Σε μεγάλη δυσκολία περιέρχεται ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Γιώργος Κατρούγκαλος, αφού δημοσίευμα του «Βήματος» τον εμφανίζει να έχει υπογράψει ιδιωτικά συμφωνητικά με εκατοντάδες απολυμένους δημοσίους υπαλλήλους, από τους οποίους έπαιρνε προμήθεια 12% επί των αποζημιώσεων που θα λάμβαναν σε περίπτωση επαναπρόσληψης.
Σύμφωνα με το νόμο, αν ένας δημόσιος υπάλληλος απολυθεί και επαναπροσληφθεί, θα λάβει το 25% του μισθού του για τρία ολόκληρα χρόνια. Οπως αναφέρει το «Βήμα», ο κ. Κατρούγκαλος είχε κάνει ιδιωτικά συμφωνητικά με τουλάχιστον 300 απολυμένους του Δημοσίου. Σε αυτά, δηλώνεται ότι σε περίπτωση που πάρουν αποζημιώσεις ή διοριστούν στο Δημόσιο, τότε εκείνος θα δικαιούται ως δικηγορική αμοιβή το 12% των χρημάτων.
Από το έγγραφο φωτιά του Βήματος, προκύπτει ότι τα ιδιωτικά συμφωνητικά υπογράφονται τις ημέρες που ο κ. Κατρούγκαλος μπαίνει στην κυβέρνηση ως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, δηλαδή ως υπουργός που θα αναλάβει να χειριστεί τους απολυμένους και τους υπό διαθεσιμότητα υπαλλήλους του Δημοσίου.
Συμφωνητικά κατατέθηκαν σε ΔΟΥ και δικηγορικούς συλλόγους στις 26 και 27 Ιανουαρίου
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το ίδιο δημοσίευμα, στις 26 και στις 27 Ιανουαρίου 2015 ένας μεγάλος αριθμός ιδιωτικών συμφωνητικών από υπαλλήλους που έχουν απολυθεί από το Δημόσιο ή έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα, για να έχουν την εγκυρότητα επίσημου φορέα κατατίθενται σε ΔΟΥ και δικηγορικούς συλλόγους της χώρας. Με βάση αυτά, αριθμός υπαλλήλων εμφανίζεται να υπογράφει μια σύμβαση με τον δικηγόρο Γιώργο Κατρούγκαλο και την εταιρεία δικηγόρων που εκπροσωπεί, για να διαχειριστούν τις υποθέσεις τους.
Κατρούγκαλος: Διέκοψα τη δραστηριότητά μου όταν εκλέχθηκα ευρωβουλευτής
Σε δήλωσή του ως απάντηση στο δημοσίευμα, ο κ. Κατρούγκαλος αναφέρει μεταξύ άλλων ότι διέκοψε τη σχετική δραστηριότητα όταν εξελέγη ευρωβουλευτής και έκτοτε δεν συνέταξε καμία ανάλογη εργολαβική σύμβαση.
Ομως, στα έγγραφα που παρουσιάζει η εφημερίδα είναι ιδιωτικό συμφωνητικό το οποίο ακυρώνει τη δήλωση του υπουργού, καθώς σε αυτό φαίνεται ότι απολυμένος υπάλληλος έχει υπογράψει μαζί του λίγες ώρες πριν από το σχηματισμό της κυβέρνησης και συγκεκριμένα στις 27 Ιανουαρίου του 2015.
Αναλυτικά η δήλωση του Γιώργου Κατρούγκαλου:
«Επ’ευκαιρία δημοσιευμάτων που αναφέρονται στην δικηγορική μου δραστηριότητα σε υποθέσεις διαθέσιμων υπαλλήλων, θέλω να ξεκαθαρίσω τα πράγματα μια για πάντα: Η πολιτική και η δικηγορική μου δραστηριότητα είχαν πάντα κοινή κατεύθυνση, την υπεράσπιση των δικαιωμάτων και του Συντάγματος. Χειρίστηκα πολλές «μνημονιακές» υποθέσεις την τελευταία πενταετία, τις πιο πολλές φορές χωρίς ή με ελάχιστη δικηγορική αμοιβή: τις ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών, τη ληστεία του PSI, τον παράνομο ορισμό της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ, τις πολιτικές επιστρατεύσεις των απεργών του Μετρό και άλλες πολλές, μεταξύ των οποίων και υποθέσεις διαθεσίμων.
Ελάχιστες φορές, ιδίως όταν η δίκη θα γινόταν στα πολιτικά δικαστήρια και θα ενέπλεκε και άλλους δικηγόρους (μια που η δική μου ειδίκευση είναι στο δημόσιο δίκαιο) συντάχθηκε εργολαβική σύμβαση που προέβλεπε αμοιβή σε περίπτωση δικαστικής ευδοκίμησης της υπόθεσης.
Από καμιά όμως από τις υποθέσεις αυτές δεν προσδοκώ προσωπικά αμοιβή, διότι αυτά τα εργολαβικά έχουν ως δικαιούχο την δικηγορική εταιρία στην οποία ανήκα μέχρι τις Ευρωεκλογές.
Μετά την εκλογή μου ως ευρωβουλευτή έφυγα από την εταιρία αυτή και έκτοτε δεν ανέλαβα καμιά παρόμοια υπόθεση ούτε, προφανώς, συνέταξα καμιά σχετική εργολαβική σύμβαση. Περαιτέρω, για να μην υπάρχει ούτε σκιά ηθικής αμφιβολίας ως προς το ότι μπορεί να επιφύλασσα ιδιαίτερη μεταχείριση στους πρώην εντολείς μου διαθέσιμους υπαλλήλους, αμέσως μετά την ανάληψη των υπουργικών μου καθηκόντων κάλεσα σε ανοικτή εκδήλωση στο αμφιθέατρο του Εθνικού Κέντρου
Δημόσιας Διοίκησης όλους τους διαθέσιμους ή απολυμένους, για να τους ανακοινώσω τον προγραμματισμό της επαναφοράς τους. Τους δήλωσα δε, ενώπιον και των δημοσιογράφων, ότι ακριβώς λόγω προηγούμενης δικηγορικής μου εμπλοκής επέλεξα την δημόσια, ανοικτή συζήτηση και δεν θα είχα προσωπικά καμιά ιδιαίτερη συνάντηση με οποιαδήποτε ομάδα από αυτούς. Ούτε στο τηλέφωνο δεν μίλησα με τους πρώην εντολείς μου έκτοτε, με αποτέλεσμα αρκετοί από αυτούς που δεν καταλάβαιναν το λόγο να δυσαρεστηθούν. Αυτό το τήρησα ευλαβικά μέχρι και τη θέση σε διαβούλευση του σχετικού νομοσχεδίου.
Συνεπώς, η ανακίνηση του ζητήματος δεν είναι αθώα. Ούτε καν έχει σκοπό να πλήξει την προσωπική τιμή και υπόληψη μου. (Η Ελλάδα είναι μικρή χώρα και γνωριζόμαστε μεταξύ μας. Άλλωστε, αν με ενδιέφεραν τα χρήματα θα είχα μείνει στις Βρυξέλες.) Αποσκοπεί στο να υπονομεύσει την προσπάθεια της κυβέρνησης για ουσιαστικές αλλαγές, και για αυτό εκδηλώθηκε μόλις τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο του Υπουργείου μας για τον εκδημοκρατισμό και τον εξορθολογισμό της διοίκησης.
Δεν θα τους περάσει».
Eνώ λίγο αργότερα έγραψε στο Twitter:
Τηλεφώνημα Τσίπρα σε Κατρούγκαλο για εξηγήσεις
Ο πρωθυπουργός μόλις έλαβε γνώση του δημοσιεύματος τηλεφώνησε στον Γιώργο Κατρούγκαλο και του ζήτησε εξηγήσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης είπε στον Αλέξη Τσίπρα πως το δημοσίευμα είναι πλαστό. Κύκλοι της κυβέρνησης ανέφεραν ότι οι εξηγήσεις του κ. Κατρούγκαλου κρίνονται επαρκείς και δεν τίθεται θέμα αποπομπής του από την κυβέρνηση.
ΠΑΣΟΚ -Κυριάκος Μητσοτάκης ζητούν την παραίτηση Κατρούγκαλου
Εντωμεταξύ, σε ανακοίνωσή του το ΠΑΣΟΚ καλεί τον κ. Τσίπρα να αποπέμψει τον κ. Κατρούγκαλο από την κυβέρνηση. Στο ίδιο κλίμα και ο πρώην υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης. «Ο κ. Κατρούγκαλος οφείλει άμεσα να δώσει εξηγήσεις. Εφόσον δεν κριθούν ικανοποιητικές θα πρέπει να παραιτηθεί αμέσως. Αν δεν το κάνει, ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, οφείλει να τον αποπέμψει από την Κυβέρνηση», αναφέρει χαρακτηριστικά σε δηλωσή του (διαβάστε αναλυτικά ΕΔΩ).




















