Από την συζήτηση που πραγματοποιήθηκε σήμερα με τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη, σχετικά με την επαπειλούμενη ματαίωση της κατασκευής του ζωτικού για την Ηλεία αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Πύργου, δυστυχώς προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα ότι η Κυβέρνηση είτε αγνοεί από απειρία τις διαδικασίες, με βάση τις οποίες το έργο έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, με προοπτική να απορροφήσει κατά προτεραιότητα πόρους από το νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ) ύψους 475 εκατομμυρίων ευρώ, είτε προφασιζόμενη ότι δήθεν δεν είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση του έργου επιχειρεί να διαμορφώσει την κατανομή των πόρων του νέου ΕΣΠΑ (ΣΕΣ) κατά τέτοιο τρόπο που να εξυπηρετεί δικές της σκοπιμότητες και μάλιστα να θυσιάζει την εκτέλεση ενός τόσο ζωτικού για το νομό Ηλείας έργου στο βωμό της εξυπηρέτησης των συμφερόντων των «εθνικών εργολάβων». Συγκεκριμένα, παρόλο που ο Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού εξήγησε ότι προτίθεται να εξεύρει τρόπο χρηματοδότησης του έργου, μέσω της αναθεώρησης των συμβάσεων παραχώρησης και της κατ’ επέκταση εξοικονόμησης πόρων, εντούτοις δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι οποιαδήποτε υπόλοιπα από την κατανομή των πόρων του νέου ΕΣΠΑ (ΣΕΣ) θα χρησιμοποιηθούν κατά προτεραιότητα για την χρηματοδότηση των έργων της παραχώρησης που μετά την 31/12/2015 δεν θα έχουν ακόμα εκτελεστεί. Κατ’ αυτό τον τρόπο, ενώ μέχρι χτες η Κυβέρνηση ισχυριζόταν, όχι μόνο μέσω των τοπικών βουλευτών της αλλά και άλλων στελεχών της ότι προτίθεται να αναβάλει την εκτέλεση του έργου της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Πύργου, ώστε να μην ανατεθεί η κατασκευή του στους γνωστούς «εθνικούς εργολάβους» (οι οποίοι ευνοούνται μέσω της εν εξελίξει δημοπράτησης), αλλά μέσω της κατάτμησης σε 7 ή 8 τμήματα να ανατεθεί σε μικρομεσαίες εργοληπτικές επιχειρήσεις, εντούτοις σήμερα μέσω του κ. Υπουργού ομολόγησε αδίστακτα και ανερυθρίαστα ότι το έργο θα κατασκευαστεί μόνο εάν προκύψουν τυχόν υπόλοιπα από το νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ) που δεν θα απορροφηθούν από την χρηματοδότηση των εθνικών εργολάβων για την κατασκευή των έργων παραχώρησης. Πιο κυνική ομολογία για την αυθαίρετη χωρίς καμία κοινωνική ευαισθησία ματαίωση αυτού του ζωτικού έργου δεν θα περίμενε κανείς να ακούσει από τα χείλη του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού μιας Κυβέρνησης που υποτίθεται ότι έλαβε την λαϊκή εντολή να καταπολεμήσει την διαπλοκή και να εξαλείψει τα προνόμια της κρατικοδίαιτης ολιγαρχίας. Είναι πράγματι απαράδεκτο με ένα τόσο ιταμό τρόπο να ματαιώνεται η δημοπράτηση ενός τόσο ζωτικής σημασίας έργου υποδομής με επίκληση ασυνάρτητων, αντιφατικών, έωλων και αναληθών δικαιολογιών.
Τόσο απροσχημάτιστα ποτέ καμία Κυβέρνηση δεν θυσίασε το μέλλον ενός τόπου στο βωμό της εξυπηρέτησης μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων. Απαιτείται εγρήγορση όλων των πολιτών του νομού Ηλείας, των τοπικών φορέων, των Δήμων, των βουλευτών και κάθε συλλογικότητας που ενδιαφέρεται για την υπεράσπιση των ζωτικών συμφερόντων του τόπου μας, γιατί φαίνεται με τέτοιες μεθοδεύσεις ότι η χώρα, μετά την 25/1/2015, έχει ξεκινήσει ένα ταξίδι στα βάθη μιας νύχτας που κανείς δεν ξέρει πότε θα ξημερώσει. Ποτέ άλλοτε δεν ελέχθησαν τόσο κραυγαλέα ψέμματα και δεν χρησιμοποιήθηκαν τέτοιες αναλήθειες για να καλύψουν ολέθριες για τον τόπο μας επιλογές. Η Κυβέρνηση αποφάσισε να διαγράψει την Ηλεία από τον χάρτη της ανάπτυξης και δυστυχώς το πραγματοποιεί χωρίς να αισθάνεται την ανάγκη να μας δώσει καμία πειστική εξήγηση.
Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις




















