Πρωτοβουλία των καταστηματαρχών να δώσουν Χριστουγεννιάτικο χρώμα στην πάλαι ποτέ ιστορική εμπορική οδό της πόλης του Πύργου
Του Γιάννη Σπυρούνη
Είναι πραγματικά όμορφο να ζωντανεύουν οι γειτονιές της πόλης, που δείχνουν στο πέρασμα του χρόνου έρημες και εγκαταλελειμμένες. Στην οδό Αιόλου, έναν ιστορικό εμπορικό δρόμο του Πύργου, αυτό που έκαναν οι καταστηματάρχες της περιοχής, σημαίνει πολλά. Τα Χριστούγεννα είναι μάλλον μόνο η αφορμή, και στο μέλλον πιστεύουμε ότι θα υπάρξουν πολλά και καλύτερα πράγματα. Στόλισαν λοιπόν χριστουγεννιάτικα την περιοχή και περιμένουν με αρκετά event που προγραμματίζουν τον κόσμο της πόλης να περάσει από εκεί και να μπει στο γιορτινό κλίμα…
Μέχρι πριν λίγες εβδομάδες, η οδός Αιόλου δεν διέφερε σε τίποτα από τις άλλες γειτονιές της πόλης. Εικόνες εγκατάλειψης και βουνά από σκουπίδια. Οι καταστηματάρχες πήραν πρωτοβουλίες συνολικά για τη γειτονιά τους. Δεν αρκούσε μόνο να υπάρχει ομορφιά στις δικές τους βιτρίνες, αλλά ένα περιβάλλον συνολικά ελκυστικό για τους πολίτες. Η πρώτη κίνηση ήταν να φύγουν τα σκουπίδια και να μην υπάρξει και πάλι τέτοια εστία εκεί που η παραμονή τους να αποτελεί πληγή για την αγορά. Στη θέση των σκουπιδιών στρώθηκε χαλίκι, ο χώρος καθαρίστηκε, μπήκαν παρτέρια και γλάστρες με λουλούδια και δύο ξύλινα παγκάκια. Το πρώτο βήμα φάνηκε θετικό, όμως δεν αρκούσε για τις γιορτινές ημέρες. Έτσι οι καταστηματάρχες ένωσαν τις δυνάμεις τους και ανέλαβαν το κόστος να στολίσουν Χριστουγεννιάτικα την οδό Αιόλου. Έτσι πριν λίγες ημέρες η περιοχή απέκτησε το δικό της στολισμένο έλατο, με μια μεγάλη ξύλινη φάτνη στη βάση του. Με τη βοήθεια του δήμου Πύργου (στην εγκατάσταση) οι κολώνες του δημοτικού φωτισμού, απέκτησαν και αυτές το γιορτινό διάκοσμό τους. Έτσι η περιοχή άλλαξε άρδην και μπήκε στο κλίμα των ημερών. Πλέον το κοινό έχει ένα παραπάνω λόγο να επισκεφθεί τα καταστήματα της περιοχής για να κάνει τις αγορές του, αφού οι ίδιοι επαγγελματίες φρόντισαν να δημιουργήσουν τις καλές συνθήκες.
«Να αλλάξουμε την πόλη μας…»
Οι επαγγελματίες της οδού Αιόλου, μας μίλησαν για αυτή την κοινή πρωτοβουλία που θα πρέπει να αποτελέσει παράδειγμά προς μίμηση για πολλές γειτονιές της πόλης… Η ιδιοκτήτρια καταστήματος ενδυμάτων Σοφία Σωτηροπούλου ανέφερε πως «κάναμε μια προσπάθεια να δημιουργήσουμε εορταστική διάθεση στη γειτονιά μας και στην οδό Αιόλου που είχε αποτελέσει το ιστορικό κέντρο του Πύργου. Σήμερα είναι εγκαταλελειμμένος. Αποφασίσαμε να στολίσουμε Χριστουγεννιάτικο δέντρο, τις κολώνες φωτισμού, να υπάρξει Άη Βασίλης και να οργανώσουμε και άλλα event για να υπάρξει εορταστικό κλίμα στην πόλη και στη γειτονιά μας. Συνεργαστήκαμε όλοι μαζί και βοηθήσαμε ο καθένας με τον τρόπο του. Βοήθησε και ο δήμος Πύργου με τον ηλεκτρολόγο. Θα έχουμε και μουσική, να είναι ακόμα πιο εορταστική η διάθεση. Ελπίζουμε πως θα υπάρξει ένα θετικό αποτέλεσμα και μια χαρούμενη νότα στην πόλη. Να υπάρξει κάτι από την αίγλη του παρελθόντος στην οδό Αιόλου. Εκεί που σήμερα υπάρχει το Χριστουγεννιάτικο δέντρο, πριν μερικές εβδομάδες υπήρχαν βουνά σκουπιδιών. Και τότε οι γείτονες κάναμε αγώνα για να φύγουν και στη θέση τους βάλαμε γλάστρες και φυτά, μπήκαν παγκάκια» σχολίασε.
Η ιδιοκτήτρια του καταστήματος Romina, Γιώτα Αγγελοπούλου, αναφέρθηκε στο στόχο της κίνησης αυτής. «Θέλουμε να βοηθήσουμε τον κόσμο να αλλάξει τη διάθεσή του και να βγει από το σπίτι του, μαζί με τα παιδιά του. Τα μαγαζιά της γειτονιάς αναλάβαμε την πρωτοβουλία να στολίσουμε το δρόμο μας την οδό Αιόλου. Είναι ένας δρόμος καθαρός χωρίς σκουπίδια και αποφασίσαμε να δώσουμε Χριστουγεννιάτικο χρώμα. Έτσι βρέθηκε το δέντρο, το στολίσαμε, έγινε κατασκευή φάτνης, ενώ στολίστηκαν και οι κολώνες του δημοτικού φωτισμού. Αγοράσαμε τα υλικά όλα και υπήρξε και η βοήθεια του ηλεκτρολόγου του δήμου και του δήμου Πύργου για το στολισμό στις κολώνες. Από τη Δευτέρα θα ακούγεται στο δρόμο και γιορτινή μουσική, ενώ θα υπάρχει από τις 15 Δεκεμβρίου και Άγιος Βασίλης που θα μοιράζει καραμέλες και μπαλόνια. Θα γίνει και διαγωνισμός στο τέλος του μήνα με δώρα για τους τυχερούς» είπε η κα Αγγελοπούλου.
Ιδιοκτήτης καταστήματος επίπλων ο Αντώνης Χήνος, ήταν ένας από τους ανθρώπους που ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τις κατασκευές που έγιναν. «Η προσπάθεια είναι όλων των συναδέλφων της οδού Αιόλου. Τους ευχαριστούμε πάρα πολύ και για την συνδρομή τους και για τη βοήθεια που προσέφεραν για να ομορφύνουμε τη γειτονιά μας αυτές τις ημέρες. Να έχουμε καλές γιορτές όλοι με υγεία και ευτυχία» είπε και συνέχισε. «Είναι ένα παράδειγμα που πιστεύω ότι θα πρέπει να μιμηθούν και άλλες γειτονιές της πόλης. Λόγω της κρίσης που περνάμε είναι καλό να υπάρχουν τέτοιες πρωτοβουλίες που θα φέρουν περισσότερο κόσμο προς τα εδώ. Μην ξεχνάμε πως εδώ ο δρόμος είχε μέχρι πριν λίγες εβδομάδες σκουπίδια και τώρα έχει αλλάξει πολύ η εικόνα, με παγκάκια, λουλούδια και φυτά. Μακάρι όλοι να λαμβάνουν τέτοιες πρωτοβουλίες» ευχήθηκε και πραγματικά θα είναι σημαντικό τέτοιες πρωτοβουλίες να βρουν μιμητές στην τοπική κοινωνία.





















