιάδας. Το επόμενο βήμα τους είναι η κάθοδος των τρακτέρ στα μπλόκα των εθνικών οδών της Ηλείας, όπου αγρότες και κτηνοτρόφοι σκοπεύουν να παραμείνουν έως ότου δικαιωθούν. Και κάπως έτσι, ο φετινός χειμώνας προβλέπεται ιδιαίτερα «θερμός»…























