Γιώργος Τουμπέκης - Ξέρει από... vespa

Είναι η παράδοση αν θέλετε της οκογένειας στους δύο τροχούς, που συνεχίζεται. Ο λόγος για τον Γιώργο Τουμπέκη, που συνεχίζει την πορεία του πατέρα του Βασίλη που το 1948 άνοιξε ένα «ποδηλατάδικο» στον Πύργο και παράλληλα με την εξέλιξη της βιομηχανίας εξελίχθηκε και αυτό σε έναν χώρο που θα βρεις ή θα επισκευάσεις παντός είδους δίτροχο...

Κάπως έτσι μέσα σε αυτή την μεγάλη πορεία, εντάχθηκε και η Vespa μέσα στις δραστηριότητες της επιχείρισης. Άλλωστε και το δημοφιλέστερο σκούτερ στον κόσμο, εκείνη την εποχή έκανε τα πρώτα του βήματα. Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο πρωτοεμφανίστηκε στη Φλωρεντία από την Piaggio το 1946...

JAS 0108

Αναμενόμενο ήταν όταν έφτασαν οι πρώτες βέσπες στον Πύργο να αναζητήσουν τον «μάστορά» τους...

Έτσι στην επιχείρηση της οικογένειας Τουμπέκη βρήκαν στέγη από τη δεκαετία του 1950 και ύστερα πάμπολλες βέσπες...

Ο Γιώργος Τουμπέκης στο πλευρό του πατέρα του έμαθε την «τέχνη» του να επισκευάζεις ένα ιδιαίτερο δίτροχο, ίσως ιδιότροπο λόγω διαφορετικότητας στο κέντρο βάρους ή τις ταχύτητες... Τα ηνία της επιχείρησης του πατέρα, τα ανέλαβε το 1982 και δέκα χρόνια μετά εδραιώνεται στο δικό του χώρο στην οδό Τάκη Πετροπούλου. Σήμερα που τα χνάρια αυτά ακολουθεί και ο δεύτερος γιος της οικογένειας, η αυλή στο κατάστημα της επιχείρησης στην οδό Τάκη Πετροπούλου στον Πύργο, μοιάζει μαγική...

IMG 0225

Ο Γιώργος ανακατασκευάζει εδώ και χρόνια ριζικά βέσπες που του φέρνουν πελάτες του, όσο παλιές ή νεότερες κι αν είναι... Και μαζί κάθε άλλου είδος δίτροχο που έχει γράψει ιστορία μαζί με τα χιλιόμετρα στους δρόμους του κόσμου...

Έτσι μπαίνοντας στην αυλή εργαστήριο θα δει κανείς αρκετές βέσπες, όπως επίσης «λιμπρέτες» και «φλορέτες» ή άλλα δίτροχα.

«Τα τελευταία χρόνια έγινε μόδα η ανακατασκευή της βέσπας. Και όσοι είχαν παρατημένες βέσπες τις έβγαζαν από την αχρηστία  για ανακατασκευή. Τις περισσότερες βέσπες στον Πύργο της επισκεύαζα από παλιά εγώ... Τις παλιές «διακοσάρες»... Τώρα ξεθάβουν τα παλιά «πενηνταράκια που είχαν παρατημένα. Υπάρχουν και οι φίλοι της βέσπας που πλέον ανέδειξαν στην περιοχή μας το αγαπημένο αυτό μοντέλο...» μας είπε.

IMG 1406

«Το γεγονός ότι οι Ιταλοί λατρεύουν ακόμα τη Vespa δίνει την ευκαιρία να υπάρχουν ακόμα ανταλλακτικά για όλα τα μοντέλα... Ακόμα και το παραμικρό, μια βιδούλα ή ένα λαστιχάκι. Υπάρχουν όλα...»

«Αν κάποιος αποφασίσει να ξεκινήσει ανακατασκευή, χρειάζεται βάψιμο και κάποια λαμαρινώματα... Οι επισκευές αυτές ξεκινούν στα 300 ευρώ».

«Η πιο παλιά που μου έχουν φέρει για επισκευή – ανακατασκευή ήταν μοντέλο του 1964...»

«Αν κάποιος θελήσει να αγοράσει μια παλιά βέσπα θα βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη. Αναλόγως το μοντέλο και την κατάσταση κυρίως. Μπορεί να βρει με 2000 ευρώ, όμως για μια σε καλή κατάσταση θα δαπανήσει πάνω από 3.000 – 4.000 ευρώ».

«Αν κάποιος δοκιμάσει μια βόλτα με vespa θα κολλήσει. Είναι ιδιαίτερο δίτροχο. Άλλη αισθητική, άλλη φιλοσοφία. Όταν το συνηθίσεις, τις ταχύτητες, την ισορροπία, δεν την εγκαταλείπεις...»

«Λόγω της μόδας, υπήρξαν εταιρίες που αντέγραψαν τη Vespa… όμως Vespa είναι μόνο μια... Υπάρχει και η LML που είναι η βέσπα Ινδίας, είναι αντίγραφο της γνήσιας και παράγονται ακόμα και παλιότερα μοντέλα...»

IMG 0184

Όμως ο Γιώργος έχοντας καταγράψει μια μεγαλειώδη πορεία στο χώρο, μπορεί να καυχιέται και για την διάδοση του ποδηλάτου εδώ και δεκαετίες στην πόλη... Προσωπικά το πρώτο μου ποδήλατο το πήρα από εκεί... και το δεύτερο... και το τελευταίο.

Έτσι στην ίδια «μαγική αυλή» δίπλα στις βέσπες θα δει κάποιος κάποια παλιά «μπίσμαρκ» το γερμανικό ποδήλατο θρύλο, αλλά και σε περίοπτη θέση βρίσκεται ένα βρετανικό Raleigh κατασκευασμένο στο Νότιχαμ... Δεν είναι ένα τυχαίο ποδήλατο – όχι μόνο για την κατασκευή – αλλά ως προς την ... τοπική του ιστορία.  Πρόκειται για ένα υπέροχο ποδήλατο που είχε πουλήσει σε κάποιο πελάτη ο πατέρας του Γιώργου πριν από δεκαετίες και κατάφερε να το βρει σε καλή κατάσταση, με το αρχικό του χρώμα και ελάχιστες φθορές και να περάσει στην ιδιοκτησία του...

Όπως καταλαβαίνετε μέσα σε αυτό το «ποδηλατάδικο» το πάθος για τους δύο τροχούς ξεχειλίζει με έναν ιδιότυπο ρομαντισμό, ανάμεσα στις γρασαρισμένες αλυσίδες, τα λαδωμένα γρανάζια και στα σκουριασμένα σασί και στην ιστορία ποδηλάτων και μοτοσικλετών...

IMG 0253

IMG 0250

IMG 0172

IMG 0190

IMG 0200

IMG 0240

IMG 1381

Περισσότερα από την κατηγορία

COPYRIGHT © 2016 ILIALIVE.GR

wkndrelogo

ΚΟΜΙΩΤΗΣ Δ ΙΩΑΝΝΗΣ - ΜΑΙΕΥΤΗΡΑΣ - ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ - ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΟΣ