Σημειώνεται ότι στο Μουσείο εκτίθενται σπάνια αντικείμενα που σχετίζονται με τις σύγχρονες Ολυμπιάδες, όπως Ολυμπιακά Νομίσματα, Μετάλλια, Δάδες που χρησιμοποιήθηκαν για την μεταφορά της Ολυμπιακής Φλόγας, καθώς και πλούσιο φωτογραφικό υλικό. Χαρακτηριστική είναι η παρουσίαση κάθε Ολυμπιάδας που έχει πραγματοποιηθεί και συνοδεύεται από σχετικές αφίσες, φωτογραφίες, καταλόγους ολυμπιονικών, διάφορα έγγραφα, μετάλλια κ.α.
Ο αγώνας, λοιπόν, της Δημοτικής Αρχής για την επαναλειτουργία του Μουσείου έγκειται, όχι μόνο στο ότι θα αναδειχθεί ακόμα περισσότερο ο ρόλος της Ολυμπίας ως τόπος γέννησης του Ολυμπιακού Κινήματος, αλλά θα υπογραμμιστεί και η εκπαιδευτική του διάσταση όσο και η αποφασιστική συμβολή του στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη του τόπου. Η λειτουργία του, δηλαδή, συνεπάγεται πολλαπλά και σημαντικά οφέλη για την πόλη, τους κατοίκους και τους επισκέπτες.
Ο Δήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας, Αριστείδης Παναγιωτόπουλος, δήλωσε: Μετά από συντονισμένες ενέργειες της Δημοτικής Αρχής ένα μεγάλο έργο υλοποιείται και θα δώσει πνοή στην πόλη μας. Θυμίζουμε ότι η σύμβασή του είχε διαλυθεί και κατόπιν ενεργειών μας, πάντα σε αγαστή συνεργασία με την Διαχειριστική Αρχή, την οποία και θέλω να ευχαριστήσω προσωπικά, είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου το Μουσείο θα είναι έτοιμο για το κοινό. Αυτό, για εμάς, αποτελεί ένα ακόμα κερδισμένο στοίχημα, μια προεκλογική μας δέσμευση, η οποία εντός ολίγων μηνών παίρνει σάρκα και οστά. Θα συνεχίσουμε με το ίδιο πάθος και την ίδια ένταση να διεκδικούμε έργα ανάπτυξης για την περιοχή μας.
Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και Πολιτικής Προστασίας, Γιώργος Λινάρδος, ανάφερε: Πρόκειται για έργο μεγάλης σημασίας, ένα έργο πνοής στην έδρα του Δήμου, την Αρχαία Ολυμπία, η οποία δικαιούνταν και άξιζε να έχει αυτό το Μουσείο, όντας η γενέτειρα των Ολυμπιακών Αγώνων. Τα οφέλη θα είναι πολλαπλά, όχι μόνο στον εμπορικό κόσμο και τον οικονομικό τομέα, αλλά και στους επισκέπτες και τον τουριστικό κλάδο. Η Αρχαία Ολυμπία, από τον Οκτώβριο, θα μπορεί περήφανα να καμαρώνει για την επαναλειτουργία του σημαντικού αυτού Μουσείου, το οποίο ιδρύθηκε το 1961, με εμπνευστή τον Γεώργιο Παπαστεφάνου.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ:
Στις 10 Αυγούστου του 2018 υπογράφεται η Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ της Ολυμπιακής Επιτροπής και του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας, για την πράξη «Αποκατάσταση και Αναβάθμιση Μουσείου Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων στην Αρχαία Ολυμπία». Το έργο με Αριθμό Μελέτης: 33/2016 και ΑΝΑΔΟΧΟ: Β.ΓΕΩΡΓΑΛΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ε.Ε. (ΔΟΜΗΚΑΤ Ε.Ε) εντάσσεται στο πρόγραμμα της Ο.Χ.Ε. Δυτικής Ελλάδας ΣΑ ΕΠ0011 και κωδικό ενάριθμου 2018ΕΠ0011002. Το έργο βρίσκεται στο στάδιο εκτέλεσης εργασιών ολοκλήρωσης του κελύφους του κτιρίου και κατασκευών (προθηκών κλπ.) που θα υποδεχθεί την μόνιμη έκθεση του Μουσείο Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων Αρχαίας Ολυμπίας.
Αξίζει να σημειωθεί η σπουδαιότητα του κτιρίου ως αρχιτεκτονική αξία τόσο της εποχής του όσο και διαχρονικά αλλά και για την λειτουργία του, ως το πρώτο παγκοσμίως καταγεγραμμένο Μουσείο Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων.
Ωστόσο, στις 18 Αυγούστου 2023, ο ανάδοχος υπέβαλε αίτηση διάλυσης της σύμβασης, η οποία έγινε δεκτή στις 14 Νοεμβρίου 2023. Εν συνεχεία, ο Δήμος προχώρησε σε ανεύρεση χορηγού - δωρητή υποέργων, για την άρτια λειτουργία του μουσείου και συγκεκριμένα για την ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΜΟΝΙΜΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ Προϋπολογισμού δαπάνης: 128.032,26 €, όπως αναλύεται σε 7 ΥΠΟΕΡΓΑ - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ, όπως περιγράφονται παρακάτω:





























