Πως διαλέγουμε κράνος για τη μηχανή μας...

Πως διαλέγουμε κράνος για τη μηχανή μας...

Η υπόθεση "επιλογή κράνους για τη μοτοσικλέτα" δεν είναι και τόσο απλή υπόθεση όσο μπορεί να νομίζουμε. Παρακάτω ακολουθούν μερικά tips που μπορούν να μας βοθήσουν να κάνουμε την κατάλληλη επιλογή...

Το μέγεθος είναι φυσικά το πρώτο σημείο που πρέπει να ξέρουμε ώστε ανάλογα με το κεφάλι μας να επιλέξουμε το σωστό κράνος. Το κράνος πρέπει να είναι εφαρμοστό αλλά όχι σφιχτό στο κεφάλι μας. Σημαντικό τόσο για την άνεση όσο και για την ασφάλειά μας.

Το χρώμα του κράνους είναι φυσικά όμορφο αν είναι ίδιο με της μηχανής μας, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι τα σκούρα χρώματα και πολύ εύκολα ζεσταίνονται από τον ήλιο, αλλά και δύσκολα φαίνονται την νύχτα.

moto margaris 1130Χ400

Πρέπει να υπάρχουν διαθέσιμες ανταλλακτικές ζελατίνες και σε διάφορες ποιότητες. Οι καλές του είδους διαθέτουν επιστρώσεις για μείωση των αντανακλάσεων, είναι αντιθαμβωτικές, δεν επιτρέπουν στο νερό να μένει πάνω τους, δεν χαράζουν και καθαρίζουν εύκολα. Προσέξτε να είναι εύκολες στην χρήση τους ακόμα και όταν φοράτε γάντια.

Άλλο σημαντικό σημείο είναι οι γωνίες όρασης μέσα από το κράνος τόσο οριζόντια όσο και κάθετα. Οριζόντια θέλουμε καλή περιφερειακή όραση μέχρι τα πλάγια, ειδικά για κίνηση σε πόλεις. Κάθετα μας απασχολεί τόσο η γωνία πάνω από το οριζόντιο επίπεδο όσο και κάτω. Η διαφορετική θέση οδήγησης μιας μοτοσικλέτας δρόμου από μία εντούρο ή τσόπερ, δημιουργεί και διαφορετικές απαιτήσεις σε αυτές τις γωνίες κάνοντας κάποια κράνη περισσότερο ή λιγότερο κατάλληλα.

Ο αερισμός του κράνους ιδιαίτερα για ζεστές βόλτες είναι κρίσιμος. Οι αεραγωγοί καλό είναι να είναι ρυθμιζόμενοι αλλά και να κλείνουνε.

Σημαντικό για όσους φοράνε γυαλιά είναι να τα δοκιμάσουν με το κράνος που τους ενδιαφέρει. Ο καλός αερισμός του δεν θα τα αφήνει να θαμπώνουν τον χειμώνα.

Η ποιότητα του κράνους πιστοποιείται συνήθως από διεθνείς οργανισμούς προτυποποίησης οπότε καλό είναι να ψάχνουμε τις σχετικές σφραγίδες και εγκρίσεις. Επίσης κατά καιρούς κάποια περιοδικά του ειδικού τύπου δημοσιεύουν συγκριτικά τεστ που είναι αρκετά βολικά για την επιλογή.

Τα μοντέρνα υλικά που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή ενός σύγχρονου κράνους έχουν καταφέρει να μειώσουν αρκετά το βάρος του, αυξάνοντας συνήθως το κόστος. Τα φτηνότερα ίδιας ασφάλειας, βγαίνουν συνήθως και πιο βαριά.

Η αεροδυναμική του κράνους είναι ιδιαίτερα σημαντική για όσους ταξιδεύουν μιας και πιέζει περισσότερο ή λιγότερο το κεφάλι προς τα πίσω στις μεγάλες ταχύτητες.

Η ηχομόνωση που προσφέρει το κράνος είναι και βολική αλλά και επικίνδυνη. Ο θόρυβος του αέρα δεν μας ενδιαφέρει αλλά οι ήχοι του περιβάλλοντος μπορεί να είναι κρίσιμοι. Κάποιοι κατασκευαστές υποστηρίζουν ότι αφήνουν να περνάνε μόνο τα χρήσιμα επιλέγοντας ποιες συχνότητες ήχων θα αποκόψουν.

adamopoulos 1130Χ300

Ο εύκολα κατανοητός τρόπος κουμπώματος του κράνους είναι κρίσιμος όχι τόσο για χρήση από τον αναβάτη, αλλά για χρήση από κάποιον που θα προσπαθήσει να του αφαιρέσει το κράνος σε περίπτωση ατυχήματος.

Η δυνατότητα χρήσης συστήματος ενδοεπικοινωνίας με τον επιβάτη ή τηλεπικοινωνίας με τους άλλους μοτοσικλετιστές της παρέας, προϋποθέτει κράνος που θα βολεύει στην εγκατάσταση των σχετικών συσκευών.

Καλό είναι να μην χρησιμοποιούνται πρόσθετα αυτοκόλλητα πάνω στο κράνος αν δεν είμαστε σίγουροι ότι η κόλα τους δεν θα επηρεάσει το υλικό του κράνους.

Μετά από τρακάρισμα το κράνος καλό είναι να αλλάζεται, μιας και κάποια ζημιά που έγινε μπορεί να μην είναι ορατή με το μάτι, μειώνοντας όμως δραστικά την αντοχή του στο επόμενο τρακάρισμα.

Πηγή: helppost.gr

COPYRIGHT © 2016 ILIALIVE.GR

wkndrelogo
Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγησή σας. Συνεχίζοντας, αποδέχεστε την χρήση αυτών