Είναι υπόθεση τιμής...

  • Share This

Μετά το τελευταίο τραγικό συμβάν με θύματα δυο συναδέλφους διαμάντια δώσαμε μια υπόσχεση, να μην ησυχάσουμε μέχρι να απαλλαγούμε από τον δρόμο «καρμανιόλα».

Δεν μπορεί, δε γίνεται μια χούφτα πολιτικοί και γραφειοκράτες να μας δουλεύουν τόσα χρόνια.

Από κάπου πρέπει να ξεκινήσουμε.

Αφετηρία θα είναι η τελευταία ενημέρωση του Υπουργού υποδομών και μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή

ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΠΑΤΡΑ - ΠΥΡΓΟΣ

Τι λέει ο Υπουργός; «Έχουμε μπροστά μας το κρίσιμο στάδιο της έγκρισης όλων των παραπάνω από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όπως είναι γνωστό, έχουμε ήδη κάνει προκαταρκτικές συζητήσεις μαζί της, πλέον το αίτημα είναι και επίσημο και περιμένουμε στους επόμενους μήνες, το οριστικό ΟΚ. Πιστεύω ότι θα το λάβουμε.»

«Μία περίπτωση υπάρχει μόνο να καθυστερήσει το να ξεκινήσει το έργο. Ένας κίνδυνος: Να υπάρξουν δικαστικές προσφυγές για λόγους επιχειρηματικών συμφερόντων, από κάποιον από τους 3 σημερινούς εργολάβους.»

Από τα πιο πάνω βγαίνει αβίαστα το συμπέρασμα ότι δεν μπορεί να υπάρχει χρονοδιάγραμμα επομένως και αυτός ο Υπουργός θα κάνει ότι μπορέσει!!!

ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ

Αναφέρει ο Υπουργός «συμφωνήσαμε με την Ολυμπία Οδό να υλοποιήσει το έργο, το οποίο θα ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης. Η υλοποίηση συμφωνήσαμε να μην κοστίσει στο ελληνικό δημόσιο ούτε ευρώ παραπάνω από όσο προβλεπόταν στις 8 εργολαβίες»

Καταρχάς έπρεπε να έχει δοθεί στη δημοσιότητα η συμφωνία.
Για να έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα θα πρέπει να μας πει ο υπουργός πόσο θα πληρώνουν οι πολίτες την κοινοπραξία (μέσω των διοδίων) με την οποία συμφώνησε, για τα επόμενα 20-30 χρόνια.

Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΚΥΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΓΥΜΝΟΣ

Η αξιοπιστία των θεσμών:

α) Της Ευρωπαϊκής Ένωσης!!!
Να μιλήσουμε τώρα για την αξιοπιστία αυτής της περιβόητης Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού που με μεγάλη ευκολία κάνει κατάτμηση του έργου ΠΑΤΡΑ - ΠΥΡΓΟΣ πριν πέντε χρόνια και τώρα συμφωνεί στο «μάζεμα» των εργολαβιών και την απευθείας ανάθεση, ενός έργου που ξεπερνάει τα 250 - 300 εκατομμύρια «Ευρώπη το μεγαλείο σου», «ελεύθερη αγορά το μεγαλείο σου»

Αποδεικνύεται ότι σε συνθήκες μονοπωλιακού ανταγωνισμού είναι μύθος η ελεύθερη αγορά (δεν ζει ο Άνταμ Σμίθ να διαπιστώσει ότι «το χέρι είναι ορατό»)

β) Του Ελληνικού κράτους!!!
Όταν λέει ο ίδιος ο Υπουργός για τους σημερινούς αναδόχους «Θα είμαι ειλικρινής, δεν ενέπνεαν όλοι την ίδια εμπιστοσύνη ότι μπορούν να ολοκληρώσουν εγκαίρως τα κομμάτια του έργου τους»

Φαντάζομαι θα έχει εκθέσεις υπηρεσιών και στοιχεία στα χέρια του για να το λέει ο υπουργός.

Αυτό πρακτικά σημαίνει οτι ολο το σύστημα ξεκινώντας από την εγγραφή στο μητρώο εργοληπτών, την διενέργεια διαγωνισμών, και τη συμβασιοποίηση των έργων δεν είναι αξιόπιστο.

Πως είναι δυνατόν μετά από τόσα στάδια να προκύπτουν εργολήπτες ανίκανοι να υλοποιήσουν δημόσια έργα.

γ) Του Πολιτικού συστήματος!!!
Στην πολιτική κρινόμαστε εκ του αποτελέσματος
Οι πολιτικές ηγεσίες εδώ και δεκαετίες αντί να φτιάξουν το δρόμο προσπαθούν μάλλον να ρυθμίσουν τα συμφέροντα των εργολάβων.

Είναι ξεκάθαρο ότι το πολιτικό σύστημα μας εμπαίζει. Με ανησυχεί το γεγονός ότι καταφέρνει «να ξεγελάει τόσους πολλούς και για πολύ».

ΠΡΟΤΑΣΗ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ ΔΙΚΑΙΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΗ
Αναφέρει ο Υπουργός στο δελτίο τύπου. «το πραγματικό δίλημμα φτάσαμε να είναι αν το έργο θα γίνει τελικά ή όχι.»
κ. Υπουργέ από ότι φαίνεται οδηγούμαστε σε αδιέξοδο έχω λοιπόν να σας κάνω μία πρόταση:

Να επιστρέψει το ελληνικό κράτος τα χρήματα του «ταμείου Μολυβιάτη» στην εγκαταλελειμμένη Ηλεία και να κατασκευάσει το έργο Πάτρα - Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα χωρίς διόδια.

Το 2007 αναπτύχθηκε ένα κύμα αλληλεγγύης εξαιτίας των καταστροφικών πυρκαγιών στην Ηλεία και συγκεντρώθηκε ένα μεγάλο ποσό περί τα 200 εκατομμύρια ευρώ.

Με αυτά τα χρήματα χτίστηκαν κατεστραμμένες κατοικίες αποκαταστάθηκαν κάποιες ζημιές κλπ. το μεγαλύτερο μέρος όμως το πήρε ο μετέπειτα Υπουργός Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ κ. Παπακωνσταντίνου και το έβαλε στο ταμείο του κράτους.

Αφού λοιπόν η ελληνική κυβέρνηση απαλλοτρίωσε, έκλεψε, υπεξαίρεσε, αν θέλετε δανείστηκε τα χρήματα είναι σωστό και τίμιο να τα επιστρέψει. Μην βιαστεί κάποιος από του επαΐοντες να πει ότι κάτι έδωσε το κράτος τα τελευταία χρόνια, ούτε τους τόκους δεν επέστρεψε (το επιτόκιο του κρατικού δανεισμού τότε ήταν γύρω στο 5% )
Είναι ίσως, μια ευκαιρία να εξιλεωθεί το αμαρτωλό πολιτικό σύστημα.
Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας
Τρύφων Αθανασόπουλος

ΥΓ. Οφείλω να αναφέρω ότι αισθάνομαι υπερήφανος που συνεργάστηκα (ως Δήμαρχος Ανδρίτσαινας) εκείνο το διάστημα με τον πρόεδρο του ταμείου κ. Πέτρο Μολυβιάτη. Ενημέρωνε τους τότε Δημάρχους των κατεστραμμένων Δήμων, με σεβασμό και απόλυτη διαφάνεια.

  • Share This

Τρύφωνας Αθανασόπουλος
Εκπαιδευτικός
Πρόεδρος ΕΛΜΕ Ηλείας


28ης Οκτωβρίου 1
Πύργος Ηλείας
Τηλ: 26210-30400
Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976-869414
Εμπορικό Τμήμα: 6945556212
Email: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Copyright © 2011 Ηλεία Live!. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Μέλος του emedia logo  Όροι χρήσης - Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.