02|04
2018
07:01

Διατροφικά tips για να κρατήσουμε σταθερά τα κιλά μας αυτό το Πάσχα . . .

andriopoulou

 

Από την Γιώτα Ανδριοπούλου

Δύσκολοι καιροί για δίαιτες. Τουλάχιστον για όσους το έχουν ανάγκη. Ο φόβος ότι την επόμενη μέρα η ζυγαριά θα δείξει δύο με τρία κιλά περισσότερο είναι μεγάλος. Μπορούμε άραγε να τα αποφύγουμε και αν ναι πως;

Το κακό ξεκινά πάντα μετά την Ανάσταση. Πριν ακόμα τελειώσει η θεία λειτουργία τσουγκρίζουμε τα κόκκινα αυγά και μυρίζουμε τη μαγειρίτσα. Και σαν να μην έφταναν μόνο αυτά, τα τυριά, οι πίτες και το κρασί υπάρχουν άφθονα στο γιορτινό τραπέζι. Και αν τελειώσουμε με τσουρέκι και κουλουράκια τότε τα πράγματα έχουν είδη γίνει πολύ σοβαρά και το πρώτο κιλό είναι έτοιμο να μας χαμογελάσει.

Η επόμενη μέρα ξεκινά με ότι τελείωσε η προηγούμενη. Δηλαδή με τσουρέκι και κουλουράκια και συνεχίζει τσιμπολογώντας όλο και κάποια πετσούλα που κρέμεται ξεροψημένη από το αρνάκι. Με κοκορέτσι και τους πρώτους μεζέδες μέχρι να κάτσουμε στο τραπέζι, το δεύτερο κιλό είναι πια γεγονός. Και αφού ήδη είμαστε στο τραπέζι έχοντας σχεδόν χορτάσει από τα προηγούμενα τσιμπολογήματα που κράτησαν πέντε με έξι ώρες, τότε ξεκινάει άλλο φαγοπότι μέχρι τελικής πτώσεως και φυσικά μέχρι να πάρουμε και το τρίτο κιλάκι.
Τη Δευτέρα του Πάσχα ως συνήθως έχουν περισσέψει ένα σωρό φαγητά και γλυκά τα οποία είναι κρίμα να τα πετάξουμε, μας προσθέτουν και το τέταρτο κιλό. Και επειδή όλα αυτά τα φαγητά είναι ιδιαίτερα πλούσια σε λιπαρά και δεν μπορούμε να τα αποφύγουμε τόσο αυτά όσο και τα κιλά, τότε ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές θα καταφέρετε τουλάχιστον, να έχετε το ίδιο βάρος που είχατε πριν τις γιορτές και μετά το τέλος των γιορτών.

andriopoulou pasxa 1130X300

Και να ξεκινήσουμε από το Μεγάλο Σάββατο όπου αυτό που συμβαίνει συνήθως είναι να μένουμε νηστικοί όλη τη μέρα και να τρώμε με βουλιμία αργά το βράδυ. Καλό θα ήταν να έχουμε φάει ένα πιάτο φαγητό από το μεσημέρι, να έχουμε καταναλώσει 3 με 4 φρούτα το απόγευμα ώστε να μην είναι άδειο το στομάχι μέχρι το βράδυ και να καταλήγουμε να μη βλέπουμε μπροστά μας από την πείνα.
Το Μεγάλο Σάββατο το βράδυ να φάτε ένα πιάτο μαγειρίτσα, χωρίς ψωμί και ίσως και ένα αυγό. Προσοχή όμως διότι ένα αυγό περιέχει το μέγιστο ποσό χοληστερίνης που μπορεί να πάρει ένας άνθρωπος σε μία ημέρα και μαζί με τη χοληστερίνη που έχουν τα εντόσθια από τα οποία φτιάχνετε η μαγειρίτσα τότε υπερβαίνουμε στο διπλάσιο το επιτρεπόμενο όριο ημερήσιας πρόσληψης χοληστερίνης. Αν είναι δυνατό ας αφήσετε το αυγό για την επόμενη μέρα. Χοληστερίνη αρκετή περιέχουν επίσης και τα διάφορα τυριά και οι πίτες με τυρί και αυγό. Αφήστε τσουρέκι και κουλουράκια για την επόμενη μέρα ή απλώς δοκιμάστε τρώγοντας δύο με τρεις μπουκιές.

Doro pasxa 1130X300

Την Κυριακή του Πάσχα μπορείτε για πρωινό να έχετε ένα κομμάτι τσουρέκι και δύο κουλουράκια με τον καφέ σας και αποφύγετε τα τσιμπολογήματα μέχρι την ώρα που θα είναι έτοιμο το κοκορέτσι ή οι πρώτοι μεζέδες. Υπολογίστε να φάτε μία μερίδα κοκορέτσι περίπου 3 δάχτυλα. Φάτε αργά με μικρές μπουκιές για να το απολαύσετε.

Το μεσημέρι φάτε μία μερίδα αρνί, κατά προτίμηση χωρίς πέτσα, ένα κομμάτι πίτα, ένα αυγό. Αποφύγετε το ψωμί και εάν πρόκειται να φάτε κάποιες λιπαρές σάλτσες ή σαλάτες προτιμήστε περισσότερο τη μουστάρδα και το πολύ δύο κουταλιές τζατζίκι ή ρωσική σαλάτα.

Αφού τελειώσει το φαγοπότι, πιείτε ένα καφέ χωρίς γάλα, πλύνετε τα δόντια σας και δώστε τέλος σε κάθε τι φαγώσιμο για αυτή την ημέρα. Άλλωστε το στομάχι σας ήδη θα είναι πολύ βαρύ και χρειάζεται πλέον ξεκούραση αλλά και μία μικρή αποτοξίνωση όπου για βραδινό μπορείτε να φάτε ένα με δύο φρούτα και ένα γιαουρτάκι.

zoel pasxa1130Χ300

Την επόμενη μέρα το πρωί να φάτε ένα κομμάτι τσουρέκι, δύο κουλουράκια, που μπορείτε να έχετε το ίδιο και το απόγευμα, αλλά από το μεσημέρι και μετά να έχετε σαλάτα με λίγο κρέας που πιθανώς θα έχει περισσέψει από την προηγούμενη μέρα και το βράδυ πάλι φρούτα και γιαούρτι.

Ακολουθήστε λοιπόν τις συμβουλές μας, γιατί για κάθε κιλό που μπορεί να πάρετε αυτές τις ημέρες θα χρειασθεί περίπου μία εβδομάδα δίαιτας για να το χάσετε. Άλλωστε στην Ελλάδα κάθε 40 περίπου μέρες έχουμε και μία μεγάλη γιορτή που τη συνδυάζουμε πάντοτε με πολύ φαγητό. Κι αν δεν φάμε τον ¨άμπακο¨ και μία φορά δεν θα πάθουμε και τίποτα!!!

Καλό Πάσχα και καλή εγκράτεια!!

Ανδριοπούλου Παναγιώτα
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
28ης Οκτωβρίου & Καστόρχη 2
Κεντρική Πλατεία Πύργου
2621032754 - 6937289327


28ης Οκτωβρίου 1
Πύργος Ηλείας
Τηλ: 26210-30400
Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976-869414
Εμπορικό Τμήμα: 6945556212
Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Copyright © 2011 Ηλεία Live!. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Μέλος του emedia logo  Όροι χρήσης - Επικοινωνία
Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.
Ok Decline