Το 13ο της βραβείο είναι αυτό που την περιμένει σε λίγες μέρες!
Γράφει η Ελένη Παπαδοπούλου
«Την ποίηση δεν την εννοούμε. Πρωτίστως την νιώθουμε. Πριν μας δοθούν κατευθύνσεις και οδικοί χάρτες…» απαντά η Κική Δημουλά όταν την ρωτούν πως μπορεί κανείς να επινοεί την ποίηση. Και φαντάζομαι πως στην περίπτωση της Παναγιώτας Ιωάννου ο τρόπος που γράφει τα δικά της ποιήματα είναι ιδιότυπος και απόλυτα δικός της, είναι το ξεγύμνωμα της ψυχής της χωρίς περιττά φτιασίδια, είναι η δικής της καθαρή ματιά στην ουσία των πραγμάτων.
Η δικιά μας αντισυμβατική ποιήτρια Παναγιώτα Ιωάννου, που ξεκινά την πορεία της στη ζωή με αφετηρία το Κατάκολο, είναι ένα ανήσυχο και δημιουργικό πνεύμα, ένα πολυτάλαντο πλάσμα που διοχετεύει τις καλλιτεχνικές της ευαισθησίες στην σκηνή ως μέλος της ερασιτεχνικής θεατρικής ομάδας Πύργου «Ομάδας Τέχνης Δούρειος Ίππος» και την λυρική της διάθεση μέσα από το χαρτί και την ποίηση. Μ' ένα ανυποχώρητο πάθος ζωής, παίζει θέατρο, γράφει ποιήματα και δημιουργεί, με σεμνότητα και ήθος, χωρίς να το «φωνάζει», γιατί δεν είναι αυτός ο στόχος της, δεν επιδιώκει φιλοφρονήσεις. Μπορεί να με μαλώσει κιόλας αύριο για όσα γράφω!
Γι αυτό και λίγοι είναι εκείνοι που γνωρίζουν ότι έχει πάρει ήδη… 12 διακρίσεις και βραβεία ποίησης και τώρα βρίσκεται εν αναμονή του 13ου, αφού η Παναγιώτα Ιωάννου σε λίγο θα έχει στα χέρια της το Βραβείο Πρωτότυπης Ποίησης της Ελληνικής Αμφικτιονίας για το ποίημά της με τίτλο «Σούνιο», το οποίο είναι μάλιστα ένα παγκόσμιο βραβείο ποίησης! Μια μεγάλη διάκριση, που σαφώς την κάνει πολύ χαρούμενη, αλλά προς το παρόν ή ίδια με την σεμνότητα που την διακρίνει δεν θέλει να πει περισσότερα, τουλάχιστον πριν ακόμα το παραλάβει, γι αυτό και με το… ζόρι αποσπάσαμε την ευχάριστη είδηση και μάλιστα όχι από την ίδια!
Τα βραβεία και οι έπαινοι που έχει πάρει, το 1991-92 ήταν το πρώτο της, στους αρχικούς της πειραματισμούς με την ποίηση και εν συνεχεία από το 2007 που άρχισε να γράφει πιο συστηματικά ήρθαν και τα υπόλοιπα:
Έτος 2007 "Το καφενείο των Ιδεών" Γ΄βραβείο Θαλασσινής ποίησης
Eργο "Τρικυμία"
Έτος 2009 "Οι φίλοι των Επτανήσων" - Β΄βραβείο έργο "Η μνήμη των σωμάτων"
Έτος 2008 "Πνοές Λόγου και Τέχνης" Γ΄βραβείο
Ετος 1991-92 Διάκριση κατά την έκτη απονομή βραβείων Ειρήνης και Φιλίας Αμπντί Ιπεκτσι υπό την αιγίδα του Ο.Η.Ε στην Κωνσταντινούπολη.
Έτος 2010 "Ελληνικός πνευματικός όμιλος Κυπρίων Ελλάδος , Γ΄βραβείο στον 2ο Διεθνή λογοτεχνικό διαγωνισμό
Έτος 2008 "Πανελλήνιος διαγωνισμός Χ.Ο.Ν" Α βραβείο
Έτος 2008 "Κελαινώ" Β' βραβείο
Έτος 2008 "5ος Λογοτεχνικός διαγωνισμός Δυτικής Αθήνας " Α΄βραβείο
Έτος 2009 "Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών" Έπαινος
Έτος 2008 "Σικελιάνεια" τιμητική διάκριση
Έτος 2008 Γ΄Πανελλήνιος διαγωνισμός "Γεράνη" έπαινος
Έτος 2009 "Λογοτεχνικός Διαγωνισμός Κηφισιάς" Α΄βραβείο
Παραθέτουμε ένα μικρό δείγμα της δουλειάς της πολυβραβευμένης ποιήτριας Παναγιώτας Ιωάννου, ένα από τα αγαπημένα της ποιήματα για το οποίο έχει άλλωστε βραβευτεί, «Η μνήμη των Σωμάτων», για πάθη ανθρώπινα και κρυμμένα μυστικά…
"Η μνήμη των Σωμάτων"
Απ' τα γαλάζια χρώματα κι απ' τους μεγάλους κήπους απ' τα ανοιχτά παράθυρα, το σκάνε ξωτικά
. Στους ίσκιους των βελανιδιών, και στης καρδιάς τους χτύπους, γυρνάν και ψάχνουν για ψυχές, που κρύβουν μυστικά.
Και ζουν εκεί και τρέφονται με μέλι και με στάχτη μέχρι να φτάσει ο καιρός που θ' αποκτήσουν στόμα, που θα μπορούν να τραγουδούν τ' ανθρώπινα τα πάθη, μέχρι να πάρουνε φτερά, να φύγουν απ' το χώμα .
Τα πιο μεγάλα μυστικά θα κρίνουν να σφαλίσουν, σε τοίχους πέτρας και σιωπής, αιώνιας, των πνευμάτων, και στο χορό τον πρώτο τους για πάντα θα σφραγίσουν, την αλυσίδα που κρατά, την μνήμη των σωμάτων…





















