Του Γιάννη Σπυρούνη
Άσχημα είναι τα νέα για τους καλλιεργητές του κάμπου, μετά τον ιδιαίτερα ισχυρό παγετό που έπληξε πολλές περιοχές. Μάλιστα σε επίσημη καταγραφή του μετεωρολογικού σταθμού του ΕΑΑ στο Βαρθολομιό, η θερμοκρασία κατρακύλησε στους -2,5oC κατά τη διάρκεια της νύχτας και το ξημέρωμα της Παρασκευής.
Σύμφωνα με τα όσα μας μετέφεραν παραγωγοί, ακόμα και θερμοκηπιακές καλλιέργειες με κηπευτικά υπέστησαν ολοκληρωτική καταστροφή από τον παγετό. Δεκάδες στρέμματα με κολοκύθι πάγωσαν λίγο πριν απο τη συγκομιδή. Και αυτά δεν είναι τα μόνα. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να φανούν οι ζημιές και σε άλλα είδη καλλιεργειών.
Στα εσπεριδοειδή η κατάσταση δεν είναι καλύτερη. Οι πορτοκαλεώνες πάγωσαν και οι συνέπειες θα φανούν σύντομα και εδώ.
Οι παραγωγοί έχουν τρομάξει τους τελευταίους μήνες με την αγριότητα του καιρού. Ο χειμώνας που φέτος ήρθε νωρίτερα απο κάθε άλλη φορά και πολύ βαρύς, τους φοβίζει. Γνωρίζοντας πως υπάρχουν μπροστά ο Γενάρης και ο Φλεβάρης που κάθε χρόνο ο καιρός προκαλεί ζημιές, αλλά και ο Μάρτης γδάρτης, εκτιμούν πως ο καιρός θα φανεί ακόμα πιο σκληρός από ότι μέχρι σήμερα.
Και όλα αυτά οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην εξόντωση του αγρότη σε συνδυασμό πάντα και με τα δυσβάσταχτα οικονομικά μέτρα...
Φωτογραφία Παναγιώτης Θανόπουλος























