Μήνυμα πρ. Νομαρχιακού Συλλόγου ΑμεΑ "Ήλις" για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Το 1992, η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.
Κάθε χρόνο, δυστυχώς, η μέρα αυτή γίνεται το άλλοθι της πολιτείας και της κοινωνίας να εστιάσει την προσοχή της στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία, μιλώντας για ισότητα , για ισονομία, για κοινωνική ένταξη.
Όλες τις υπόλοιπες μέρες, όλοι όσοι δεν ζουν με το πρόβλημα της αναπηρίας ανάμεσα τους, ξεχνούν ότι ένας στους έξι πολίτες στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμετωπίζει κάποιο είδος αναπηρίας. Ξεχνούν ότι περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι είναι άτομα με αναπηρία και περίπου 190.000.000 αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες στην καθημερινή τους ζωή. Ξεχνούν ότι στη χώρα μας τα άτομα με μακροχρόνιες σωματικές, νοητικές, πνευματικές και αισθητηριακές αναπηρίες ξεπερνούν το 10% του πληθυσμού, δίχως ωστόσο, να έχουν επίσημα καταμετρηθεί.
Ποια είναι όμως η πραγματικότητα;
Για 8η συνεχή χρονιά, τα άτομα με αναπηρία βιώνουν πιο έντονα από κάθε άλλη κοινωνική ομάδα τη χειρότερη μεταπολεμική ανθρωπιστική κρίση. Σε βάρος τους εφαρμόζονται ακραίες νεοφιλελεύθερες μνημονιακές πολιτικές βαρβαρότητας που ισοπεδώνουν τις δημόσιες κοινωνικές δομές στην υγεία, την παιδεία, τον πολιτισμό και το κοινωνικό κράτος, οδηγώντας νομοτελειακά τα άτομα με αναπηρία στην ανεργία, στον κοινωνικό αποκλεισμό, στην απόλυτη φτωχοποίηση και στην κοινωνική και βιολογική εξόντωση.
Τα άτομα με αναπηρία δεν αντέχουν άλλο περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, εκτίναξη της ανεργίας σε ποσοστά ρεκόρ, αύξηση των ανασφάλιστων πολιτών με αναπηρία ή χρόνια πάθηση, πλήρη κατάρρευση του δημόσιου συστήματος υγείας και πρόνοιας, μετατροπή των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) σε κοινωνικά «σφαγεία», πρωτοφανή μείωση της δημόσιας φαρμακευτικής δαπάνης, ανεπαρκή χρηματοδότηση των Κέντρων Υποστήριξης για τα ΑμεΑ, επιδείνωση των συνθηκών διαβίωσης στα ιδρύματα κλειστής περίθαλψη, συνεχή και συνειδητή υποβάθμιση και υποχρηματοδότηση της ειδικής εκπαίδευσης.
Επειδή η υγεία, η ζωή, η αξιοπρέπεια, η κοινωνική προστασία είναι δικαιώματα και των ΑμεΑ, τα θεωρούμε απαράγραπτα και αδιαπραγμάτευτα και γι αυτό το λόγο λέμε «ΟΧΙ ΑΛΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ-ΟΧΙ ΑΛΛΕΣ ΦΙΕΣΤΕΣ»
Ζητάμε από την πολιτεία να εφαρμόσει στην πράξη τη Διεθνή Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των ανθρώπων με Αναπηρία καθώς και το προαιρετικό πρωτόκολλό της, χωρίς καμιά επιφύλαξη.
Ζητάμε από την πολιτεία να προβεί σε άμεσα και επαρκή μέτρα για την έμπρακτη άρση των διακρίσεων, της περιθωριοποίησης και των αποκλεισμών των ανθρώπων με αναπηρία από την εκπαίδευση, την εργασία, τις υπηρεσίες υγείας και την πρόσβαση και συμμετοχή τους στην καθημερινότητα της ζωής.
Ζητάμε από την πολιτεία το ενδιαφέρον της για τα άτομα με αναπηρία να είναι ουσιαστικό και όχι επιδερμικό, ειλικρινές και όχι υποκριτικό, μόνιμο και όχι ευκαιριακό.
Τα άτομα με αναπηρία δε ζητάνε να γίνει η ζωή τους ευκολότερη. Ζητάνε να γίνει η ζωή τους ΙΣΗ με όλων των άλλων. Γιατί κάθε άνθρωπος έχει δικαίωνα να προσπαθεί ν’ αγγίξει το όνειρο του. Κάποιοι, απλώς, είναι διαφορετικοί και χρειάζονται τη βοήθεια μας, χρειάζονται δίπλα τους κάποιους για να τους μάθουν τον τρόπο να ζουν καλύτερα.
Αυτή τη χρονιά , στις 3 Δεκέμβρη ας μη μιλήσουμε για τα άτομα με αναπηρία. Αυτή τη χρονιά ας σωπάσουμε κι ας ακούσουμε αυτά που έχουν να μας πουν. Κι ας είναι χωρίς λόγια.
Γιάννης Παπαδάτος, πρ. Νομαρχιακού Συλλόγου Γονέων Κηδεμόνων ΑμεΑ «Ηλις»





















