Ανοιχτή σύσκεψη στο Εργατικό Κέντρο Πύργου με τον υφυπουργό Κοινωνικών Ασφαλίσεων – Έδωσε απαντήσεις για το ασφαλιστικό
Του Γιάννη Σπυρούνη
Σαφής απαντήσεις για το ασφαλιστικό των αγροτών έδωσε ο υφυπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων Τάσος Πετρόπουλος από τον Πύργο, όπου το απόγευμα της Τετάρτης συμμετείχε σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Εργατικό Κέντρο Πύργου, το απόγευμα της Τετάρτης, με την ευκαιρία της παρουσίας του στον Πύργο για την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου. Στη σύσκεψη που προκάλεσε η Νομαρχιακή Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ, δεν προσήλθαν εκπρόσωποι των Αγροτικών Συλλόγων του νομού, που είχαν προσκληθεί, παρά μόνο παράγοντες που έδειξαν γενικότερα το ενδιαφέρον τους για τα αγροτικά ζητήματα. Μεταξύ αυτών ο βουλευτής Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Μπαξεβανάκης, ο αντιπεριφερειάρχης Ηλείας Γιώργος Γεωργιόπουλος που έθιξε θέματα αγροτικής ανάπτυξης και επενδύσεων, ο πρόεδρος του ΓΟΕΒ Αλφειού – Πηνειού Νίκος Φάμελος που αναφέρθηκε στα προβλήματα του αρδευτικού δικτύου ευρύτερα, αλλά και μεμονωμένα αγρότες ή κτηνοτρόφοι όπου επί μέρους έθεσαν σοβαρά ζητήματα του κλάδου τους, που απασχολούν όχι μόνο την Ηλεία αλλά όλη την Ελλάδα όπως τα σκληρά μέτρα που θα πλήξουν τον πρωτογενή τομέα, την λειτουργία του ΕΛΓΑ ως ασφαλιστικού φορέα, την πώληση της Αγροτικής Τράπεζας και αρκετά άλλα.
Ο αντιπεριφερειάρχης Ηλείας Γιώργος Γεωργιόπουλος, αναφέρθηκε στο ΕΣΠΑ που αφορά τους αγρότες και τους δύο τομείς στους οποίες χωρίζεται, το οποίο μεταφέρει και αρμοδιότητες στις Περιφέρειες. Εστίασε στη μελέτη που υπάρχει για την υπογειοποίηση του αρδευτικού δικτύου του ΓΟΕΒ Αλφειού – Πηνειού, πλην του τμήματος της βόρειας Ηλείας που έχει ήδη υλοποιηθεί το έργο. Τόνισε πως το κόστος είναι μεγάλο αλλά δεν έχει διεκδικηθεί ορθά η χρηματοδότησή του και ζήτησε να ασκηθούν πιέσεις ώστε να υπάρξει η δυνατότητα να εξασφαλιστούν τα κονδύλια, για το έργο που θα δώσει ακόμα μεγαλύτερη πνοή στην αγροτική παραγωγή της Ηλείας.
Ο βουλευτής Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Μπαξεβανάκης, από την μεριά του τόνισε πως η Ηλεία είναι από τους τελευταίους νομούς σε ανάπτυξη με όποιο δείκτη και αν εξετάσουμε και συμπλήρωσε πως ο τόπος πρέπει να στηριχθεί και ιδιαίτερα ο αγροτικός τομέας. Ειδικότερα για τους αγρότες τόνισε πως η Κυβέρνηση πέτυχε ο φορολογικός συντελεστής του 26% μετατέθηκε για το 2017. «Οι αγρότες θέλουν να ακούσουν πως η φορολογική επιβάρυνση πρέπει να απαλυνθεί και επίσης να μάθουν περισσότερα για το ασφαλιστικό. Ξέρουν όλοι πως αν δεν ληφθούν μέτρα το 2018 δεν θα μπορεί να υπάρξει καμία σύνταξη. Ακούγονται και γράφονται πολλά που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, αλλά πρέπει να ακουστεί και ποια είναι η προοπτική που υπάρχει στο ασφαλιστικό σύστημα και ειδικότερα για τον ΟΓΑ»…
Ο πρόεδρος του ΓΟΕΒ Αλφειού – Πηνειού Νίκος Φάμελος μίλησε για την σπουδαιότητα του δικτύου και επισήμανε πως αν δεν υπάρχει άρδευση δεν θα υπάρξει καλλιέργεια, ενώ αναφέρθηκε και στα χρέη του οργανισμού στον ΓΟΕΒ και τους ΤΟΕΒ, στο νομικό πλαίσιο που βασίζεται σε Βασιλικά Διατάγματα και σχολίασε πως η κατάσταση έχει επιδεινωθεί από τη μείωση των αρδευόμενων εκτάσεων που σημαίνει πως αντίστοιχα έχουν μειωθεί και οι εισπράξεις. Ο κ. Φάμελος μίλησε για τις ζημιές που υπάρχουν στο δίκτυο που δεν μπορούν να καλυφθούν λόγω έλλειψης χρημάτων, αλλά και το φόβο των πλημμυρών που διογκώνεται από την οικονομική αδυναμία του οργανισμού να παρέμβει. Κατέληξε λέγοντας πως το αίτημα του ΓΟΕΒ είναι να υπάρξει μια διαφορετική ρύθμιση των οφειλών των εισφορών για τους οργανισμούς, καθώς υπάρχει κίνδυνος να μην πληρωθεί το προσωπικό. Τέλος μίλησε για το φόβο που υπάρχει αν η ΔΕΗ διακόψει την ηλεκτροδότηση λόγω οφειλών.
Ο υφυπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων Τάσος Πετρόπουλος, λαμβάνοντας το λόγο, σχολίασε πως παράτεινε την παρουσία του στην περιοχή για να ακούσει τα προβλήματα των πολιτών. «Θέλουμε να λύνουμε τα προβλήματα αφού τα αποκαλύπτουμε και δεν τα κρύψουμε. Πρόκειται για προβλήματα που χρονίζουν και δημιουργήθηκαν σε βάθος δεκαετιών. Αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία για την επίλυσή τους, αλλά μας επιφορτίζουν και η λύση τους κρύβει τη δυνατότητα ανάπτυξης» σχολίασε ο κ. Πετρόπουλος. Παράλληλα ανέφερε πως «δεν είναι εύκολο πράγμα να στηρίξει η Κυβέρνηση το δρόμο που έχει αλλάξει, της βοήθειας του πολίτη, για να απεμπλακούμε κάποια στιγμή από τα προβλήματα και αυτή η στιγμή πρέπει να ξεκινήσει από τώρα. Και σας διαβεβαιώ πως ξεκινά, το ζω στην κοινωνική ασφάλιση, δεν είναι τα πράγματα όπως θέλουν να τα δείχνουν. Δυστυχώς ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κάθε μέρα εκλογές και δεν τελείωσαν στις 20 Σεπτέμβρη, απέναντι σε ένα σύστημα που θέτει την ατζέντα σε όχι πραγματική βάση…». Μιλώντας για το θέμα των ασφαλιστικών εισφορών του ΟΓΑ, ξεκαθάρισε την εικόνα για το τι πρέπει να περιμένουν οι αγρότες. «…Ακούω για πράγματα που θα κάνω και που δεν είναι καν στο μυαλό μας και τη φαντασία μας. Ένα από αυτά είναι η ασφάλιση και τα κόστη για τους αγρότες και τον ΟΓΑ. Δεν υπάρχει περίπτωση να χρεωθεί ο αγρότης με τέτοια ασφάλιστρα που γίνεται συζήτηση ότι προσομοιάζουν με τα ασφάλιστρα του ΟΑΕΕ. Δεν θα έχουν καμία σχέση, ενώ και στους ελεύθερους επαγγελματίες τα ασφάλιστρα θα είναι σε βάση που θα ανταποκρίνεται στην εισφοροδοτική ικανότητα των επαγγελματιών και των αγροτών, σε κατηγορίες. Είναι πράγματα στην κοινωνική ασφάλιση που θα εκλογικευτούν…» είπε μεταξύ άλλων ο κ. Πετρόπουλος. Για τον ΟΓΑ τόνισε πως θα ενταχθεί στο σύστημα της ενιαίας κοινωνικής ασφάλισης που θα εξοικονομήσει αρκετά και θα βοηθήσει στην καλύτερη λειτουργία του. Ο κ. Πετρόπουλος μίλησε για τους αγρότες που αποφεύγουν να ασφαλιστούν, που αποφεύγουν την ένταξη σε ένα σύστημα οικονομικής αποδοτικότητας, που βλέπει με φόβο τη φορολογία και στάθηκε και στο ζήτημα του ΦΠΑ για το οποίο τόνισε πως θα υπάρξει βαθμιαία προσαρμογή, ώστε να μην βρεθεί ο αγρότης σε δυσχερή θέση. «Δεν πρέπει να οπισθοχωρήσουμε στην ανάγκη της δίκαιης φορολόγησης που ανταποκρίνεται στα πραγματικά εισοδήματα, από την απόκρυψη του εισοδήματος ζημιώνεται και ο ίδιος ο αγρότης. Πάνω στα εισοδήματα μπορείς να στηρίξεις όλες τις δυναμικές που μπορεί να έχει η αγροτική οικονομία με έναν παραγωγικό τρόπο και όχι με την μαύρη πλευρά της αγροτικής παραγωγής. Η αξία του προϊόντος θα είναι εγγυημένη αν υπάρξει νομιμότητα» σχολίασε ο κ. Πετρόπουλος. Ο υφυπουργός προανήγγειλε πως σε 15 ημέρες θα θεμελιωθούν οι βασικές γραμμές της κοινωνικής ασφάλισης.





















