andritsou 181025

Φροντιστήρια Καίσαρης sotiropoulos skoubouri vets

21|11
2018
13:53

Άνοδος - Πρότυπο Φροντιστηριακό Κέντρο

Τι λένε έξι φορείς του Κατακόλου για το λιμάνι

Τους φόβους, τις αγωνίες και τις προτάσεις του για το λιμάνι Κατακόλου, εκφράζουν οι εκπρόσωποι έξω φορέων του Κατακόλου, για την κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι.

Μάλιστα στην πολυσέλιδη ανακοίνωση κάνουν λόγο για την «αληθινή» κατάσταση του Κατακόλου.

Την επιστολή – ανακοίνωση υπογράφουν ο πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Κώστας Καντούνης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Φορτοεκφορτωτών Ξηράς και Θάλασσας Γιάννης Διαβάτης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών «Η Αλληλεγγύη» Οδυσσέας Κολόσακας, ο αναπληρωτής πρόεδρος του Αλιευτικού Αγροτικού Συλλόγου Παράχθιων Επαγγελματιών Παναγίωτης Μάργαρης, ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Κατακόλου Σπύρος Χιώνης και ο πρόεδρος της ομάδας Αργοναύτης Κατακόλου Χρήστος Στεφανόπουλος.

Η επιστολή

Η Αληθινή Κατάσταση του Κατακόλου - Φόβοι, Αγωνίες και Προτάσεις για το Λιμάνι μας

"Η πρόσφατη παρουσίαση των πεπραγμένων του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου (ΔΛΤΠ) και η εκτεταμένη δημοσίευση τους στα τοπικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ) δίνει την αίσθηση ό,τι δυστυχώς παραμένουμε θεατές του ίδιου σεναρίου.

Οι χιλιοειπωμένες εξαγγελίες έργων της χερσαίας ζώνης (η πρώτη ξεκίνησε από την εποχή της επίσκεψης του τότε Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά) καθώς οι υπογραφές με τυμπανοκρουσίες αμέτρητων προγραμματικών συμβάσεων δεν αναιρούν την πραγματικότητα:

Το Λιμάνι του Κατάκολου παρουσιάζει μια επικίνδυνα συνεχόμενη πτώση και ένα μαρασμό που γίνεται αντιληπτός, όχι μόνο στην τοπική κοινωνία και στις επιχειρήσεις αλλά και από κάθε επισκέπτη.

Η αντίληψη του Λιμενικού Ταμείου, ότι το Λιμάνι είναι μια προσωπική επιχείρηση ,που έχει μόνιμο στόχο μόνο την αύξηση των εσόδων της και των χρηματοδοτήσεων, μπορεί να αποτελεί κανόνα για μια ιδιωτική εταιρεία, είναι όμως καταστροφική για ένα Δημόσιο Οργανισμό που η μέριμνα του πρέπει να είναι η ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας και της οικονομικής ευμάρειας της ευρύτερης περιοχής .

Τα αποτελέσματα αυτής της πρακτικής και προσέγγισης των προβλημάτων είναι ορατά σε όλους:

Το Λιμάνι εδώ και τέσσερα χρόνια, είναι αποκομμένο από την τοπική κοινωνία, η δε προσφορά του Λιμενικού Ταμείου προς το Δημοτικό Διαμέρισμα με ανταποδοτικά έργα και υπηρεσίες είναι μηδενική, αντιβαίνοντας την πάγια και διαχρονική τακτική όλων των Διοικήσεων του Λιμενικού Ταμείου από συστάσεως του.

Οι συνεχείς διαμαρτυρίες και τα αιτήματα του Προέδρου του Τοπικού Συμβουλίου και των φορέων του Κατάκολου πέφτουν σε κενό.

Δυστυχώς για τους 600.000 τουρίστες που επισκέπτονται το Κατάκολο ετησίως, το Λιμάνι και η Κοινότητα συνυπάρχουν στον ίδιο γεωγραφικό χώρο.

Γι αυτό, όταν αποβιβάζονται πρέπει να βρουν τρόπο να κλείνουν τα μάτια και την μύτη τους ώστε να μη βλέπουν την έλλειψη καθαριότητας, με τα σκουπίδια, τα αγριόχορτα να πνίγουν τους δρόμους, την κατάσταση της παραλίας που περπατούν και την εγκατάλειψη του οικισμού της Συκιάς που έχει γίνει το μεγαλύτερο αξιοθέατο, λόγω του ότι είναι και η μόνιμη διαδρομή των αμαξάδων.

Όσο αφορά τα μονοπάτια παραμένουν ασυντήρητα, ο φωτισμός είναι ελλιπής και το Κοινοτικό Γήπεδο εγκαταλειμμένο.

Η Παιδική Χαρά του Κατάκολου σημείο αναφοράς των παιδιών της Ηλείας αλλά και χιλιάδων παιδιών που ακολουθούν την Κρουαζιέρα αποξηλώθηκε εδώ και δύο χρόνια. Μέχρι τώρα το ΔΛΤΠ δεν είχε ενδιαφερθεί για να κατασκευάσει καινούργια. Ευτυχώς που βρέθηκε η οικογένεια Λάτση να χρηματοδοτήσει την κατασκευή της.

Καταργήθηκε το Καλτσέτο, το οποίο αποτελούσε χώρο άθλησης των κατοίκων, των επισκεπτών αλλά και των πληρωμάτων των κρουαζιερόπλοιων και ο χώρος του παραχωρήθηκε σε ιδιωτική εταιρεία για τα «Τέρατα» .

Το ΔΛΤΠ υπόγραψε σύμβαση με τον ΟΣΕ για την χρήση του Αλσύλλιου εν αγνοία του Τοπικού Συμβουλίου και έτσι εμμέσως αναγνώρισε και τα τμήματα που η πρώην Κοινότητα αμφισβητούσε και διεκδικούσε από χρόνια ως ιδιοκτησία της.

Παρότι έχουν ανακοινωθεί από τον πρόεδρο του ΔΛΤΠ σχέδια και έργα, κανένα έργο συντήρησης και υποδομής δεν έχει γίνει.

Ενώ επανειλημμένως έχει ανακοινωθεί η αναπαλαίωση του πρώην κοινοτικού ξενοδοχείου «Δελφίνι» και η δημιουργία Ιατρείου και Πολυχώρου, αυτό παραμένει στα χαρτιά. Από το 2015 έχει γίνει παρουσίαση της μακέτας των στεγάστρων μπροστά από τα καταστήματα που είναι και χρηματοδοτούμενα από το Υπουργείο Ναυτιλίας. Μέχρι σήμερα, δεν έχει γίνει ούτε καν η δημοπράτηση.

Σε όλα αυτά τα χρόνια, παρόλο, τις προτάσεις που ζητήθηκαν αλλά και υπέβαλλαν οι φορείς του Κατάκολου, η μοναδική επικοινωνία με το ΔΛΤΠ είναι οι προσκλήσεις να παραστούν σε εκδηλώσεις-συνεντεύξεις του Προέδρου που οι αποφάσεις ήταν προειλημμένες και η παρουσία των φορέων διακοσμητική.

Αλλά , και με λύπη μας παρακολουθούμε τις στρουθοκαμηλισμένες απόψεις του ΔΛΤΠ για το πρόβλημα της συνεχόμενης μείωσης των αφίξεων των Κρουαζιερόπλοιων.

Η άποψη του ΔΛΤΠ ότι για την μείωση αυτή αιτία είναι οι γεωπολιτικές συνθήκες της Ανατολικής Μεσογείου και η κατάσταση στη Τουρκία , δεν συνάδει με την τεράστια αύξηση της Κρουαζιέρας στην Κέρκυρα αλλά και σε όλα τα λιμάνια τα Αδριατικής και του Ιονίου συμπεριλαμβανομένων της Κεφαλονιάς και της Ζακύνθου.

Οι πραγματικοί και αληθινοί παράγοντες που έπαιξαν καταλυτικό κα αποφασιστικό ρόλο και έχουν επηρεάσει αρνητικά και δυσμενώς την Κρουαζιέρα στο λιμάνι του Κατάκολου είναι η απαξίωση του τουρίστα της Κρουαζιέρας, «πελάτη» του λιμανιού. Σε αυτό συνέτειναν:

Η κατάργηση του «ShuttleBus» (διευκόλυνση της πρόσβασης των τουριστών με δωρεάν μεταφορά με τη χρήση λεωφορείου) με αποτέλεσμα ο επισκέπτες –ιδιαιτέρα οι ηλικιωμένοι- να διανύουν μέσα στον καυτό ήλιο του καλοκαιριού 1.000 μέτρα μέχρι να φτάσουν στο χωριό.

Η κατάργηση του Γραφείου Πληροφοριών, της απαραίτητης πρωταρχικής υπηρεσίας κάθε τουριστικού προορισμού όπου ο Τουρίστας πληροφορείται για τις δυνατότητες περιήγησης των αξιοθέατων, των δυνατοτήτων διασκέδασης στην ευρύτερη περιοχή αλλά και τις ευκαιρίες να απολαύσει και να έχει εμπειρίες με μέγιστα οφέλη για τον τόπο και τις επιχειρήσεις.

Η μη εφαρμογή της Κυκλοφοριακής Μελέτης και του συνεπακόλουθου «αλαλούμ» των τουριστικών λεωφορείων.

Η συνεχής πλημμελής φύλαξη του λιμενικής χερσαίας ζώνης και η μη εφαρμογή του κώδικα ISPS (ολοκληρωμένη δέσμη μέτρων για την ενίσχυση της ασφάλειας των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων), που εγκυμονεί μεγάλο κίνδυνο κλεισίματος του λιμανιού σύμφωνα με τη προειδοποίηση του Υπουργείου

Η καθυστέρηση έναρξης για μια τετραετία των προγραμματισμένων έργων ανάπλασης του Χερσαίου Χώρου, που προβλέπονται από το «Προγραμματικό Σχέδιο του Λιμένος Κατάκολου - MasterPlan» του 2012, των οποίων η συγχρηματοδότηση είχε εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μαζί με τα Λιμενικά έργα που έχουν ήδη κατασκευαστεί.

Αντί όλων αυτών που θα έδιναν αναπτυξιακή ώθηση στο Λιμάνι και βελτίωση των υπηρεσιών του προς τον τουρίστα, η Διοίκηση του ΔΛΤΠ , με απόφαση της ακριβαίνει το κοστολόγιο προσέγγισης των πλοίων στο λιμάνι ,για τις εταιρείες κρουαζιέρας, κάνοντας το μη ελκυστικό.

Αν βέβαια τεθεί σε εφαρμογή η απόφαση της Διοίκησης να εφαρμόσει το τέλος του 1 € επιπλέον των 0,35 € ανά επισκέπτη που ισχύει μέχρι σήμερα, για παροχή υπηρεσιών ασφάλειας, μαζί με τις συμβάσεις που ήδη ισχύουν το κοστολόγιο προσέγγισης των πλοίων στο λιμάνι σχεδόν θα τριπλασιαστεί, με αποτελέσματα τα Κρουαζιερόπλοια να αναζητήσουν άλλους προορισμούς.

Όσον αφορά την «Μαρίνα Κατακόλου» οι ελάχιστες υπηρεσίες που προσέφερε στα τουριστικά σκάφη αναψυχής έχουν απαξιωθεί και επιπλέον έχει καταργηθεί το Γραφείο Πληροφοριών και Συναλλαγών που στεγαζόταν σε παρακείμενο ξύλινο οικίσκο.

Τα επισκευασμένα τμήματα των πλωτών προβλητών της Μαρίνας παραμένουν εδώ και τέσσερα χρόνια στην ξηρά με αποτέλεσμα να χάνεται η δυνατότητα ελλιμενισμού περισσοτέρων σκαφών ιδιαίτερα των μικρών που υπάρχει έλλειψη θέσεων.

Το πρόχειρο κιόσκι προστασίας των επαγγελματιών αλιέων έχει καταστραφεί και παρά τις εξαγγελίες της Διοίκησης δεν έχει αντικατασταθεί με ένα νέο λειτουργικό με αποτέλεσμα οι αλιείς να προφυλάσσονται στα αυτοκίνητα τους.

Προβληματική επίσης είναι και η λειτουργία του Γραφείου του ΔΛΤΠ με την δυσκολία διεκπεραίωσης των πληρωμών προς τους επαγγελματίες και εντύπωση προκαλεί η προτροπή του Προέδρου να διεκδικήσουν δικαστικώς τις οφειλές, πράγμα που έχει επηρεάσει –εκτός των άλλων- και την εσωτερική αγορά του Κατάκολου.

Το συνεχιζόμενο κλάμα του Προέδρου για έλλειψη προσωπικού είναι αδιανόητο την στιγμή δε που δεν υπάρχει καρέκλα να καθίσει κανείς στα γραφεία, λόγω του απασχολούμενου προσωπικού στο Λιμενικό Ταμείο.

Ελπίζουμε ότι η Διοίκηση του ΔΛΤΠ θα καταλάβει, ότι ούτε η «άχρηστη» Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Πύργου (όπως την αποκαλεί ο Πρόεδρος), ούτε οι κατά καιρούς Λιμενάρχες, ούτε οι ενδογενείς παράγοντες του Δήμου Πύργου, ούτε άλλοι εξωγενείς παράγοντες φανταστικοί ή μη, εμποδίζουν και «φρενάρουν» την ανάπτυξη του λιμανιού, αλλά το πρόβλημα έγκειται στην αλλαγή νοοτροπίας, στόχων και προγραμματισμού και συνακόλουθης αποτελεσματικότητας.

Οι κάτοικοι και οι φορείς του Κατακόλου θα στηρίξουν οποιαδήποτε προσπάθεια τείνει προς αυτή την κατεύθυνση".

ypografes


28ης Οκτωβρίου 1
Πύργος Ηλείας
Τηλ: 26210-30400
Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976-869414
Εμπορικό Τμήμα: 6945556212
Email: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Copyright © 2011 Ηλεία Live!. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Μέλος του emedia logo  Όροι χρήσης - Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγησή σας. Συνεχίζοντας, αποδέχεστε την χρήση αυτών
Περισσότερα Ok Απόρριψη