Οι συχνότερες βλάβες αυτοκινήτου και πώς αποφεύγονται

Το αυτοκίνητο είναι ένα μέσο που – μας – κοστίζει αρκετά. Συντήρηση, βενζίνη και βλάβες, πέρα από την ασφάλεια και τα τέλη κυκλοφορίας, αποτελούν οικονομικές… διαρροές που κάθε κάτοχος θα πρέπει να αντέξει μέσα στο χρόνο. Οι βλάβες συγκεκριμένα, είναι αρκετά συχνές και μπορούν να τινάξουν την μπάνκα στον αέρα, ιδιαίτερα αν δεν φροντίζουμε για αυτές πριν «σκάσουν».

Δείτε ποιες είναι οι συχνότερες και πως θα τις αποφύγετε.

«Τελειωμένη» μπαταρία
Τον χειμώνα οι μπαταρίες ενδεχομένως να παρουσιάσουν περισσότερα προβλήματα λόγω του κρύου. Αρχικά, καλό θα ήταν να μην αφήνετε τους πόλους της μπαταρίας να σκουριάσουν και να ελέγχετε ανά τακτά χρονικά διαστήματα τον ιμάντα του δυναμό. Σημάδια ότι κάτι μπορεί να μην πηγαίνει καλά με την μπαταρία σας και ενδεχομένως να πρέπει να την τσεκάρετε είναι η δυσκολία στο ξεκίνημα του αυτοκινήτου και τα ασθενή φώτα. Σε κάθε περίπτωση, τα «κροκοδειλάκια» θα σας φανούν άκρως χρήσιμα σε περίπτωση που «πέσει» η μπαταρία σας ενώ θα θυμάστε πάντα να ξεκινάτε τον κινητήρα πριν ανάψετε τα φώτα και πριν κατεβάσετε τα ηλεκτρικά παράθυρα.

ioniki kteo 1130Χ300

Βλάβη στην αντλία βενζίνης
Αρκετά σύνηθες πρόβλημα σε ένα αυτοκίνητο είναι να… κλατάρει η αντλία βενζίνης. Για να την προστατέψετε από τη φθορά λοιπόν, συστήνεται αρχικά να βάζετε καλής ποιότητας βενζίνη, από κατάστημα το οποίο εμπιστεύεστε και βάζετε συχνά από εκεί. Στη συνέχεια, αποφύγετε να κάνετε χιλιόμετρα με το λαμπάκι αναμμένο στο ντεπόζιτο για τον απλούστατο λόγο ότι η επαρκής ποσότητα βενζίνης ψύχει την τρόμπα και την προστατεύει από την υπερθέρμανση – και άρα την βλάβη.

Σκασμένα λάστιχα
Είναι να μη σου τύχει, αλλά επειδή… τυχαίνει αρκετά συχνά, καλό θα ήταν να τσεκάρετε τακτικά την πίεση και την κατάσταση των ελαστικών σας, καθώς και της ρεζέρβας. Τα ελαστικά θα πρέπει να έχουν την κατάλληλη πίεση, ανάλογα με το φορτίο και την ταχύτητα, όπως ακριβώς αναγράφεται στο εγχειρίδιο του κατασκευαστή. Επίσης, αποφύγετε να «καβαλάτε» πεζοδρόμια – την εκνευριστική αυτή συνήθεια του Ελληνάρα οδηγού – αφού πέρα από νεύρα στους πεζούς προκαλεί και μικρές διαρροές αέρα. Τέλος, σιγουρευτείτε ότι ξέρετε πώς να αλλάζετε λάστιχο και ότι έχετε τα κατάλληλα εργαλεία για αυτό (γρύλλος, σταυρός).

praxitelis 1130Χ300

Ζημιά στον κινητήρα
Κι εδώ, είναι να μη σας τύχει. Αν είστε από τους άτυχους, ακινητοποιήστε το όχημα άμεσα χωρίς να πατάτε γκάζι - μπορείτε να κάνετε τη ζημιά χειρότερη. Προληπτικά, χρήσιμη είναι η τακτική αλλαγή λαδιών, ανάλογα με τις συστάσεις του κατασκευαστή του αυτοκινήτου σας. Η μη αλλαγή λαδιών στα προτεινόμενα χιλιόμετρα από τον κατασκευαστή ή στον ένα χρόνο για κάποια αυτοκίνητα ενέχει αυξημένο κίνδυνο φθοράς του κινητήρα, μιας και τα «χαλασμένα» λάδια δεν τον προστατεύουν επαρκώς.

Βλάβες στα φρένα
Για να αποφύγετε τυχόν βλάβες στα φρένα, τσεκάρετε κατά καιρούς τη στάθμη του υγρού φρένων και σε περίπτωση που είναι πεσμένο, ελέγξτε για πιθανή διαρροή πηγαίνοντας το αυτοκίνητο στο συνεργείο. Σημειώστε ότι το υγρό φρένων πρέπει να αλλάζεται ανά δύο χρόνια ή ανά 40.000 χιλιόμετρα όπως ορίζουν οι κατασκευαστές, γιατί αλλιώς μπορεί να προκαλέσει φθορά στο κύκλωμα φρένων.

xenos 1130Χ300

Δίσκος/πλατώ – Συμπλέκτης
Αν το αυτοκίνητό σας «πατινάρει», δηλαδή ενώ πατάτε γκάζι ανεβαίνουν οι στροφές του κινητήρα αλλά όχι η ταχύτητα του αυτοκινήτου, τότε το δισκοπλατώ σας χρειάζεται αλλαγή. Αντίστοιχη βλάβη είναι και εκείνη του συμπλέκτη: οι ταχύτητες κάνουν θόρυβο και είναι δύσκολο ή αδύνατο να «κουμπώσουν». Η μειωμένη διάρκεια ζωής δισκοπλατώ και συμπλέκτη – πέρα από τη χρήση – μπορεί να αποφευχθεί αν δεν φορτώνετε υπερβολικά το αυτοκίνητό σας ή δεν χρησιμοποιείτε τον κοτσαδόρο για να μεταφέρετε υπερβολικά φορτία. Επίσης, ο συμπλέκτης και το δισκοπλατώ επιβαρύνονται με χρήση μέσα στην πόλη, αφού χρησιμοποιούμε πιο συχνά τον συμπλέκτη.

Υπερθέρμανση
Είναι πιο συχνή το καλοκαίρι, αλλά ενδέχεται να σας ταλαιπωρήσει και τον χειμώνα. Για να αποφύγετε τυχόν προβλήματα υπερθέρμανσης, ελέγχετε το υγρό στο ψυγείο ανά τακτά χρονικά διαστήματα ή πριν από κάποιο μεγάλο ταξίδι. Τσεκάρετε την στάθμη του ψυκτικού υγρού και κοιτάξτε για διαρροές αν η στάθμη είναι χαμηλή. Επίσης, αλλάζετε τα υγρά ψύξης τουλάχιστον μια φορά κάθε δύο χρόνια ή σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή και σε καμία περίπτωση μην οδηγείτε αν ο δείκτης θερμοκρασίας βρίσκεται στο κόκκινο ή έχει ανάψει η προειδοποιητική λυχνία.

Πηγή: in2life.gr

 

Περισσότερα από την κατηγορία

COPYRIGHT © 2016 ILIALIVE.GR

wkndrelogo