H Ορειβατική Αναρριχητική Λέσχη Πύργου (ΟΑΛΠ) πραγματοποιεί απόψε, Τετάρτη 11 Μαρτίου, στις 10 το βράδυ, την προβολή της βραβευμένης ορειβατικής ταινίας «Από τον Όλυμπο στο Έβερεστ» του Παύλου Τσιαντού. Η ταινία (με αγγλικό τίτλο «From Olympus To Everest») καταγράφει το χρονικό της πρώτης ελληνικής αποστολής στην κορυφή του Έβερεστ και είναι μια ιστορία έμπνευσης για όσους τολμούν να ονειρεύονται. Η προβολή θα γίνει στο χώρο της λέσχης, στην οδό Κανδιλιέρη (απέναντι απ’το παρκάκι στο παλιό νοσοκομείο) και η είσοδος είναι ελεύθερη.
Για την Ελληνική Ορειβασία η ανάβαση στο Έβερεστ, αποτελούσε ένα ανεκπλήρωτο όνειρο για πολλά χρόνια. Η διαδρομή από την καθημερινότητα της Ελλάδας, μέχρι τα 8850 μέτρα της κορυφής, ήταν γεμάτη με εμπόδια. Το μεγάλο υψόμετρο, οι ακραίες καιρικές συνθήκες και οι τεχνικές δυσκολίες στο βουνό, η έλλειψη χρημάτων και υποστήριξης, οι προστριβές μεταξύ των ορειβατών, ακόμη και δύο θάνατοι, δεν στάθηκαν ωστόσο, ικανά να ανακόψουν το όραμα.
Την άνοιξη του 2004 δύο ελληνικές ομάδες ξεκινούν για την πέμπτη προσπάθεια. Η μία επιλέγει τη Νότια διαδρομή από το Νεπάλ και η άλλη τη Βόρεια από το Θιβέτ. Η κάμερα ακολουθεί τη Νότια ομάδα η οποία κάτω από την καθοδήγηση του Ελληνοαμερικανού ορειβάτη Πιτ Άθανς, στοχεύει αυτή τη φορά να φτάσει στη κορυφή.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία- Σενάριο: Παύλος Τσιαντός
Φωτογραφία: Παύλος Τσιαντός, Γιάννης Τήλιος, Ang Temba Sherpa, Mingma Sherpa, Tierry Damilano, Τασία Ηλιοπούλου, Βασίλης Ναξάκης
Αφήγηση: Νέστορας Κοψιδάς
Μοντάζ: Παύλος Τσιαντός
Μουσική: Νίκος Χριστόπουλος
Ήχος: Νίκος Μπελμέζας,
3D: Ηλίας Πιερράκος
ΒΡΑΒΕΙΑ
2η θέση, Βραβείο Κοινού, Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2009






















