LIVE
00:00:00 ΜΜ

Νταβάρης Σταύρος - Πρατήριο Υγρών Καυσίμων Πύργος

01|02
2023
14:43

Πτώση Phantom F-4: Νεκρός και ο σμηναγός Ευστάθιος Τσιτλακίδης

Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας επιβεβαίωσε με ανακοίνωσή του τον θάνατο του κυβερνήτη του μοιραίου αεροσκάφους που συνετρίβη το πρωί της Δευτέρας

Στην επιβεβαίωση του θανάτου και του κυβερνήτη του μοιραίου Phantom που συνετρίβη νοτίως της Ανδραβίδας προχώρησε το ΓΕΑ με ανακοίνωσή του.
 
Η επιβεβαίωση του θανάτου του σμηναγού Ευστάθιου Τσιτλακίδη έγινε μέσω εξέτασης DNA ευρημάτων από τα συντρίμμια του μαχητικού αεροσκάφους.
 
Με αυτή την ανακοίνωση ολοκληρώθηκε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο το θρίλερ της πτώσης του μοιραίου εκπαιδευτικού αεροσκάφους καθώς μετά τον θάνατο του 29χρονου Υπομηναγού Μάριου Μιχαήλ Τουρούτσικα, επιβεβαιώθηκε τώρα από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και ο θάνατος του 31χρονου Σμηναγού, Ευστάθιου Τσιτλακίδη, η οικογένεια του οποίου ήλπιζε για ένα θαύμα μέχρι και σήμερα.
 
Όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση του ΓΕΑ, σήμερα ολοκληρώθηκαν οι επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης για τον εντοπισμό του που είχαν ξεκινήσει από τη Δευτέρα με την συγκέντρωση και την ανάλυση των ευρημάτων να επιβεβαιώνουν τον θάνατό του. Η επιχείρηση για τον εντοπισμό του Ευστάθιου Τσιτλακίδη υποστηρίζονταν από τρία ελικόπτερα, πλωτά σκάφη, άνδρες των ειδικών δυνάμεων της Πολεμικής αεροπορίας, αλλά και ένα υποβρύχιο drone με δυνατότητα έρευνας σε βάθος έως και 100 μέτρων.
 
Η ανακοίνωση του ΓΕΑ:
 
Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ανακοινώνει ότι σήμερα Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2023, ολοκληρώθηκαν οι επιχειρήσεις έρευνας – διάσωσης για τον εντοπισμό και του κυβερνήτη του αεροσκάφους F-4E Phantom II, Σμηναγού (Ι) Ευστάθιου Τσιτλακίδη, 31 ετών, που ακολούθησαν το αεροπορικό δυστύχημα της 30ης Ιανουαρίου 2023, 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου της Ανδραβίδας.
 
Η συγκέντρωση και η ανάλυση των ευρημάτων, επιβεβαίωσαν τον θάνατό του.
 
Σμήναρχος (Ι) Σωτήριος Μαγκώτσιος
Εκπρόσωπος Τύπου ΓΕΑ
 
Το χρονικό
 
Ήταν ώρα 10.15 το πρωί της Δευτέρας. Τα δύο μαχητικά αεροσκάφη F-4 Phantom απογειώθηκαν από το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ανδραβίδας. Το σενάριο της άσκησης που καλούνται να εκτελέσουν οι πιλότοι είναι ιδιαίτερα απαιτητικό. Χαμηλή πτήση με ελιγμούς στα μόλις 300 πόδια. Για 15 λεπτά τα δύο μαχητικά πετούσαν χαμηλά στα 100 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας με πολύ υψηλές ταχύτητες.
 
Στις 10:30, το στίγμα του ενός αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ. Αμέσως ξεκίνησε άσκηση έρευνας και διάσωσης με δύο ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας ένα του Πολεμικού Ναυτικού και πλωτά του λιμενικού. Γρήγορα εντοπίστηκαν τα συντρίμμια του μαχητικού, το οποίο φάνηκε να έχει διαλυθεί εντελώς από τη βίαιη πρόσκρουση στη θάλασσα.
 
Λίγη ώρα αργότερα και αφού έχουν ενημερωθεί οι δικοί του, ανακοινώθηκε επίσημα πως ο συγκυβερνήτης του μαχητικού, ο 29χρονος υποσμηναγός Μάριος Μιχαήλ Τουρούτσικας, έχει χάσει τη ζωή του. Σήμερα, ήρθε και η δεύτερη μοιραία ανακοίνωση του ΓΕΑ για τον θάνατο του σμηναγού Ευστάθιου Τσιτλακίδη.
 
Γιατί συνετρίβη το Phantom F4
 
Τα πρώτα στοιχεία αναφέρουν πως το μαχητικό πετούσε σε χαμηλό ύψος στο πλαίσιο άσκησης, με τον αεροναυπηγό Φαίδωνα Καραϊωσηφίδη να δηλώνει χθες πως «Πετούσαν σε χαμηλό ύψος, πρακτικά στην επιφάνεια του εδαφικού ανάγλυφου – εάν πρόκειται για ξηρά – ή της θάλασσας. Ο λόγος είναι προφανής: αποφεύγεις τα εχθρικά ραντάρ. Αυτά τα αεροπλάνα διεισδύουν στην εθνική ενδοχώρα, είναι αεροπλάνα κρούσης και θα περάσουν απαρατήρητα για να φτάσουν στον στόχο τους και να εκπληρώσουν την αποστολή τους. Όλοι οι αεροπόροι εκπαιδεύονται σαν να είναι πόλεμος, ώστε αύριο το πρωί εάν χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν τη δύσκολη και βαριά εκπαίδευση για να πολεμήσουν».
 
Ο κ. Καραϊωσηφίδης δήλωσε πως όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά όσον αφορά τα αίτια της πτώσης του μαχητικού αεροσκάφους, χωρίς να μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο να οφείλεται σε τεχνική βλάβη ή ανθρώπινο λάθος. «Τα τρία προηγούμενα περιστατικά Phantom δεν είχαν βλάβη, ήταν η δυσκολία της χαμηλής πτήσης που δίνει ελάχιστα περιθώρια στον πιλότο να αντιδράσει εάν γίνει κάτι. Για να σωθεί ένα πλήρωμα ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να χρησιμοποιήσει εκτινασσόμενο κάθισμα. Τα εκτινασσόμενα καθίσματα είναι σχεδιασμένα για να λειτουργούν ακόμα και με μηδενική ταχύτητα και ύψος, εκτινάσσουν τον χειριστή σε ασφαλές ύψος και τον απομακρύνουν από το αεροπλάνο για να ανοίξει το αλεξίπτωτο. Εξαρτάται, όμως, από το ύψος της πτήσης και κυρίως της στάσης του αεροπλάνου», εξήγησε.
 
Σύμφωνα με τον ίδιο, πιθανό είναι το σενάριο να μην πρόλαβαν ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του Phantom να εκτιναχθούν ή ακόμα και να ξεκίνησαν τη διαδικασία και να μην ήταν επιτυχής.
 
Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: EUROKINISSI/ ΓΕΝΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ

Google News ilialive.rg

Loading...

Περισσότερα από την κατηγορία

Περισσότερα από την κατηγορία

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Μέλος του emedia logo

Beauvoir

Studio Μαθηματικών