Ειδικές πινακίδες, σε εμφανές σημείο στις βιτρίνες των καταστημάτων τους και κοντά στο ταμείο, θα πρέπει να τοποθετήσουν, από σήμερα, βάσει της νέα νομοθεσίας για το πλαστικό χρήμα, οι καταστηματάρχες προκειμένου να ενημερώνονται οι καταναλωτές για το αν αποδέχονται πληρωμές μέσω POS.
Διαφορετικά κινδυνεύουν με την επιβολή προστίμου 1.000 ευρώ.
Σύμφωνα με τον νέο νόμο για τις πληρωμές με πλαστικό χρήμα «οι δικαιούχοι πληρωμής, οι οποίοι αποδέχονται κάρτες πληρωμών, ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με την αποδοχή καρτών και μέσων πληρωμής του συστήματος καρτών πληρωμής, με σαφή τρόπο που δεν επιδέχεται παρερμηνείας. Οι πληροφορίες αυτές πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς στην είσοδο του καταστήματος και στο ταμείο».
Πρόκειται για ένα πρώτο βήμα στην προσπάθεια του υπουργείου Οικονομικών να επεκτείνει σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βαθμό στην αγορά της διενέργεια ηλεκτρονικών συναλλαγών. Το επόμενο, πιο καθοριστικό, βήμα προβλέπεται να γίνει με την απόφαση του υπουργείου Οικονομικών μέσω της οποίας θα περιγράφονται τα επαγγέλματα και οι κατηγορίες παροχής υπηρεσιών, οι οποίες υποχρεωτικά θα πρέπει να εγκαταστήσουν POS για τη διενέργεια συναλλαγών με πλαστικό χρήμα.
Όπως έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο Οικονομικών η υποχρεωτική εγκατάσταση POS θα γίνει σε τρεις φάσεις. Η πρώτη θα ολοκληρωθεί ως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2017 και θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την υποχρέωση εγκατάστασης POS από τα καταστήματα εστίασης, καθώς και άλλα επαγγέλματα με υψηλή παραβατικότητα. Η δεύτερη θα ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2017 και η τρίτη φάση κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2018.
Σημειώνεται ότι αρμόδια Αρχή για τη διενέργεια του ελέγχου και την επιβολή των προστίμων, στην περίπτωση που η ενημέρωση των καταναλωτών για την αποδοχή πληρωμών μέσω POS είναι ελλιπής, είναι η Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και τα Τμήματα Εμπορίου των Διευθύνσεων Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας.
Το πρόστιμο μπορεί να περιοριστεί στο μισό εφόσον πληρωθεί εντός τριάντα ημερών από την επιβολή του. Προϋπόθεση για την εφαρμογή του μέτρου είναι η έκδοση απόφασης του υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης με την οποία να ρυθμίζονται τα ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διενέργεια του ελέγχου.
Η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Ηλείας
Υποχρεωτική αναγραφή αποδοχής μέσων πληρωμής με κάρτα
Η Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Ηλείας ενημερώνει τους Εμπορικούς Συλλόγους και τους εμπόρους της Ηλείας για τις επερχόμενες μεταβολές τόσο στον τομέα των ηλεκτρονικών αγορών με κάρτα, όσο και στο καθεστώς της σχετικής ενημέρωσης προς τους καταναλωτές, που αρχίζει να ισχύει από 1ης Φεβρουαρίου 2017.
Με το άρθρο 65 του ν. 4446/2016 καθιερώνεται η υποχρεωτική αποδοχή μέσων πληρωμής με κάρτα, αρχικά με τον καθορισμό ορισμένων κλάδων - δραστηριοτήτων επιχειρήσεων και σταδιακά στο σύνολο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική επικράτεια. Απώτερος στόχος είναι η τροφοδότηση του Υπουργείου Οικονομικών και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων με πλήρη και ολοκληρωμένα στοιχεία που αφορούν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές των επιχειρήσεων, μέσω στοιχείων που θα μεταβιβάζονται από τους παρόχους πληρωμών, δηλαδή -ως επί το πλείστον- τις Τράπεζες.
Σε συνέχεια της ανωτέρω ρύθμισης, με την παρ. 3 του άρθρου 65 του ως άνω νόμου προβλέπονται μεταξύ άλλων ότι θα καθοριστούν, με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Οικονομικών, οι επιχειρηματίες που υποχρεωτικά θα δέχονται ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής βάσει των κύριων ΚΑΔ, η προθεσμία συμμόρφωσής τους με την προμήθεια των μέσων, οι διαδικασίες και τα δεδομένα παρακολούθησης των τηρούμενων Επαγγελματικών Λογαριασμών στις Τράπεζες, καθώς και οι κυρώσεις που θα επιβάλλονται σε περίπτωση μη συμμόρφωσης. Η προβλεπόμενη ΚΥΑ που, δυνητικά και βάσει της εξουσιοδοτικής διάταξης, μπορεί να ορίσει ως υπόχρεες επιχειρήσεις αποδοχής καρτών όλες τις επιχειρήσεις της χώρας και όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες, δεν έχει ακόμη μέχρι σήμερα εκδοθεί.
Ωστόσο, σύμφωνα με το άρθρο 66 του αυτού ως άνω νόμου 4446/2016, προβλέπεται, μεταξύ άλλων, ότι, από την 1η Φεβρουαρίου του 2017, οι επιχειρήσεις που αποδέχονται ηλεκτρονικές πληρωμές υποχρεούνται να ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με την αποδοχή καρτών και μέσων πληρωμής, με σαφή τρόπο που να μην επιδέχεται παρερμηνείας και με αναγραφή ευκρινώς της πληροφορίας αυτής στην είσοδο του καταστήματος και στο ταμείο. Σε όσους παραβαίνουν την υποχρέωση αυτή, θα επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους χιλίων (1.000) ευρώ.
Δεδομένων αυτών, από την 1η Φεβρουαρίου 2017, υπάρχει υποχρέωση από τις επιχειρήσεις για την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με την αποδοχή μέσων πληρωμής με κάρτες. Για την αποφυγή εκπλήξεων και αχρείαστων προστίμων σε αυτήν την δύσκολη εποχή, συστήνουμε σε όλους τους συναδέλφους να αναρτήσουν πινακίδες ενημέρωσης των πελατών τους, είτε δέχονται ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, είτε όχι.





















