Πώς μπορείτε να προβάλλετε αποτελεσματικά τα προϊόντα σας στην τοπική αγορά

Πώς μπορείτε να προβάλλετε αποτελεσματικά τα προϊόντα σας στην τοπική αγορά Φωτογραφία: Freepik / Drazen Zigic
Η προώθηση ενός προϊόντος δεν είναι πολυτέλεια, αλλά αναγκαιότητα για κάθε επιχείρηση που επιθυμεί να συστήσει ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία στους καταναλωτές.

Η ανάγκη αυτή υπήρχε από παλιά. Από την αρχαιότητα ακόμα, οι άνθρωποι επιδίωκαν να γνωστοποιήσουν τις προθέσεις και τις δημιουργίες τους στο ευρύ κοινό.

Με την εμφάνιση του χαρτιού, η έννοια της διανομής άρχισε να παίρνει πιο οργανωμένη μορφή. Αρχικά, η διανομή φυλλαδίων χρησιμοποιούνταν για τη διάδοση ειδήσεων, κρατικών ανακοινώσεων ή σημαντικών γεγονότων. Οι αρχές ανάρτησαν φυλλάδια σε δημόσιους χώρους ή τα διένειμαν σε καφενεία και τόπους συγκέντρωσης. Αυτή η πρακτική μετατράπηκε αργότερα σε ένα από τα πρώτα εργαλεία εμπορικής διαφήμισης, τόσο μέσω εφημερίδων όσο και μέσω φυλλαδίων.

Με την πρόοδο της τεχνολογίας και την είσοδο της εικόνας στη διαφήμιση, η τηλεόραση κυριάρχησε ως κύριο μέσο προώθησης. Ακόμα και σήμερα, δεν έχει χάσει τη δύναμή της. Πολλές επιχειρήσεις επενδύουν σημαντικά ποσά σε τηλεοπτικές διαφημίσεις που προβάλλονται σε ώρες υψηλής τηλεθέασης. Η τηλεόραση έχει το πλεονέκτημα της μαζικής κάλυψης, αφού μπορεί να προβάλει ταυτόχρονα ένα προϊόν ή μια υπηρεσία σε εκατομμύρια θεατές, χωρίς να χρειάζεται την άδειά τους.

Παρόλα αυτά, αν κάποιος σήμερα αναζητήσει διανομή φυλλαδίων Αθήνα ή στην επαρχία, θα διαπιστώσει ότι πολλές εταιρείες συνεχίζουν να επενδύουν σε αυτό το μέσο. Αν και για κάποιους θεωρείται ξεπερασμένο, έχει εξελιχθεί σημαντικά, με πιο δημιουργικές ιδέες και σύγχρονες τεχνικές. Η δυνατότητα του καταναλωτή να κρατήσει στα χέρια του ένα φυσικό αντικείμενο, όπως ένα φυλλάδιο, συχνά προκαλεί μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε σχέση με μια ψηφιακή διαφήμιση που εύκολα προσπερνιέται ή ενοχλεί.

Επιπλέον, σήμερα τα έντυπα αυτά συνοδεύονται συχνά από QR codes, μέσω των οποίων ο καταναλωτής μπορεί να σκανάρει με το κινητό του και να αποκτήσει επιπλέον πληροφορίες, να πάρει μέρος σε διαγωνισμούς ή να κερδίσει προσφορές. Ιδιαίτερα ελκυστική είναι η έννοια της "προσφοράς της ημέρας", που μπορεί να ωθήσει σε άμεση αγορά – ένα μοντέλο που θυμίζει τις πρακτικές τύπου BlackFriday. Για παράδειγμα, μια νέα επιχείρηση μπορεί να ανακοινώνει κάθε εβδομάδα μια εξαιρετική προσφορά που θα είναι διαθέσιμη μόνο σε όσους έλαβαν στα χέρια τους το έντυπο φυλλάδιο.

Με αυτόν τον τρόπο, γίνεται και μέτρηση της ανταπόκρισης: βλέπουμε από ποια γεωγραφικά σημεία υπήρξε μεγαλύτερη απήχηση και ποιες προσφορές είχαν το καλύτερο αποτέλεσμα. Παλαιότερα, η διανομή φυλλαδίων θεωρούνταν δύσκολο να μετρηθεί σε απόδοση, αλλά σήμερα, χάρη στις ψηφιακές διασυνδέσεις που περιλαμβάνουν τα έντυπα, είναι δυνατή η παρακολούθηση επισκέψεων, clicks και αγορών, μέσα από την ιστοσελίδα της επιχείρησης.

Αξίζει επίσης να αναφερθεί το merchandizing, δηλαδή η φυσική παρουσίαση του προϊόντος στο σημείο πώλησης. Η επιτυχία ενός προϊόντος δεν εξαρτάται μόνο από το τι είναι ή τι υπόσχεται, αλλά και από το πού και πώς τοποθετείται στο κατάστημα. Αν δεν είναι ορατό, δεν θα προσελκύσει βλέμματα και θα περάσει απαρατήρητο. Για αυτό, το merchandizing χρησιμοποιεί σταντ, αφίσες, σημάνσεις και προσόψεις ραφιών ώστε να φέρει τον πελάτη σε άμεση επαφή με το προϊόν, μέσα στον φυσικό χώρο αγοράς.

Σήμερα, όλες αυτές οι τεχνικές μπορούν να ενισχυθούν με τη βοήθεια ψηφιακών μέσων και αναλυτικών εργαλείων. Επιχειρήσεις που επενδύουν συνδυαστικά σε διανομή φυλλαδίων Αθήνα και merchandizing, σε φυσική παρουσία και online προώθηση, είναι αυτές που θα ξεχωρίσουν στην τοπική αγορά, χτίζοντας ένα σταθερό, αναγνωρίσιμο όνομα και αυξάνοντας το μερίδιο επιρροής τους.

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα