Παρράς Euronics
Παρράς Euronics
Silk Oil Παρασκευόπουλος
Silk Oil Παρασκευόπουλος
Κέντρο Ειδικών Θεραπειών Noesis
Οικονομία

Ηλεία: Προβληματισμός για το μέλλον της σταφίδας

Ηλεία: Προβληματισμός για το μέλλον της σταφίδας
Θάνος Καράμπελας - Ελαιοκομικό Μητρώο
Θάνος Καράμπελας - Ελαιοκομικό Μητρώο
Κέντρο Ειδικών Θεραπειών Noesis

Μεγάλη συμμετοχή στην σύσκεψη του Αγρ. Συλλόγου Χειμαδιού – Σωπίου - Δράσεις από τους αγρότες – κτηνοτρόφους στην Πελοπόννησο από τις 25 Ιουλίου

Με τη συμμετοχή πολλών παραγωγών κορινθιακής σταφίδας από το Χειμαδιό και το Σώπι αλλά και από τα δημοτικά διαμερίσματα Κορυφής, Βουνάργου, Βροχίτσας κ. α έγινε το βράδυ της Τρίτης στην κεντρική πλατεία του χωριού η προγραμματισμένη από τον Αγροτικό Σύλλογο σύσκεψη για την τύχη της σταφίδας. Για την τύχη όχι μόνον της φετινής παραγωγής αλλά και το μέλλον του μοναδικού αυτού συναλλαγματοφόρου προϊόντος μας.
Συγκρότησαν επιτροπή

Η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από τα προβλήματα που σχετίζονται με την μείωση της παραγωγής από φυσικά αίτια ( χαλάζι κ.α) αλλά και από ασθένειες όπως ο περονόσπορος και το γεγονός ότι η καταστροφή που υπέστησαν δεν αποζημιώνεται. Η παρουσία γεωπόνων του ΕΛΓΑ όπως αναφέρθηκε είχε στόχο την καταγραφή της κατάστασης και μόνον. Η προσπάθεια που γίνεται από εκεί και πέρα, όπως ειπώθηκε, είναι να ενταχθεί η καταστροφή αυτή στα ΠΣΕΑ και είναι γνωστό τους παραγωγούς ότι αν συμβεί κάτι τέτοιο θα περιμένουν να πληρωθούν τις αποζημιώσεις τους σε τέσσερα χρόνια από σήμερα, σε τρεις δόσεις και αν…
Από την πλευρά τους οι παραγωγοί κατέθεσαν τις προτάσεις τους για το πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί άμεσα η κατάσταση και μάλιστα για το λόγο αυτό συγκροτήθηκε και επιτροπή που θα τις επεξεργαστεί.

Έπιασαν δουλειά τα «κοράκια»

Ταυτόχρονα, καταγγέλθηκε ότι παρά τη μείωση της παραγωγής φέτος εξ αιτίας των όσων προαναφέραμε, καταβάλλεται ήδη προσπάθεια από επιτήδειους ( «κοράκια» τους ονομάζουν οι ίδιοι ) που γυρίζουν στα χωριά να περάσουν το μήνυμα στους παραγωγούς κορινθιακής σταφίδας ότι δεν θα πρέπει να έχουν υψηλές προσδοκίες σε ό,τι αφορά την τιμή της σταφίδας γιατί το προϊόν δεν θα έχει ζήτηση, καθώς υπάρχουν ακόμα αποθέματα από την περσινή χρονιά…
Αυτή η τακτική είναι πάγια από περιοδεύοντες εκπροσώπους των σταφιδεμπόρων.
Στην σύσκεψη πάντως κατέστη σαφές ότι τιμή κάτω από 1,30 το κιλό δεν νοείται και τούτο γιατί αυτό είναι το ελάχιστο πλαφόν στο οποίο μπορούν να κινηθούν ώστε να εξακολουθήσουν να καλλιεργούν. Διαφορετικά, τονίστηκε, δεν υπάρχει λόγος να συνεχίσουν είναι ασύμφορη η καλλιέργεια της κορινθιακής σταφίδας.

Άγνοια για τη νέα ΚΑΠ

Εδώ, πρέπει να τονισθεί ότι έγινε αναφορά και στο θέμα της επιδότησης της σταφίδας μέσω της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, για την οποία κανείς δεν μιλά. Κανείς δεν ξέρει δηλαδή τι ακριβώς θα ισχύσει, τι έχει συμφωνήσει η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης.
Μέχρι σήμερα είναι γνωστό ότι οι επιδοτήσεις για τη σταφίδα είναι πιθανόν να πέσουν στα 38-42 ευρώ ανά στρέμμα. Αν αυτό ισχύσει, τότε θα ερημώσει όλη η περιοχή γιατί οι καλλιέργειες της κορινθιακής σταφίδας θα εγκαταλειφτούν.
Στο πλαίσιο του προβληματισμού που αναπτύχθηκε, εκπρόσωπος της ΟΑΣΗ ( ο Αγροτικός Σύλλογος Χειμαδιού –Σωπίου είναι μέλος της ) που παραβρέθηκε αναφέρθηκε στις συσκέψεις για τα αγροτικά θέματα που έχουν προηγηθεί στην Ηλεία ( π,χ στην Πηνεία για τον καταρροϊκό πυρετό), αλλά και αυτήν που έγινε στην Τρίπολη καθώς από τις 25 Ιουλίου αρχίζουν αγροτικές δράσεις που θα εκδηλωθούν σε επίπεδο Πελοποννήσου, για τα τοπικά θέματα σε κάθε περιοχή. Ακόμα για τις επαφές που έχουν γίνει με εκπροσώπους θεσμικών φορέων και οι οποίες θα συνεχιστούν για την μεταφορά των αιτημάτων των αγροτών, ενώ αποφασίστηκε να γίνει παρόμοια συγκέντρωση για τους παραγωγούς κορινθιακής σταφίδας στις κοινότητες του τέως δήμου Ιάρδανου ( Κορυφή, Μαγούλα, Βροχίτσα κλπ)

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Κομιώτης Ιωάννης Γυναικολόγος
Κομιώτης Ιωάννης Γυναικολόγος
Τρέχω και δεν φτάνω
Τρέχω και δεν φτάνω