LIVE

 

liotrivi 755x150 skoutas eshop
hairthecity 755x150 praxitelis anastasopoulos 750x150 1021

agrotiki anaptiksi 970x250 0122

Νταβάρης Σταύρος - Πρατήριο Υγρών Καυσίμων Πύργος

15|01
2022
15:14

Πάτρα: Το νέο τρένο φτάνει στο λιμάνι μετά το 2028

Το έργο ύψους 635,9 εκατ. ευρώ αφορά την κατασκευή της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής

Παράταση μιας εβδομάδας στην προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον διεθνή διαγωνισμό που προκήρυξε η ΕΡΓΟΣΕ για την Πάτρα

Παράταση μιας εβδομάδας πήρε η προθεσμία υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τους έξι ανοικτούς διεθνείς διαγωνισμούς που προκήρυξε η ΕΡΓΟΣΕ, μεταξύ των οποίων είναι και η σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας.
Η παράταση και για τους έξι διαγωνισμούς δόθηκε, μέχρι την Παρασκευή 21 Ιανουαρίου στις 10 το πρωί, έπειτα από γνωστοποίηση της σχετικής απόφασης στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Οι διαγωνισμοί της ΕΡΓΟΣΕ που θα γίνουν με την μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, αποτελούν το μεγαλύτερο πακέτο έργων στην ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου συνολικού ύψους 4 δισ. ευρώ. Προφανώς μπαίνουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των μεγαλύτερων τεχνικών ομίλων της χώρας, μετά από αρκετά χρόνια έλλειψης τεχνικού αντικειμένου.

Η ΠΑΤΡΑ

Το πρώτο έργο ύψους 635,9 εκατ. ευρώ αφορά την κατασκευή της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο-Πάτρα στο Τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, ολοκληρώνοντας με αυτό τον τρόπο τη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας-Πάτρας. Στο προσκήνιο και στο παρασκήνιο, διαμορφώνονται εδώ και αρκετό καιρό, οι εταιρικές συμμαχίες, που θα δώσουν μάχη για τα συγκεκριμένα έργα.

Οπως φάνηκε στην πορεία της περασμένης χρονιάς, η συμμαχία των ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και Mytilineos συμμετείχε από κοινού σε όλους τους διαγωνισμούς για τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ, επικρατώντας σε δύο εξ αυτών (Κιάτο-Ροδοδάφνη και Ροδοδάφνη-Ρίο) προσθέτοντας κατ’ αυτό τον τρόπο συμβάσεις αξίας 259 εκατ. ευρώ στα χαρτοφυλάκιά τους.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στα έργα της ΕΡΓΟΣΕ, υπάρχει συμφωνία για από κοινού διεκδίκηση της Μυτιληναίος με την Ελλάκτωρ.

Το παζλ των συμμετοχών συμπληρώνουν -μεταξύ άλλων- οι όμιλοι Intrakat και πιθανώς η Siemens αλλά και η ΑΒΑΞ με την Alstom.

Με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, οι υποψήφιοι στην ουσία θα συνδιαμορφώσουν τα τεύχη προκήρυξης, τα οποία θα απαιτήσουν αρκετό χρόνο για να ωριμάσουν. Εκτιμάται ότι με την μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών θα χρειαστεί τουλάχιστον μία διετία, επομένως μιλάμε για έργα που θα ξεκινήσουν να υλοποιούνται την περίοδο 2024 -2025 και αν συνυπολογίσουμε και τους 48 μήνες προθεσμίας για την παράδοση των έργων, τότε η Πάτρα θα δει το τρένο να φτάνει στο λιμάνι, την διετία 2028-29, αν όλα κυλήσουν ομαλά.

Κατά τη διάρκεια του ανταγωνιστικού διαλόγου, τα σχήματα που θα συγκροτηθούν, θα δημιουργήσουν τις δικές τους μελέτες για τη χάραξη των έργων, και η ΕΡΓΟΣΕ θα καταλήξει στους αναδόχους με κριτήριο την καλύτερη μελέτη και την πλέον συμφέρουσα προσφορά.

Επιπλέον, η ΕΡΓΟΣΕ θα τρέξει διαγωνισμούς και για project managers, οι οποίοι θα συνεπικουρούν την αναθέτουσα αρχή στην εφαρμογή των μελετών των αναδόχων κατά τη διάρκεια της υλοποίησης των έργων.

Πηγή: Pelop.gr

Περισσότερα από την κατηγορία

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Μέλος του emedia logo

Όροι χρήσης - Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.