Τι παρουσίασαν οι επιστήμονες σε εκδήλωση στα Λεχαινά
Του Γιάννη Σπυρούνη
Σημαντικά συμπεράσματα εξήχθησαν από την εσπερίδα που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη στα Λεχαινά από το Φορέα Διαχείρισης Υγροτόπων Κοτυχίου - Στροφυλιάς με θέμα «Λιμνοθάλασσα Κοτύχι: Συνύπαρξη Ανθρώπου & Φύσης». Στην αίθουσα του Δημοτικού κινηματογράφου «ΣΙΝΕ Άστρον», το κοινό άκουσε σημαντικά στοιχεία για το σπουδαίο αυτό οικοσύστημα. Μεταξύ άλλων ο Διευθυντής Ερευνών του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών Χρήστος Αναγνώστου και ο Βασίλης Παπαδόπουλος από το γραφείο του ΕΛΚΕΘΕ Δυτικής Ελλάδας παρουσίασαν την εξέλιξη της κατάστασης της αμμολωρίδας της Λιμνοθάλασσας Κοτυχίου, καθώς και τη μελέτη σχετικά με τα μέτρα παρέμβασης για την αντιμετώπιση της διάβρωσής της.
Σχολιάζοντας τα όσα αναφέρθηκαν στην εσπερίδα και εστιάζοντας στο θέμα της αμμολωρίδας ο δήμαρχος Ανδραβίδας – Κυλλήνης Ναμπίλ Μοράντ, είπε πως οι δύο επιστήμονες μας έδωσαν το στίγμα του τι πρέπει να γίνει στο Κοτύχι. Υπάρχουν δύο μελέτες που έχουν εκπονήσει και είναι στη διάθεση του Φορέα Διαχείρισης. Το μεγάλο πρόβλημα είναι η χάραξη του αιγιαλού. Αυτό που έχουμε επισημάνει και όλοι προσπαθούν από το 2012, δεν έχει γίνει. Πρέπει να υπάρξει πίεση προς την Κτηματική Υπηρεσία και με την συνδρομή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και των βουλευτών, να γίνει. Έτσι θα μπορέσουν οι μελέτες που υπάρχουν να προχωρήσουν. Αυτό το μεγάλο δώρο που μας έχει δώσει η φύση, πρέπει να το διαφυλάξουμε και να το παραδώσουμε στα παιδιά μας και τις επόμενες γενιές. Αυτό δεν είναι εφικτό αν δεν γίνουν άμεσα αυτές οι παρεμβάσεις. Κάποιοι από τα γραφεία τους δεν μπορούν να καταλάβουν τη σοβαρότητα του ζητήματος, όχι μόνο για την περιοχή, αλλά για την Ελλάδα και το περιβάλλον» είπε ο κ. Μοράντ. Αναφερόμενος στη λύση που υπάρχει δήλωσε πως «αυτή είναι ενίσχυση των επικίνδυνων σημείων με κροκάλα που θα σταματήσει τη διάβρωση της αμμολωρίδας. Απλή και σωστή παρέμβαση. Θα ζητήσουμε μια συνάντηση με τον Φορέα Διαχείρισης για να έχουμε ραντεβού με τον υπουργό Περιβάλλοντος, όπου θα του θέσουμε το ζήτημα. Η μελέτη είναι έτοιμη, ο δήμος βρίσκεται σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, μπορούμε να παρακάμψουμε τη γραφειοκρατία και να προχωρήσουμε. Πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε» σχολίασε ο κ. Μοράντ.




















