Οικονομία

Ηλεία: Η αγορά εκπέμπει sos - Με αρνητικό πρόσημο έκλεισαν οι χειμερινές εκπτώσεις

Ηλεία: Η αγορά εκπέμπει sos - Με αρνητικό πρόσημο έκλεισαν οι χειμερινές εκπτώσεις Φωτογραφία: EUROKINISSI
Προβληματισμός στην τοπική αγορά και τους επαγγελματίες για την πτώση του τζίρου

Κάθε χρόνο και χειρότερα ή κάθε πέρυσι και καλύτερα. Δυστυχώς αυτή είναι η εικόνα της τοπικής αγοράς στην Ηλεία με εμπόρους και καταστηματάρχες να μετρούν περισσότερα «μείον», κάνοντας ταμείο. Την πτωτική πορεία της προηγούμενης αγοραστικής περιόδου, ακολούθησαν και οι χειμερινές εκπτώσεις- οι οποίες ολοκληρώθηκαν την περασμένη Παρασκευή- με τη μείωση του τζίρου, συγκριτικά με την περσινή χρόνια, να ξεπερνά το 20%.

Στην κορυφή της…πτώσης

Προβληματισμένοι για την πορεία και την επιβίωση των τοπικών καταστημάτων εμφανίζονται οι επαγγελματίες, καθώς όλα τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι η τοπική αγοραστική δύναμη φθίνει κάθε σεζόν. Η εικόνα αυτή αποτυπώνεται και στα στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα η ΕΣΕΕ.

Σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε το ινστιτούτο της ΕΣΕΕ, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας βρίσκεται στην κορυφή με την χειρότερη επίδοση σε επίπεδο ετήσιου τζίρου-για το 2024, στο λιανικό εμπόριο, με αρνητικό ποσοστό -1,2%. Ακολουθούν η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας με -0,7%, η Περιφέρεια Ηπείρου με 0,0% και Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας με 0,1%.

Ηλ. Ξανθούλης «Δεν μπαίνει «φρέσκο» χρήμα στην τοπική αγορά»

Στη μεγάλη οικονομική δυσχέρεια των νοικοκυριών, την μη αναμενόμενη αγροτική παραγωγή, και κυρίως του ελαιολάδου, καθώς και τη μειωμένη επισκεψιμότητα του Πύργου, αποδίδει τη συνολική εικόνα που παρουσιάζει η αγορά, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πύργου Ηλίας Ξανθούλης. «Η κίνηση των φετινών εκπτώσεων ήταν πολύ χαμηλότερη σε σχέση πέρυσι. Σαφώς ευθύνεται η οικονομική δυσχέρεια των καταναλωτών και η μειωμένη τιμή στο ελαιόλαδο, αλλά γενικότερα δεν έχουμε κόσμο στην πόλη για να καταναλώσει. Δυστυχώς στην αγορά μας δεν έχουμε «φρέσκο» χρήμα, αλλά ανακυκλώνεται το δικό μας εισόδημα. Και αυτό φυσικά δεν φτάνει. Κάθε χρόνο παρατηρείται μια πτωτική πορεία σε όλες τις σεζόν. Φέτος υπολογίζουμε ότι το ποσοστό της πτώσης ξεπέρασε το 20%» δηλώνει στο ilialive.gr ο κ. Ξανθούλης.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πύργου, μεταφέρει τον προβληματισμό των καταστηματαρχών και δηλώνει ότι θα πρέπει να γίνουν σημαντικές τομές για να αλλάξει η εικόνα. Υπογραμμίζει δε, ότι και οι έμποροι θα πρέπει να εισέλθουν στις νέες τεχνολογίες για την βιωσιμότητα των καταστημάτων τους. «Η περιοχή μας έχει πολλές ελλείψεις αλλά το κυριότερο κατά την άποψή μου είναι η έλλειψη συνεννόησης και κοινής γραμμής για να καταφέρουμε να αλλάξουμε το κλίμα. Η φθίνουσα αυτή πορεία προβληματίζει τους εμπόρους. Οι οποίοι όμως με τη σειρά τους, θα πρέπει να μπούνε στη νέα εποχή προσέλκυσης καταναλωτών. Να αναπτυχθεί, το ηλεκτρονικό εμπόριο, να κάνουμε βήματα στις νέες τεχνολογίες και να συμβαδίσουμε με την εποχή μας, αν θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί και να επιβιώσουμε» καταλήγει.

Φώτης Νικολόπουλος «Επικρατεί μεγάλος προβληματισμός»

«Η αγοραστική κίνηση ήταν υποτονική όλη την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων και η πτώση ήταν αισθητή. Δεν ήταν όπως τις προηγούμενες χρονιές, και ευελπιστούμε ότι το επόμενο διάστημα θα μπορέσουμε να αλλάξουμε την εικόνα» σημειώνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αμαλιάδας Φώτης Νικολόπουλος.

Μία εκ των βασικών αιτιών της πτώσης για τον κ. Νικολόπουλο, είναι οι αυξήσεις τιμών στα είδη πρώτης ανάγκης των σούπερ μάρκετ που αλλάζουν τα δεδομένα στον μηνιαίο οικογενειακό προϋπολογισμό, με άμεσο αντίκτυπο και στην αγορά. «Επικρατεί μεγάλος προβληματισμός ως προς το μέλλον των εμπορικών καταστημάτων. Εκτιμώ ότι πρέπει να γίνουν συλλογικές κινήσεις για το εμπόριο και όλοι να στηρίξουμε τις τοπικές αγορές για να μπορέσει η κάθε τοπική κοινωνία να έχει ανάπτυξη και πρόοδο. Τα τοπικά καταστήματα είναι κινητήριος μοχλός ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας».

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup