Στον ανακριτή ο αστυνομικός που κατηγορείται για βιασμό και εμπορία ανθρώπων: Η στάση που διατηρεί και οι καταθέσεις που τον «καίνε» ...
Εφιάλτης στη νοτιοανατολική Αυστραλία: Μετά τις πυρκαγιές μέσα σε ένα 24ωρο ετοιμάζονται για πλημμύρες (video) ...
Καρδίτσα: Με drone η διανομή τροφίμων και φαρμάκων σε αποκλεισμένους κατοίκους στο Μουζάκι ...
Θεσσαλονίκη: Οδηγός ταξί καταγγέλλει ότι τον μαχαίρωσε ντελιβεράς - Στο νοσοκομείο μετά την επίθεση ...
Βενετία: Αυξάνεται ο αριθμός των νεκρών από την πτώση λεωφορείου στο κενό - Πώς έγινε η τραγωδία ...
ΣΥΡΙΖΑ: Στάχτη στα μάτια οι απολύσεις των «γαλάζιων» διοικήσεων σε «Μεταξά» και «Αγία Όλγα» ...
«Ανακυκλώνω-Αλλάζω θερμοσίφωνα»: Παράταση της προθεσμίας για αγορές έως 24 Οκτωβρίου, τι ισχύει ...
Σουδάν: Δέκα άμαχοι σκοτώθηκαν σε επίθεση παραστρατιωτικών στο Χαρτούμ
Βίντεο με ανεμοστρόβιλο στον Άρη μετέδωσε το ρομπότ Perseverance της NASA
Κριστιάνο Ρονάλντο: Πολυτιμότερος παίκτης του πρωταθλήματος Σαουδικής Αραβίας για τον μήνα Σεπτέμβριο ...
Μετά τις σημαντικές τροποποιήσεις που θέσπισε η Eλληνική πολιτεία με τους ν. 2539/1997 («σχέδιο Καποδίστριας») και 3852/2010 («σχέδιο Καλλικράτης»), και 4555/2018 («σχέδιο Κλεισθένης»), οι Κοινότητες, αποδυναμώθηκαν και περιορίστηκαν σχεδόν σε γνωμοδοτικές και μόνο αρμοδιότητες.
Η σκέψη του νομοθέτη ήταν: μέσα από την λειτουργία λίγων και μεγάλων Δήμων, να υπάρχει μεγαλύτερη δυνατότητα να σχεδιάζονται, να οργανώνονται, να διευθύνονται και να ελέγχονται τα αυτοδιοικητικά πράγματα και να κατασκευάζονται έργα υποδομής προς όφελος των τοπικών κοινωνιών.
Έτσι ο Πρόεδρος και το Κοινοτικό Συμβούλιο, περιορίστηκαν σε εισηγητικές και επικουρικές αρμοδιότητες. Δηλαδή σήμερα οι Κοινότητες δεν μπορούν να λύσουν τοπικά προβλήματα, αλλά απλώς εισηγούνται την επίλυσή τους προς τους μεγάλους, δυσκίνητους, και γραφειοκρατικούς συχνά, Δήμους.
Αν ο Δήμος είναι οργανωμένος και επιλύει τα προβλήματα, η καθημερινότητα του πολίτη, βελτιώνεται. Αν όχι, λογικό είναι κάποιοι δημότες να επισκεφτούν την έδρα του Δήμου, να δουν τους πολιτικούς προϊσταμένους (αντιδημάρχους) και να ζητήσουν την επίλυση του προβλήματος.
Εδώ είναι που παίζει μεγάλο ρόλο η ‘ποιότητα’ των αυτοδιοικητικών: πως συμπεριφέρεσαι δηλαδή, όταν δεν έχεις οργανώσει την υπηρεσία σου, ώστε να είναι αποτελεσματική; Παραδέχεσαι την οργανωτική αδυναμία; Ή προσπαθείς να ρίξεις την ευθύνη στους άλλους;
Ας πούμε ότι ένας δημότης έρχεται να παραπονεθεί για τις λακκούβες στον δρόμο. Την νομοθεσία και το τι έπρεπε ακριβώς να κάνεις, ως πολιτικός προϊστάμενος το ξέρεις:
Σύμφωνα με τον νόμο, οι αρμόδιες για τη συντήρηση των οδών υπηρεσίες υποχρεούνται να ελέγχουν, τουλάχιστον ανά δεκαπενθήμερο, τις οδούς της αρμοδιότητάς τους, για τη διαπίστωση βλαβών του οδοστρώματος.
Τα όργανα της Ελληνικής Αστυνομίας υποχρεούνται να ειδοποιούν αμέσως και εγγράφως τις αρμόδιες για τη συντήρηση των οδών υπηρεσίες. Κάθε δε, ενδιαφερόμενος πολίτης μπορεί να προβαίνει επίσης σε γραπτή ειδοποίηση των αρμόδιων για τη συντήρηση υπηρεσιών, η οποία καταχωρίζεται από τις υπηρεσίες στο τηρούμενο ειδικό βιβλίο.
Αφού ενημερωθεί η υπηρεσία, υποχρεούται να πραγματοποιήσει με όργανά της, αυτοψία της βλάβης, μέσα σε δύο (2) εργάσιμες ημέρες αφότου λάβει με οποιονδήποτε τρόπο γνώση αυτής και να συντάξει συνοπτική έκθεση για την έκταση και το είδος της, και για το αν υπάρχει ανάγκη άμεσης αντιμετώπισης.
Ο νόμος είναι σαφής: η αποκατάσταση των βλαβών που κρίνονται επικίνδυνες για την οδική ασφάλεια ολοκληρώνεται υποχρεωτικά εντός δέκα (10) ημερών από τη διενέργεια της αυτοψίας.
Οι ενέργειες αυτές καταγράφονται σε ειδικό Πρωτόκολλο Αντιμετώπισης Βλάβης, το οποίο συντάσσεται και υπογράφεται από τον υπάλληλο ή τους υπαλλήλους που ορίσθηκαν υπεύθυνοι κατά τα ανωτέρω και θεωρείται από τον αρμόδιο προϊστάμενο της υπηρεσίας.
Μάλιστα η μη τήρηση των υποχρεώσεων αυτής και της προηγούμενης παραγράφου με υπαιτιότητα των αρμόδιων οργάνων συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα.
Όλα τα παραπάνω, ο πολιτικός προϊστάμενος τα γνωρίζει. Όπως επίσης γνωρίζει, ότι δεν έχει κάνει τίποτα από αυτά. Δεν έχει όμως την γενναιότητα να παραδεχτεί την πραγματικότητα. Για αυτό και επιστρατεύει τον …. δημοκρατικό τρόπο διακυβέρνησης:
«Γνωρίζουμε ότι η ποιότητα του οδοστρώματος στην περιοχή σας, δεν είναι ικανοποιητική. Ζητάμε, κάθε χρόνο, από το Κοινοτικό Συμβούλιο και τον Πρόεδρο να μας υποδείξουν ποιους δρόμους θέλουν να φτιάξουμε.
Μέχρι στιγμής, δεν έχουν υποδείξει τον δικό σας δρόμο. Τα έργα στην Κοινότητά σας, δεν τα αποφασίζουμε εμείς. Τα αποφασίζει πάντα το τοπικό Συμβούλιο και ο Πρόεδρος.
Εμείς είμαστε δημοκράτες. Ακολουθούμε δημοκρατικές διαδικασίες. Πείτε στον Πρόεδρο να συμπεριλάβει στις προτάσεις του και τον δικό σας δρόμο και εμείς, αν μας το πει, σας υποσχόμαστε πως θα τον φτιάξουμε».
Ο πολιτικός προϊστάμενος ξέχασε επιμελώς ότι
α) ο ρόλος των Κοινοτικών Συμβουλίων είναι καθαρά εισηγητικός
β) ο νόμος ορίζει ακριβώς την διαδικασία για την επισκευή των βλαβών του οδοστρώματος και σε καμία περίπτωση δεν τις αναθέτει στις Κοινότητες
γ) το Κοινοτικό Συμβούλιο και ο Πρόεδρος, δεν έχουν υπηρεσίες στην διάθεσή τους.
Μπορεί ο καθένας να παρουσιάσει την διοικητική αναποτελεσματικότητά του, με μανδύα … δημοκρατίας.
Εκείνο όμως που πετυχαίνει είναι να εμφανίζει το πραγματικό του πρόσωπο:
και διοικητικά αναποτελεσματικός και ευθυνόφοβος.
Αθανασία Κούρβα
Πρόεδρος Κοινότητας Στρεφίου
Οικονομολόγος
Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]
ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης - διαχειριστής: Γιάννης Σπυρούνης
Copyright © 2011 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Μέλος του