Χρήστος Μάντεσης: Ο άρχοντας των αναβάσεων

Με το Χρήστο Μάντεση γνωριστήκαμε ταυτόχρονα με την εμπλοκή του στους αγώνες ράλλυ. Υπεύθυνος Τύπου τότε στην ΑΟΛΑΠ εγώ και εκείνος μέλος μιας νέας ελπιδοφόρας γενιάς οδηγών αγώνων στην Ηλεία. Τα παιδιά που στάθηκαν δίπλα στους διοργανωτές και σήκωσαν μαζί το βάρος της ανάτασης του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ηλεία. Και πραγματικά αυτή η γενιά μας έβγαλε ασπροπρόσωπους αφού είδαμε “χεράδες” οδηγούς και ικανότατους συνοδηγούς να γράφουν πολύ καλούς χρόνους, να προσφέρουν πλούσιο θέαμα, να κατακτούν νίκες και τίτλους. Ο Χρήστος σήμερα αποκαλύπτεται στο κοινό. Ο άνθρωπος που έχει κυριαρχήσει με ένα καλοστημένο Type R στις αναβάσεις, μιλά για τον τρόπο που έφτασε στην κορυφή…

Συνέντευξη στο Γιάννη Σπυρούνη

IMG 1137

Για να μάθει και ο κόσμος… ποτε ξεκίνησες την εμπλοκή με το μηχανοκίνητο αθλητισμό;

Η εμπλοκή μου με το μηχανοκίνητο αθλητισμό ξεκίνησε το 1998 με τους αγώνες ράλλυ, πίσω από το τιμόνι ενός Ford Escort MKII. Πρώτος αγώνας ήταν στο Πεταλίδι ένα χωμάτινο sprint. Σιγά - σιγά συνεχίσαμε στο χώμα έως το 2001, οπότε και κάναμε τον πρώτο ασφάλτινο στο Καράτουλα. Μέχρι το 2004 έτρεχα και χώμα και άσφαλτο με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Ήταν ένα καλό αγωνιστικό όπου είχαμε ρίξει αρκετή δουλειά για το στήσιμο.
Νωρίτερα είχα δοκιμάσει 3-4 χρόνια στους αγώνες καρτ. Το αυτοκίνητο μου άρεσε από μικρή ηλικία για αυτό και ακολούθησα και επαγγελματικά αυτό το δρόμο. Όταν ξεκίνησα τους αγώνες δεν έτρεχαν πολλοί στην περιοχή, οι παλιοί είχαν εγκαταλείψει το χώρο. Ήταν όμως μια εποχή που “παρασύρθηκαν” μαζί με μένα δύο τρεις φίλοι και κουμπάροι όπως ο Ντίνος Τζέμος και ο Γιάννης Μπαντούνας και ο ένας με τον άλλο, αυξήθηκαν οι συμμετοχές.
Το 2005 πούλησα το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και προσωρινά σταμάτησα. Το 2007 αγόρασα το Honda Civic Type R, σε μια άλλη φιλοσοφία ασφάλτινη… Αν και δε σου κρύβω πως έχω πεθυμίσει το χώμα.

M2 0215

Χώμα ή άσφαλτος;

Κάθε επιφάνεια έχει τη χάρη της. Το χώμα όμως έχει πιο πολύ θέαμα και μαζεύει περισσότερο κόσμο. Αν είχα ένα χωμάτινο αυτοκίνητο όπως το Escort θα το απολάμβανα. Θα αγόραζα πάλι ένα τέτοιο αυτοκίνητο για να ξανακάνω χωμάτινους αγώνες. Σε ότι αφορά τις αναβάσεις ακολούθησα το συγκεκριμένο χώρο, μαζεύουν πολύ κόσμο σε μικρή απόσταση, είναι μαζεμένος γενικά ο αγώνας και έχει και καλύτερες προοπτικές διαφήμισης. Στην ανάβαση η ευθύνη είναι όλη δική σου. Πας μόνος σου, οι ταχύτητες είναι μεγάλες, το αυτοκίνητο πρέπει να είναι τέλειο στο στήσιμό του για να πρωταγωνιστήσεις και δεν δικαιολογεί λάθη.

IMG 1142

Σε ποιο βαθμό παίζει ρόλο η λεπτομέρεια στους αγώνες;

Το στήσιμο θέλει προσοχή στη λεπτομέρεια. Ειδικά στις αναβάσεις όπου παίζεις τις διαφορές στο εκατοστό του δευτερολέπτου. Και στα τρία χιλιόμετρα απόσταση δεν έχεις περιθώρια να διορθώσεις χρόνους. Στα ράλλυ είναι διαφορετικά, παίζουν πολλά ρόλο. Στην ανάβαση πρέπει να είσαι τέλειος οδηγικά και μηχανικά. Ακόμα και το ένα κιλό βάρους έχει σημασία. Πληρώνουμε από 100 ευρώ και πάνω για να ελαφρύνουμε το αυτοκίνητο. Μια ελαφριά μπαταρία για παράδειγμα κοστίζει και 600 ευρώ για να γλιτώσεις περιττό βάρος. Ένα αυτοκίνητο όπως το Honda Civic Type R που έχω, κοστίζει 70.000 ευρώ για να το φέρεις σε αυτό το επίπεδο. Είναι δέκα ετών αλλά είναι ανταγωνιστικό και θα παραμείνει και τα επόμενα χρόνια. Είναι Group A που μπορείς να κάνεις αγώνες έως και επίπεδο ERC.
Αλλά στον οδηγό η φυσική κατάσταση είναι το Α και το Ω. Και όσο μπορώ και εγώ γυμνάζομαι. Σαφώς σε υψηλό επίπεδο αγώνων, παγκόσμιο τα δεδομένα είναι άλλα. Εμείς εδώ προσπαθούμε να χωρέσουμε τα πάντα στο χρόνο. Πριν τον αγώνα έχω το ποδήλατο μαζί μου, και αθλούμαι αλλά και ηρεμώ… Όλα παίζουν το ρόλο τους…

A1 0939

Η προσπάθεια σου απέδωσε καρπούς και από ότι βλέπουμε δεν έχεις άδεια ράφια από τα κύπελλα που έχεις κατακτήσει…

Οι αναβάσεις μας έφεραν τίτλους στο πρωτάθλημα. Ξεκίνησα το 2011 την εμπλοκή μου και κατέκτησα το πρωτάθλημα στην κατηγορία μου την Α7, όπως και το 2012. Την επόμενη χρονιά ένα μικρό πρόβλημα υγείας με κράτησε εκτός διαδρομών και το 2014 επέστρεψα κατακτώντας και πάλι το πρωτάθλημα της κατηγορίας. Παράλληλα αυτά τα χρόνια είχα καλές θέσεις δεύτερης και τρίτης θέσης γενικής κατάταξης και σε άλλες κλάσεις και κατηγορίες. Το 2015 λόγω ατυχήματος μείναμε πίσω, ενώ πέρυσι πήγα σε λίγους αγώνες και κατέκτησα το Κύπελλο Αναβάσεων Νοτιοδυτικής Ελλάδας. Με το Escort ουσιαστικά ακολουθούσαμε με τον Σπύρο Σπυρόπουλο αγώνες που μας άρεσαν και όχι τίτλους. Αλλά είχαμε πάρει το πρωτάθλημα Sprint το 2004. Όπου τρέχαμε με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κατακτούσαμε καλές θέσεις πρώτοι ή δεύτεροι γενικής ή κατηγορίας.

IMG 1155

Το 2017 τι σχέδια έχεις κάνει ;

Φέτος είναι ρευστά τα πράγματα. Στον πρώτο αγώνα μάλλον δεν θα πάω, αλλά θα ακολουθήσω στη συνέχεια.

A1 0932

Καθώς είσαι επαγγελματίας του χώρου του αυτοκινήτου πόσο σε βοηθά στη δουλειά σου;

Βοηθά πολύ στη δουλειά μου η εμπλοκή αυτή. Έχω γνωρίσει κόσμο από όλη την Ελλάδα στο χώρο του αυτοκινήτου. Ο άλλος όταν βλέπει ότι ένα αυτοκίνητο πάει καλά, αντιλαμβάνεται πως υπάρχει γνώση και εμπειρία. Στη Ζαχάρω φτιάχνω πολλά αγωνιστικά αυτοκίνητα από όλη την Ελλάδα, την Κρήτη, το Βόλο και άλλες περιοχές.

IMG 1160

A2 0271

J3 0089

M1 0426

M2 0217

Αγωνιστικές φωτογραφίες PhotoRallyPress - Φωτογραφίες συνέντευξης Γιάννης Σπυρούνης

Δείτε και ένα incar video από την ανάβαση της Πιτίτσας

.be">
.be

Περισσότερα από την κατηγορία

COPYRIGHT © 2016 ILIALIVE.GR

wkndrelogo

ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ