LIVE

16 Οκτωβρίου - Παγκόσμια Ημέρα Επισιτισμού

  • Share This

Η Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής, γνωστή και ως Παγκόσμια Ημέρα Επισιτισμού («World Food Day») γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 16 Οκτωβρίου, η μέρα αυτή, καθιερώθηκε το 1945 όπου και ιδρύθηκε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) του ΟΗΕ.

Με αφορφή την Παγκόσμια Ημέρα διατροφής θέλουμε να τονίσυμε την σημαντικότητα του να τρεφόμαστε υγιεινά και με μέτρο!

Η Ραγδαία εξέλιξη όμως του σύγχρονου τρόπου ζωής, η μείωση του ελεύθερου χρόνου, η μετεξέλιξη της οικογενειακής δομής και η επακόλουθη υιοθέτηση νέων διατροφικών συνηθειών είναι οι κύριες αιτίες που οδηγούν στην κατανάλωση έτοιμου και τυποποιημένου φαγητού.
Αυτό αποτελεί μια από τις πιο σοβαρές προκλήσεις για τη Δημόσια Υγεία σήμερα.

Τι εννοούμε επομένως με τον όρο υγιεινή διατροφή ;

Η σίγουρη απάντηση είναι αρχικά ότι δεν πρέπει να παραλείπουμε γεύματα, κάτι το οποίο και συναντούμε επανειλημμένα, αλλά ούτε και να τρώμε χωρίς σταματημό.
Υγιεινή Διατροφή είναι σημαντική για όλους και σε όλα τα στάδια της ζωής του ατόμου και σημαίνει ότι :

· Δεν πρέπει παραλείπουμε κανένα από τα γεύματά μας και οι επιλογές μας να είναι πλούσιες , υγιεινές σνακ με λίγα λιπαρά και θερμίδες.

· Δεν παραλείπουμε ποτέ και καμία ομάδα τροφίμων από την καθημερινότητά μας. Ο οργανισμός μας έχει ανάγκη όλες τις ομάδες τροφίμων, από τα φρούτα και τα λαχανικά εώς και τα «καλά» λιπαρά.

· Σημαντικό είναι, να εντάσσουμε στην μας διατροφή τροφές που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες.

· Να Καταναλώνουμε τουλάχιστον πέντε (5) μερίδες φρούτων και λαχανικών καθημερινά, τα οποία αποτελούν σύνθετους υδατάνθρακες .

· Πρέπει πάντα να συνοδεύουμε τα γεύματα μας με σαλάτα εποχής.

· Σημαντική είναι, η κατανάλωση οσπρίων 1-2 φορές την εβδομάδα, τα οποία είναι χαμηλά σε θερμίδες και μας βοηθούν στη διατήρηση του βάρους μας

· Δεν παραλείπουμε από το πρόγραμμα διατροφής μας τα ψάρια κυρίως τα ψαράκια τα οποία είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα.

Αποφεύγουμε προϊόντα με υψηλές ποσότητες σε αλάτι όπως τα αλμυρά σνακ, αλμυρά τυριά, αλατισμένους ξηρούς καρπούς, παστά κ.α. και Επίσης αποφεύγουμε την προσθήκη αλατιού στο πιάτο μας μετά το μαγείρεμα

· Αποφεύγουμε τα junk food και τα κορεσμένα λιπαρά.

· Περιορίζουμε την κατανάλωση αναψυκτικών και αλκοόλ, αντικαθιστώντας τα με φρέσκους χυμούς, πράσινο τσάι και φυσικά το νερό που αποτελεί το θεμέλιο για καλύτερη υγεία και άμεσα ευεργετικά αποτελέσματα στο σώμα μας

· Λέμε ΟΧΙ στα προϊόντα με αυξημένα λιπαρά ή αφαιρούμε το ορατό λίπος από τα κρέατα ,Επιλέγουμε την κατανάλωση του άπαχου κρέατος και των γαλακτοκομικών με χαμηλά λιπαρά

· Σημαντικό είναι επίσης είναι να μειωθεί η κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων.

· Δεν ξεχνάμε εννοείτε το κυριότερο συστατικό της Μεσογειακής Διατροφής, που δεν είναι άλλο από το ελαιόλαδο ως προστιθέμενο λιπαρό το οποίο εντάσσεται στην κατηγορία με τα «καλά» λιπαρά. Δεν υπερβαίνουμε τα όρια, καταναλώνουμε πάντα με μέτρο.

· Εντάσσουμε την άσκηση στη ζωή μας.
Ολοκληρώνοντας λοιπόν αξίζει να σημειωθεί πως μεγάλη σημασία έχουν τόσο η ποιότητα του τροφίμου όσο και η ποσότητα στην οποία θα καταναλωθεί το τρόφιμο για μία σωστή και ισορροπημένη διατροφή.!

  • Share This

Βασιλική Παπαχριστοπούλου
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Περισσότερα από την κατηγορία

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Μέλος του emedia logo

Όροι χρήσης - Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.